Partnerzy serwisu:

Vulcano Newagu dla Kolei Etneńskich

Newag 12.03.2015 240

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-12 15:01:28 Autor: ef
---.echostar.pl
Przekładnia elektryczna w SZT? Jakie to daje korzyści w stosunku do tradycyjnie stosowanej przekładni mechanicznej lub hydraulicznej?
2015-03-12 15:13:43 Autor: wiesio
---
Trochę jak ferrari, taki włoski dizajn.
2015-03-12 15:24:11 Autor: Eurotram
---.ip.oxynet.pl
W odpowiedzi na post wiesio:
"Trochę jak ferrari, taki włoski dizajn."
Jaki włoski design?Ciężko to wygląda jak diabli. Jakby szerszeniowi zmienili światła i wpuścili go w pionowy magiel ;)
2015-03-12 15:24:17 Autor: kris kross
---.108.23.22
Pierwszy waskotorowy tabor wyprodukowany w Polsce od x lat.
Brawo!
Ciekawe czy kiedykolwiek cos nowego trafi do Polski na waski tor?
Jest kilka linii w PL gdzie daloby sie z tego zrobic kolej dojazdowa, dajaca 'nowa jakosc'. Mysle ze mogloby to przyciagnac nowych klientow. No ale po drodze jest duzo za duzo barier do pokonania ...
ech marzenia ...
2015-03-12 15:24:30 Autor: chrissz
---.centertel.pl
Czoło Pesy sa134 wzięli?
2015-03-12 15:26:19 Autor: lux
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
daje to duzo korzysci. na czele z plynna jazda .. pytanie tylko o sensownosc w takich pojazdach. ale jak maja kase....
2015-03-12 15:28:28 Autor: yx
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
"Czoło Pesy sa134 wzięli? "

ze jak? Wez sobie wygogluj jak wyglada SA134. bo ma chyba tylko tyle wspolnego, ze ma swiatla i szybe....
2015-03-12 15:31:30 Autor: tomtom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@kris kross
A Pesowe 121N/Na i 122N/Na/Nb to co?
Wiem, że to tramwaje, ale do taboru wąskotorowego jak najbardziej się zalicza:)
2015-03-12 15:33:46 Autor: chrissz
---.centertel.pl
No dobra, nie jest identyczny, ale wygląda jak zaprojektowany 10 lat temu. Tak czy inaczej spoko, że coś zagranicę poszło.
2015-03-12 15:45:19 Autor: polako
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Super wypas Polskie mamy cała zagranica kupuje a INTERCITY Pendolino kupił
2015-03-12 16:29:14 Autor: Noel
---.241.122.1
To się im napewno opłaca, po pierwsze mają tory dostosowane do takich prędkości, po drugie o wiele droższa była by przebudowa linii kolejowe na rostaw 1435mm, poza tym linia zapewne straciłaby swój nietuzinowy urok wąskiego toru.
2015-03-12 16:46:34 Autor: Trepanowski
---.adsl.inetia.pl
Oj biedna ta Polsza. Przemysł upada, tylko niech mi ktoś wytłumaczy skąd się biorą takie wiadomości? Skoro jesteśmy kondominium, skoro jesteśmy wasalem amerykańców, skoro u nas tak wszystko upada, to jak się dzieje, że tak zaawansowane technologicznie produkty jak pojazdy szynowe, statki czy autobusy sprzedajemy globalnie? Przecież to nie jest obcy kapitał, przecież to polskie brandy, przecież to nie w Warszawie jeżdżą rosyjskie tramwaje wyprodukowane w Rosji,.
2015-03-12 16:55:48 Autor: Teresa Rozworowa
---.adsl.inetia.pl
I znowu błąd w RK! Jak Koleje Estońskie mogą kupić tabor wąskotorowy jak to jest republika post sowiecka i tam są szerokie tory!!!!
2015-03-12 17:01:19 Autor: Y
---.6.112.243
@Teresa Rozworowa
Radzę przeczytać jeszcze raz informację lub poprosić babcię o mocniejsze okulary.
Pozdrawiam.
2015-03-12 17:03:50 Autor: Y
---.6.112.243
..."Mini­malna liczba miejsc sie­dzą­cych wynie­sie 100 i może być zmniej­szana w zależ­no­ści od potrzeb przewoźnika"...
Czy szanowny Pan autor może mnie oświecić w jaki sposób zmniejsza się liczbę minimalną?
2015-03-12 17:12:17 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Wygląda świetnie i do tego będzie miał zastosowane ciekawe rozwiązania.
2015-03-12 17:19:48 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@ef
"Przekładnia elektryczna w SZT? Jakie to daje korzyści w stosunku do tradycyjnie stosowanej przekładni mechanicznej lub hydraulicznej?"

Płynniejsze ruszanie, odporność na obciążenia, większa trwałość. Przyda się na linii ze stromymi wzniesieniami.
2015-03-12 17:25:34 Autor: hahaah
---.play-internet.pl
Ile to jest sztuk? Będzie chociaż z 60?
2015-03-12 19:43:09 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
Dla kolejki obsługującej jedną linię o długości nieco ponad 100km?
2015-03-12 21:05:25 Autor: Mattijjah
---.dynamic.chello.pl

Mattijjah
Wygląda dużo lepiej niż na pierwszych wizualkach, całkiem spójna bryła, design na pewno o niebo lepszy niż Dragon czy Griffin. Nie mniej nie wiadomo dlaczego, wciąż jest taki "potworny" wyraz czoła...
Szkoda, naprawdę szkoda, że w PL nikt nie wpadnie na pomysł reaktywowania wąskotorówek jako znakomitego źródła transportu dowozowego, dużo tańszego niż tradycyjna kolej...
Wydaje mi się także, że warto byłoby przemyśleć stworzenie wersji szerokotorowej, jako taki "kieszonkowy SZT", który mógłby jeździć na liniach, którym grozi zamknięcie. Na pewno byłby wygodniejszy niż busy.
2015-03-12 22:03:56 Autor: Zenek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Trepanowski.Kiedy ostatnio jechałeś polskim samochodem,albo widziałeś polski traktor,motocykl,koparke,dzig itp....? W Polsce są tylko montownie ,technologie i podzespoły zachodnie,Ursus kleci coś z części z całego świata,Solaris podobnie,o samochodach i motocyklach dawno zapomniałem,widzę tylko ruiny po FSO...
2015-03-12 22:28:55 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@Mattijjah
Wąskotorówki są tylko trochę tańsze niż normalna kolej, mają znacznie mniejszy zasięg, gorsze czasy przejazdu i trzeba by na nie wygospodarować dodatkowe środki bo zabierać nie ma z czego.
2015-03-12 22:31:21 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@Zenek
Tak to wygląda na całym świecie, iPhone Amerykę widział na "deskach kreślarskich", podobnie jest z samochodami. Idea Dżucze obowiązuje już kawałek czasu w jednym kraju i niezbyt dobrze na tym wychodzą.
2015-03-13 00:08:54 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
I tak obecnie to się zmienia w dobrym kierunku, choćby aparatura oferowana przez Medcom. Zresztą właśnie, czy Medcom jest odpowiedzialny za część elektryczną aparatury Vulcano? Są zintegrowane Power-Packi z przekładniami hydromechanicznymi i hydrodynamicznymi, ale odpowiedników dla przekładni elektrycznej nie ma, więc to u nas będzie łączenie silnika spalinowego, jakiegoś znanego niemieckiego z prądnicą produkcji krajowej?
2015-03-13 08:11:10 Autor: Gdynianin
---.19.246.232
Akurat Niemcy oferują silniki już sprzężone z prądnicą, patrz ДТ1 Kolei Rosyjskich. Reszta aparatury to faktycznie może być Medcom. Odnośnie pojazdu to warto spojrzeć na implikacje dla Newagu z perspektywy ewentualnych przyszłych przetargów na SZT. Jak jakiś przewoźnik zażyczy sobie SZT z przekładnią elektryczną i zapisze w SIWZ wymóg doświadczenia pod postacią wyprodukowania X sztuk takich SZT (zakładając, że będzie obojętne to, że na wąski tor Vulcano są, a w przetargu mają być normalnotorowe), to Pesa nie będzie w stanie pokonać Newagu bo dotychczas takiego SZT nie wyprodukowała. To samo w drugą stronę jest z przekładniami hydrodynamicznymi (choć ja uważam, że umowa Voitha na wyłączność takich przekładni dla Pesy jest nieuczciwa i mogła by być z sukcesem zaskarżona w sądzie przez Newag).
2015-03-13 08:41:10 Autor: Andrzej S.
---.adsl.inetia.pl
Wąski tor jest świetnym rozwiązaniem w krajach górzystych, w Austrii to poważne przewozy z dobrymi prędkościami. Zdecydowanie taniej jest wybudować trasę dopasowaną do terenu niż "prostować ścieżki" tunelami, estakadami, mostami.
O urodzie projektu trudno dyskutować na podstawie pięciu rysunków z perspektywy żaby... Poza tym w komunikacji najważniejsza jest wygoda, punktualność, niezawodność, skomunikowania a nie malatura czy promień łuku wyoblenia przy spuście fekalii.
2015-03-13 10:03:18 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gdynianin:

Po pierwsze polskie orzecznictwo na tyle się ujednoliciło że zasadniczo nie pozwala na ograniczanie konkurencji przez żądanie tylko jednego konkretnego wymogu - dlatego nie będzie żadnych implikacji.

Po drugie jeśli uważasz że w jednym przypadku była niesprawiedliwość (choć akurat nie było, bo Newag mógł startować z inną przekładnią) to dlaczego uważasz że w odwrotnym przypadku i to na etapie wcześniejszym (bo sprawdzania doświadczenia) miałoby być "cacy"?
2015-03-13 10:19:52 Autor: Mariosti.
---.251.119.198
Przekładnia mechaniczna w pojazdach szynowych powinna być zabroniona.
Elektryczna jest tutaj idealna z uwagi na prostotę budowy, uwolnienie zawieszenia od mechanicznego przeniesienia napędu, bardzo łatwą możliwość odzyskiwania energii z hamowania i dzięki temu stosowania silników elektrycznych sporo większej mocy niż agregat, a i tak wykorzystywanie ich możliwości w 100% wtedy kiedy jest to najbardziej potrzebne. Zasadniczo twoja wątpliwość to herezja.
2015-03-13 11:07:52 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@Noel
jechałem rok temu z Katanii do Adrano, oni ostatnio bardzo dużo zainwestowali na tej trasie. jest nowe torowisko na dużej części trasy, przebieg przez Adrano jest zmieniony. przebiega w tunelu, w mieście jest zupełnie nowy dworzec (Adrano Centro). prędkość handlowa jednak nie powala, 36km pociąg jedzie godzinę i kilka minut. obecne składy to obraz nędzy i rozpaczy, bardzo stare i niewygodne, więc zakup nowych to raczej z konieczności :)
przy okazji wizyty na Sycylii polecam, świetne widoki na Etnę (można objechać prawie dookoła a do Katanii wrócić pociągiem z Riposto)
2015-03-13 11:10:42 Autor: spin
---.133.40.85
Bardzo ładna linia dookoła Etny. Doskonałe widoki na wulkan, pole lawy itp. Włosi tam inwestują, wąskotorówka jest modernizowana włącznie z budową przystanków w nowych tunelach. Ludzi też korzysta bardzo dużo.
2015-03-13 12:57:35 Autor: Gdynianin
---.19.245.176
Różnica polega na tym, że przekładnię elektryczną każdy może zrobić więc Pesa z łatwością dogoniłaby Newag jakby chciała i jej zależało. Wśród przekładni hydrodynamicznych wyboru nie ma dużego i trudno o alternatywę dla Voitha, więc nieuczciwa jest umowa z Pesa która uniemożliwia stosowanie Voithów w pojazdach Newagu.
2015-03-13 12:58:56 Autor: fg
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ciekawe czy jakby zamontować w takim pojeździe superkondensatory, czy pozwoliłoby to na zwìększenie przyśpieszenia podczas rozruchu, zbliżając je do EZT.
2015-03-13 14:43:24 Autor: zeus04
---.play-internet.pl
W odpowiedzi na post fg:
"Ciekawe czy jakby zamontować w takim pojeździe superkondensatory, czy pozwoliłoby to na zwìększenie przyśpieszenia podczas rozruchu, zbliżając je do EZT."
Jak najbardziej można
2015-03-13 15:43:54 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Newag został odrzucony z przetargu na wozy dla PKM z innego powodu, ale na wcześniejszym etapie postępowania dostał mniej punktów za przekładnię dlatego, że nie mógł zastosować Voitha przez umowę Voitha z Pesą i był zmuszony dać gorzej ocenianą hydromechaniczną.
2015-03-13 23:03:36 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Gdynianin:

No niestety ale zawsze będzie jakaś granica która dla kogoś będzie niewygodna. Jeśli produkt będzie dostępny to można zapytać dlaczego niesprawiedliwie kupuje się go w różnych cenach. Gdy materiały na pojazd będą kosztować tyle samo, to można zapytać dlaczego w jednym mieście ludzie zgadzają się mniej zarabiać albo podatki są niższe.

Tutaj akurat "widać" sprawę i można powiedzieć że jest pod kontrolą odpowiednich instytucji. Problemem na o wiele większą skalę jest nieuczciwe określanie warunków oceny alternatywnych rozwiązań których na oko nie widać (jeśli nie są to drastyczne przypadki tzw. "1 mm więcej"). Dlatego właśnie jestem przeciwnikiem nakazu stosowania wielokryteriowej oceny ofert.
2015-03-13 23:53:02 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ ep40:

Nieprawda. Tyle samo punktów dawali za przekładnię Hd jak i E, więc wybór miał.
2015-03-14 00:16:17 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
W odpowiedzi na post kris kross:
"Pierwszy waskotorowy tabor wyprodukowany w Polsce od x lat.
Brawo!
Ciekawe czy kiedykolwiek cos nowego trafi do Polski na waski tor?
Jest kilka linii w PL gdzie daloby sie z tego zrobic kolej dojazdowa, dajaca 'nowa jakosc'. Mysle ze mogloby to przyciagnac nowych klientow. No ale po drodze jest duzo za duzo barier do pokonania ...
ech marzenia ..."
W Polsce nic się nie opłaca. Popatrz jak rospierniczyli sieć Kujawskich KD
2015-03-14 18:37:48 Autor: zeus04
---.133.22.13
Zalety i konkretne rozwiązania przekładni elektrycznych w szt oraz w lekkich szynobusach tu:
http://www.tabor.com.pl/wp-content/uploads/2006/04/4_2006.pdf
2015-03-15 01:33:59 Autor: mdn
---.dynamic.mm.pl
Czyli Impuls dla Sycylii?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony