Partnerzy serwisu:

W 2022 r. PKP Intercity przewiozło już ponad 50 milionów pasażerów

inf. pras. 17.11.2022 941

W 2022 r. PKP Intercity przewiozło już ponad 50 milionów pasażerów
fot. PKP IC
PKP Intercity przewiozło w 2022 roku już ponad 50 milionów pasażerów. Oznacza to, że na półtora miesiąca przed końcem roku – jak zaznacza spółka – pobity został rekord ustanowiony w najlepszym do teraz 2019 roku. Wtedy pociągami przewoźnika podróżowało blisko 49 milionów podróżnych. PKP Intercity daje kolejną zachętę do ruszenia w podróż pociągiem jeszcze w listopadzie, wprowadzając do sprzedaży dodatkowe 200 tys. biletów w promocyjnych cenach.
Październik był kolejnym miesiącem, w którym przejazdy z PKP Intercity cieszyły się dużym zainteresowaniem – pociągami przewoźnika podróżowało 5,2 mln osób. Październikowa popularność kolejowych podróży była większa niż we wrześniu (ponad 4,8 mln), co w dużym stopniu jest efektem wprowadzonej na początku miesiąca puli miliona biletów w promocyjnych cenach. Od początku roku do końca października pociągami PKP Intercity podróżowało 48,8 mln pasażerów. To blisko 19,9 mln osób więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (wzrost o 68%), jak również 7,9 mln więcej (19% wzrostu) niż po pierwszych 10 miesiącach rekordowego do tej pory 2019 roku.

Dużą popularnością podróże z PKP Intercity cieszyły się także w czasie ostatniego długiego weekendu – od czwartku 10 listopada do niedzieli 13 listopada pociągami przewoźnika podróżowało blisko 790 tys. osób, czyli niemal 200 tys. pasażerów dziennie. Długi weekend był także wyjątkowy pod jeszcze jednym względem – w jego trakcie PKP Intercity przewiozło pięćdziesięciomilionowego pasażera w tym roku, Tym samym PKP Intercity już w listopadzie osiągnęło najlepszy w swojej ponad dwudziestoletniej historii wynik liczby przewiezionych podróżnych w trakcie roku.

– Od 6 lat realizujemy duży program inwestycyjny, wart ponad 7 mld zł. Podpisaliśmy już wszystkie umowy – ostatnia na 16 lokomotyw hybrydowych. Przyjęliśmy nowy program do 2030 r. – tu też część zadań już realizujemy. Bijemy kolejne rekordy. Już 24 lutego zaczęliśmy przewozić uchodźców. Sprostaliśmy temu zadaniu, przewożąc ponad 2 mln dodatkowych pasażerów. W wakacje nie zatrzymaliśmy się: w czerwcu mieliśmy 5 mln pasażerów w lipcu i sierpniu – po 6,5 mln. W ostatnią sobotę padł rekord – 50 mln. Nie byłoby tego, gdyby nie nasze inwestycje w tabor i personel. Sprostamy wszelkim zadaniom. Było wiele godzin nadliczbowych, ale satysfakcja z pracy w PKP IC motywuje pracowników. Przeszliśmy wspólnie przez 2 lata pandemii. Potrzebujemy zatrudniać jeszcze więcej – wskazuje Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity, który o wynikach przewozowych mówił podczas odbywającego się dziś (17 listopada) Kongresu Kolejowego.

– Wyniki przewozowe PKP Intercity jednoznacznie udowadniają, że kolej staje się coraz popularniejsza w Polsce. Pociągi to transport przyszłości – warto zaprzyjaźnić się z nimi już dziś. Cieszymy się również, że realizowana strategia inwestycyjna i wprowadzone atrakcyjne oferty biletowe znajdują odbicie w wysokiej frekwencji. Historyczne przekroczenie granicy 50 mln pasażerów to dla nas powód do dumy, wyraz dużego zaufania ze strony podróżnych i jednocześnie ogromna zachęta do dalszej, ciężkiej pracy – wskazuje Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity, który o wynikach przewozowych mówił podczas odbywającego się dziś (17 listopada) Kongresu Kolejowego.

Aby zachęcić kolejne osoby do jesiennych podróży koleją, PKP Intercity zwiększa pulę promocyjnych biletów w ramach obowiązującej od początku października akcji. Do sprzedaży trafiło wówczas milion biletów z oferty Promo. Teraz przewoźnik dokłada dodatkowe 200 tys. tańszych biletów. – Uruchomiona przez nas na początku wielka akcja promocyjna, w ramach której do sprzedaży trafiło milion biletów w niskich cenach, spotkała się z dużym zainteresowaniem podróżnych. Sprzedaliśmy już ok. 930 tys. biletów. Przed nami jeszcze kilkanaście dni listopada, więc dokładamy do promocyjnej puli dodatkowe 200 tys. biletów, aby zachęcić kolejnych podróżnych do wyruszenia w Polskę i odkrycia zalet podróżowania koleją – przekonuje Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Sprzedaż łącznie 1,2 mln promocyjnych biletów w ramach Super Promo i Promo Plus jest ograniczona czasowo i potrwa do końca listopada. Aby ułatwić wyszukiwanie najtańszych biletów PKP Intercity udostępnia na swojej stronie internetowej zakładkę „Łowcy Promo”, gdzie można znaleźć najlepsze oferty, które pozwolą np. na szybki i ekonomiczny wypad do innego miasta.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony