Partnerzy serwisu:

Vectron na wodór!

inf. pras 31.05.2021 2,6k

Vectron na wodór!
Siemens Mobility i Helmholtz Institute Erlangen-Nuremberg uzgodniły wspólne badania nad zastosowaniem technologii wodorowej LOHC w transporcie kolejowym. Testy obejmą między innymi zastosowanie wodoru w lokomotywie Vectron - poinformował producent.
Wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym staje się coraz ważniejsze jako rozwiązanie zmniejszające emisje CO2 i pomagające w osiągnięciu celów klimatycznych. W ostatnich latach Siemens Mobility opracował napędzany wodorem zespół trakcyjny Mireo Plus H. W tej technologii wodór jest tankowany w postaci gazu i musi być utrzymywany pod wysokim ciśnieniem, aby osiągnąć wymaganą wysoką gęstość energetyczną.

Jak informuje Siemens, Instytut Helmholtza w Erlangen-Norymberdze jest liderem w dziedzinie technologii LOHC. W tym procesie organiczny płynny nośnik pochłania wodór i uwalnia go tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. Wodór jest więc związany chemicznie i nie może uciec w postaci gazowej. W ten sposób można go bezpiecznie przygotować i przechowywać oraz niedrogo transportować. Przechowywanie pod wysokim ciśnieniem lub w niskich temperaturach nie jest już konieczne. Szczególna zaleta tej technologii: LOHC nadaje się również do wytwarzania energii elektrycznej na pokładzie w zastosowaniach mobilnych, takich jak pociągi.

- Siemens Mobility jest szczególnie zadowolony z nawiązania partnerstwa z renomowanym Helmholtz Institute Erlangen-Nuremberg w celu opracowania technologii ciekłego nośnika wodoru organicznego w transporcie kolejowym. Technologia wodorowa to obiecujące rozwiązanie, które sprawi, że transport kolejowy stanie się neutralny dla klimatu. A ponieważ zrównoważony rozwój ma dla nas bardzo wysoki priorytet w Siemens Mobility, dostarczamy lokomotywę Vectron do testowania technologii LOHC – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock, Siemens Mobility cytowany w komunikacie.

- Zainteresowanie Siemens Mobility technologią LOHC jest doskonałą podstawą do ewentualnej współpracy w przyszłości. Dzielimy się z Siemens Mobility wizją rozwoju technologii wodorowej, która wykorzystuje istniejącą infrastrukturę paliwową do zasilania dużych pojazdów, takich jak lokomotywy – dodaje prof. dr Peter Wasserscheid, dyrektor Helmholtz Institute Erlangen-Norymberga.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wodór w transporcie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony