Partnerzy serwisu:

V250 Albatros rozpoczęły kursowanie we Włoszech

Michał Szymajda 03.07.2019 134

V250 Albatros rozpoczęły kursowanie we Włoszech
Pociągi V250 Albatros, z których zakupu zrezygnowały Koleje Holenderskie, po latach zostały kupione przez Koleje Włoskie. Właśnie rozpoczęły kursowanie w normalnych kursach rozkładowych. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne.
V250, które we Włoszech dostały oznaczenie ETR700, kursują w ramach siatki szybkich pociągów Frecciargento od 9 czerwca, na razie między Mediolanem a Ankoną. Dotąd nie zanotowany żadnych poważnych incydentów z pociągami, mają też one wzorową punktualność. Na razie w ruchu rozkładowym znajdują się dwa zestawy, ale kolejnych 15 zostanie włączonych do ruchu najpóźniej do końca pierwszego kwartału 2020 roku. Trenitalia chce nimi obsługiwać także takie relacje jak Mediolan – Wenecja i Mediolan – Bari – Lecce.

Obecnie pociągi omijają najszybsze magistrale i kursują liniami o parametrach podobnych do Centralnej Magistrali Kolejowej, z prędkością 140 – 160 i maksymalnie 185 km/h. ETR700 będzie mógł po okresie jazd nadzorowanych kursować z prędkością do 250 km/h, jeśli zajdzie potrzeba skierowania tych pociągów na szybsze linie.

Pociągi zostały przebudowane wewnątrz, w stosunku do tego jak wyglądały w Holandii, podczas krótkiej eksploatacji na linii z Amsterdamu do Brukseli. Otrzymały dodatkowe toalety i przestrzeń barową. Łącznie w pociągu jest 500 miejsc w trzech klasach: Standard (300), Premium (50) i Business (150). W klasie Standard nie wszystkie siedzenia umieszczono dokładnie przy oknach, co nieco irytuje pasażerów, jednak standard siedzeń jest wysoki. Na pokładzie działa też bardzo szybkie wifi. Najtańsze bilety na całą relację Mediolan – Ankona można kupić już za 19 euro.

Pierwsze pociągi V250 Albatros, wyprodukowane prez AnsaldoBredę trafiły z dużym opóźnieniem do Holandii w 2012 roku, ale po licznych problemach z eksploatacją, Holendrzy transakcję anulowali. W 2017 roku na ich zakup zdecydowali się Włosi. Do wejścia do eksploatacji na tutejszej sieci kolejowej doszło pół roku później niż pierwotnie zakładano.




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony