Partnerzy serwisu:

W 2025 r. Shinkansen pojedzie z prędkością 500 km/h

Los Angeles Times/Onet.pl, 24 marca 2009 24.03.2009 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2009-03-24 13:02:28 Autor: Tef
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I jaki z tego wniosek - tradycyjna kolej też ma przyszłość i wcale nie trzeba ładować ogromnej kasy w maglev, który nie jest kompatybilny z tradycyjną koleją. Mniejszym kosztem też można osiągnąc spektakularne prędkości. Trzymam kciuki za Japońców.
2009-03-24 13:09:38 Autor: Technik
---.silesiamultimedia.com.pl
W 2025 roku to Polska będzie miała KDP, a wskaźnik proboszcz/mieszkaniec miasta będzie mniejszy niż 1/60, a na wsiach nawet jeden koma 9 (słownie: dziewięć). Liczba krucht przekroczy osiemdziesiątkrotnie ilość miast w Polsce. I KTO NAM WÓWCZAS PODSKOCZ??? Japonia w tyle. Będą pisać, że Japonia chce zostać drugą Polską.
2009-03-24 13:11:29 Autor: Emigrant
---.97.35.22
@Tef przeczytaj jeszcze raz uważniej - >>zaczną \"lewitować\"
2009-03-24 13:15:01 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Tym samym do dziś mogą się pochwalić Francuzi z TGV. Jest to bardzo ważny argumet przemawiający za nową, całkowicie bezkolizyjną linią. Pomyślcie o tym choć przez chwilę \"wielcy przeciwnicy\" KDP w Polsce.
2009-03-24 13:15:13 Autor: speedo
---.tktelekom.pl
Japończykom życzymy powodzenia i także wyjścia z kryzysu (stagnacji gospodarczej), która trwa u nich już około 15 lat. To przeszkadza im w szybkiej budowie Chuo Shinkansen z Tokio do Osaki w celu odciążenia najbardziej obciążonej LDP na świecie( 360 tyś pasażerów dobowo).
2009-03-24 13:17:39 Autor: ja
---.eranet.pl
Krótko - WOW
2009-03-24 13:56:32 Autor: Maciek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
KDP w Polsce? Ale w jakiej technologii? Maglev czy tradycja? Znając polskie realia kiedy będziemy kończyli pierwszą linię KDP wybudowaną w tradycyjny sposób, świat będzie już budował swoje szybkie magistrale w oparciu o maglev\'a
2009-03-24 14:06:23 Autor: Gierek
---.134.167.83
@Maciek na żarty widzę ci się zebrało hehe. Maglev w Polsce - tylko w snach! Technologia znacznie droższa od tradycyjnej, a przecież nas nie stać nawet na sieć tradycyjną utrzymaną w dobrym stanie. Ehhh ta japońska kolej jest powalające... To brzmi jak nie z tego świata.
2009-03-24 14:08:26 Autor: shinkadamo
---.sileman.net.pl
Shinanseny MLX01 są bardzo obiecujące w celu uzupełnienia tradycyjnych Shinkansenów. Jednak całkowite zastąpienie kolei żelaznej Maglevem będzie chybione.
Obecny Shinkansen N700 jest w etapie rozkwitu i ma się dobrze, zaś od 2011 do eksploatacji wejdzie nowa seria Shinkansena - seria E5 bazująca na prototypie E954S i E955Z zwana potocznie Fastech 360 i tym samym pożegnamy zasłużoną serię 200.
Chuo Shinkansen to daleka przyszłość i nie jestem za szybkim wprowadzeniem tej technologii, dziś bardzo drogiej.
2009-03-24 14:19:04 Autor: Złoty
---.internetdsl.tpnet.pl
Średnio pół minuty w roku...Oni są nienormalni...Pozazdrościć tylko a co do Magleva czy Shinkansena na poduszkach to dla mnie to już nie jest kolej,więc nie można mówić tu o rekordowych prędkościach POCIĄGU.Najszybsze i tak ciągle TGV.
2009-03-24 14:23:14 Autor: Złoty
---.internetdsl.tpnet.pl
Aaaa i jeszcze jedno.TGV są według mnie po prostu piękne(Thalys) a ta Szynka na zdjęciu-obrzydliwość.
2009-03-24 14:26:10 Autor: Tomek Ĺťbikowski
---.amtel.net.pl
Maglev mi się zupełnie nie podoba, dużo bardziej \"jara\" i fascynuje mnie tradycyjna kolej co nie znaczy, że musi się tłuc 100 km/h.
Może być TGV/ICE itp.
No ale to tylko moje gusta, dlatego japończykom życzymy zrealizowania planów.
2009-03-24 14:39:33 Autor: shinkadamo
---.sileman.net.pl
@Złoty: Może dla Ciebie Maglev, to nie jest kolej, ale według definicji, kolej to środek transportu poruszający się po torowisku różnego rodzaju. W tym wypadku torowiskiem Maglevu jest prowadnica lub tor wyposażony w elektromagnesy i tym sposobem Maglev to kolej, ale już nieżelazna. ;-)
2009-03-24 15:04:47 Autor: Inzynier
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@shinkadamo
Nie potrafisz wytłumaczyć. Polskie pociągi jeżdżą po torach w oparciu o układ konwencjonalny koło stalowe-szyna stalowa, natomiast pociągi Maglev w układzie niekonwencjonalnym wyposażone w układ elektromagnesów w pociągu i w torze.
Pozdrawiam!
2009-03-24 15:07:44 Autor: Alex
---.torun.mm.pl
AGV is the best.
2009-03-24 15:09:01 Autor: Inżynier
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@złoty
Nieprawda złoty!
Najszybszy Maglev, rekord prędości to 581 km/h, natomiast rekrod prędkości TGV to 574,8 km/h.
2009-03-24 15:10:21 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Dokładnie @shinkadamo \"koleina\" to \"koleina\", a ty @Inżynier czepiasz się teraz szczegułów. Początki kolei też nie opierały się na stalowej szynie tylko na wyżłobionych koleinach a nastepnie drewnianych szynach. Dopiero potem na obecnych stalowych szynach.
@Tomek nie masz pojęcia ile \\\"jara\\\" maglev. Zużycie energii dla magleva jest 30-40% procent niższe przy prędkościach 400-500km/h niż przy 300km/h dla konwencjonalnej kolei. Również eksploatacja torowiska tradycyjnego jest wyższa od toru magnetycznego. Przy tradycyjnym nasypie trzeba bez przerwy dłubać i go utrzymywać, a z kolei tor magnetyczny wymaga tylko konserwacji i nadzoru na dziesiątki lat. Problemem nadal nie rozwiązanym jest koszt materiałów użytych do budowy takiej linii i sama budowa tej infrastruktury, co bardzo zniechęca rządy to podięcia takiego zadania. Musi być bardzo duża frekwencja by koszty budowy mogły się zwrócić w ciągu conajmniej 20-30 lat.
2009-03-24 15:28:47 Autor: shinkadamo
---.sileman.net.pl
@Emigrant: Między innymi przez koszty jestem przeciwny natychmiastowemu budowaniu kolei magnetycznej. Należy zwrócić uwagę jaki prym wiodą koleje konwencjonalne i jak się rozwijają. Za 15 lat Shinkanseny konwencjonalne może będą jeździć już z prędkością ponad 400 km/h i Maglev nie wyjedzie dalej niż poza swój tor testowy znajdujący się niedaleko Tokio.
Dla Maglevu - tak, ale nie teraz, gdyż jest to ryzykowna inwestycja, nawet na linię Chuo.
2009-03-24 15:38:06 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Chuo, z tego co wiem, to japoński rząd szacuje koszt budowy na 100 000 000 000 000 $!!! (sto bilionów dolarów!!!) Tak zrozumiałem, cytuje: One hundred billions dollars, jak ktoś wie lepiej niech mnie poprawi.
2009-03-24 15:42:23 Autor:
---.238.72.112
Billion to miliard po angielsku... Ale kwota i tak imponująca.
2009-03-24 15:43:13 Autor: drifter
---.227.131.120
o ile mi wiadomo, w USA (a może i w Japonii też) słówko billion tłumaczy się na polski jako miliard. Także może chodzi to o 100 miliardów dolarów, co jest również sumą obłędną, jednakże ciutek mniejszą ;-)
2009-03-24 15:45:45 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Polecam:
http://www.youtube.com/watch?v=VuSrLvCVoVk&feature=rec-HM-fresh+div
2009-03-24 15:50:28 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Właśnie są różnice w określeniu tych sum w GB i USA, ale zakładam że tłumaczyli amerykanie więc może chodzi o biliony, ale pewności nie mam.
2009-03-24 15:53:15 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Sorry, odwrotnie, cytat ze słownika:
2. (milion milionów) trillion US; billion GB przest.
2009-03-24 16:09:24 Autor: Czaro
---.adsl.inetia.pl
Słyszałem kiedyś, że osoby z rozrusznikiem serca nie mogą korzystać z kolei typu maglev ze względu na pole elektromagnetyczne. Czy to jest prawda, a jeżeli tak, to czy istnieje jakieś rozwiązanie tego problemu?
2009-03-24 16:20:49 Autor: mimi
---.centertel.pl
Nooooo suuuupeeer!A w Polsce 30km/h!!!
2009-03-24 16:37:52 Autor: mario
---.gprs.plus.pl
\"Amerykanie narzekają na swoje koleje(...)dla nas, w Kalifornii, marzeniem jest, aby pojechać z Los Angeles do San Francisco w mniej niż 2,5 godziny\"
odległość z Los Angeles do San Francisco to ok.600km

ile czasu na przejechanie takiej odległości jest marzeniem dla nas w Polsce?
2009-03-24 17:44:57 Autor:
---.gprs.plus.pl
POslaksen w 2025 nie pojedzie z żdna predkością ,bo już nie będzie w nasyzm kraju ządnych torów kolejowych
2009-03-24 18:16:29 Autor: misio
---.jgora.dialog.net.pl
Na tym filmie na pewno nie było full speed - jak jechał ze 150km/h, góra 200 to wszystko.
2009-03-24 19:25:03 Autor: robin
---.internetdsl.tpnet.pl
co za komentarze?, sami szpece od kolei tradycyjnej i od lewitującego maglevu.Zapraszam do poczytania materiałów na temat lewitacji.Wspomnę tylko tyle,że na taką kolej nie stać nawet Niemców.Posiadają linię testową i to wszystko.System ten zakupiły Chiny,ale tam inna polityka.
2009-03-24 21:05:35 Autor: Grzegorz W.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jaki więc płynie wniosek z komentarza Robina? a no taki, że tradycyjna kolej jeszcze bardzo, bardzo długo będzie wiodła prym i z tego należy się cieszyć
2009-03-24 22:03:56 Autor: ModnyMaszynista
---.116.102.228
Nie wiem, czy wszystkim wiadomo, że ze względu na hałas (poziom db), pociągi praktycznie nie mogą jeździć w mieście szybciej niż 200 km/h.
Jednym z największych \'hałasicieli\' w składzie pociągu to pantograf. Zobaczcie sobie, jak w Japonii rozwiązano ten problem:)
2009-03-24 22:14:51 Autor: Gierek
---.134.167.83
Oczywiście że tak, nikogo poza Chinami nie stać na takie coś jak Maglev. Ale mnie to akurat cieszy, wolę tradycyjną kolej żelazną.

A te japońskie Shinkanseny są piękne... aż dech zapiera i jeszcze te osiągi. Marzę aby się czymś takim przejechać :) Może nasze PKP IC kupi takie składy? Hahaha
2009-03-25 01:44:15 Autor: Emigrant
---.97.35.22
@robin, mylisz się, Niemców stać na taką kolej tylko jest problem innego rodzaju: Zasadność tej inwestycji i blokowanie jej przez kolejarzy z DB. Tak się składa, że poczytałem sobie trochę na temat lewitacji, a nawet raz byłem na wykładzie polskiego profesora który pracuje w Emsland. Technologia ta nie jest taka prosta jak się wydaje i ma jeszcze wiele wad które za bardzo utrudniają jej wejście do codzienności. No ale cuż, nic nie trwa wiecznie i kolej konwencjonalna przejdzie do lamusa jak Parowozy, co nie musi oznaczać że zniknie całkowicie z polskich krajobrazów.
2009-03-25 10:01:25 Autor: Edward
---.roehlig.pl
Szczecin - Warszawa 24.03.2009, pociąg IC, odjazd 16.00, planowy przyjazd 21.25, przyjechał do Warszawy z 25 minutowym opóźnieniem. Jednym słowem 520 pokonał w 5.50 czyli ze średnią prędkością 89 km/godz.
Niech PKP zacznie się choć trzymać swoich drastycznie marnych rozkładów jazdy.
2009-03-25 11:50:40 Autor: czeslaw
---.chello.pl
za to w polsce w 2025 jest szana ze pociagi beda jezdzic rozkladowe 120 km/h ale i w to watpie
2009-03-25 13:51:40 Autor: Tomek Ĺťbikowski
---.amtel.net.pl
@Emigrant, nie zrozumiałeś mnie chyba. Napisałem, że Maglev mi się NIE PODOBA (i to bardzo), a że jest to technologia przyszłości i dużo bezpieczniejsza (po dopracowaniu) a daj im Panie Boże żeby mieli jak najlepiej.
To tak jak z parowozami, dawno temu odeszły a wciąż mają wielkich miłośników. Tak samo jest z koleją która jeździ dziś w Europie i moją pasją w stosunku do niej.
Bo nie chodzi tylko o prędkość. MK który patrzy co szybsze to żaden MK...
2009-03-25 16:31:08 Autor: robin
---.internetdsl.tpnet.pl
@Emigrant,Nikt tutaj nie napisał,że technologia lewitacji jest prosta,ale położenie jednego kilometra takiej drogi kolejowej kosztuje i z tym się trzeba liczyć. Myślę, że nie jest teraz czas by się spierać, jedno jest pewne - ani ja ani Ty nie będziemy podróżować maglevem z prostej przyczyny-braknie nam życia.
2009-03-25 23:35:39 Autor: Szymek
---.adsl.inetia.pl
Warto zaznaczyć że Megalopolis Tokyo - Osaka żyje 65mln ludzi, czyli dwa razy więcej niż w naszym kraju. nie jestem oblatany w tej dziedzinie, ale słyszałem że granicą rozsądkową tradycyjnej kolei HS jest 300Km/h. Przy wyższych prędkościach bardzo gwałtownie zaczyna wzrastać energochłonność takich pociągów. Hałas jest bardzo duży, co bardzo podważa ekologiczność takiego rozwiązania. technologia magnetyczna, choć droga i niedopracowana jest tych wad pozbawiona.
2009-03-26 01:37:55 Autor: Emigrant
---.97.35.22
Tak Robin, dlatego nie wiem czy kiedy kolwiek pojadę do Chin, ale od sierpnia zeszłego roku (po dwóch latach przerwy) znowu jest czynne centrum naukowe Transrapid w Emsland i chyba się tam kiedyś wybiore na przejażdżkę. Bo na razie widziałem tylko z zewnątrz dzień przed otwarciem.
2009-03-26 02:02:25 Autor: Emigrant
---.97.35.22
@Tomek masz swoje zdanie to dobrze. Parowozy owszem mają swój urok taki że w dzieciństwie po prostu byłem w nich zakochany, ale od kiedy zobaczyłem Shinkansena i TGV to pomyślałem sobie że to jest to coś dla mnie i parowozy zeszły trochę na drugi plan. Szybkie koleje też mają swój klimat, no... nie każde.
2009-03-26 16:05:08 Autor: shinkadamo
---.sileman.net.pl
@Szymek: Shinkansen sierii E5 bazujący na prototypie Fastech 360 (patrz zdjęcie) ma jeździć po Tōkaidō Shinkansen z prędkością 360 km/h. Prawdą nie jest, że górną granicą dla pociągów konwencjonalnych jest 300 km/h. Kiedy pociąg jest odpowiednio zbudowany, wtedy można osiągnąć wyższe prędkości, dlatego Shinkanseny wyglądają dla jednych dziwnie, ale dla mnie wręcz cudownie ;-)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony