Partnerzy serwisu:

UZP wstrzymał zakup nowych wagonów PKP Intercity

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 21.01.2015 225

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-01-21 13:10:57 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Jak widać, ustawianie przetargów nie musi się odbywać pod stołem, w tajemnicy. Można to zrobić bezczelnie, niemal jawnie, na szczeblu szefów rządowej agencji i szefów spółki kontrolowanej w całości przez państwo. Oczywiście dla dobra narodu. Ustawianie przetargów przez pana Henia piszącego SIWZ z panem Gieniem, który ma wygrać, jest nadal przestępstwem ściganym przez to samo państwo z całą surowością. Tak zorganizowane państwo prosi się o wyłanianie władz nie w drodze wyborów, ale metodą wieszania dotychczasowych władz na latarniach i przejmowania władzy przez wieszających.
2015-01-21 13:21:01 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Redakcjo poprawcie niechlujny tytuł. Nie Urząd Zamówień lecz Urząd Zamówień Publicznych. Korekta znów nie działa, dajecie plamę. Wstyd.

[Admin: Tytuł nie jest niechlujny, tylko chciałem go skrócić... ]
2015-01-21 13:56:27 Autor: Paweł R
---.toya.net.pl
Najbardziej skandaliczne w tym przetargu jest to, że kupiono praktycznie same bezprzedziałówki. Rozumiem że jak kupuje się EZT dla oszczędności, to ciężko w nich wymagać przedziałów. Ale jak się zamawia wagony?! Czemu proporcja nie może być chociaż 50:50?

Wie ktoś w końcu jaka jest ich Vmax? Bo jedni (np. RK) piszą, że minimum 160 km/h, inni wprost że 200. Jeżeli 200 to naprawdę dobra cena za te wagony, jeżeli 160 to taka normalna.
2015-01-21 14:10:24 Autor: komentator
---.dynamic.chello.pl
To miałby być takie same wagony jakie obecnie kursują na trasie Wrocław - Szczecin. Z resztą zdjęcia są na stronie FPW Investment.
2015-01-21 14:24:01 Autor: Paweł R
---.toya.net.pl
A na EIC nie miała jeździć ich lepsza wersja? Podobno te z Wrocław-Gdynia mają gorsze siedzenia, bo to "ekonomiczna" wersja. Jeżeli się okaże że to dokładnie to samo to niska cena będzie uzasadniona. No i będziemy mieli do czynienia z obniżaniem standardu expressów...
2015-01-21 14:35:05 Autor: bank
---.play-internet.pl
Oto jak wygląda kolesiostwo w bankowym PKP: http://wiadomosci.wp.pl/martykul.html?kat=130496&wid=17192125
2015-01-21 14:54:36 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Po co im wagony, jak pełno telelek 3-4 wagonowych pustych, a te co mają po 5-6 są zawalone jak bus arona...
2015-01-21 15:14:35 Autor: kalski
---.238.55.210
V max: 200km/h
To są wagony podobne do tych z Wrocławia, ale standard chyba nieco wyższy (dodatkowe przedziały biznesowe), winda dla niepełnosprawnych i ciekawie wyglądający (przynajmniej na prezentacjach ze strony FPSu) wagon barowy.
2015-01-21 15:42:12 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
Tak sie koncza eksperymenty polagajace na przejmowaniu przedsiebiorstw prze ARP zamiast ich prywatyzacji. Trzeba miec absolutny "wyjeb" na obowiazujace prawodawstwo, zeby pozwolic sobie na bezczelnosc produkcji 20 wagonow wyposazonych zgodnie z zalozeniami identyfikacji wizualnej danego przewoznika...na trzy lata przed ogloszeniem przetargu przez wspomnianego.Winy IC czy samej fabryki w tym nie ma- zostaly postawione pod sciana przez ARP,ktora jak widac restrukturyzuje przedsiebiorstwa przy uzyciu metod rodem z Angoli...

Lada chwila ARP ma sie pojawic w Przewozach Regionalnych...juz teraz Wasiak przebakuje o "mechanizmach" dla zapewnienia PRom 5letnich kontraktow przez samorzady...O ile idea dlugoletnich kontraktow jest sluszna, to nie bardzo rozumiem na jakiej podstawie maja byc one powierzone z automatu PR i co na to UZP...
2015-01-21 15:54:33 Autor: IM&ZB
---.dynamic.chello.pl
@JakubMadrjas
Warto zapytac IC jak wyglada realizacja harmonogramu odbioru 25 wagonow z kontraktu Wroclaw-Gdynia.IC mialo odebrac wszystkie w czerwcu 2014 roku...do stycznia 2015 odebralo mniej niz 15 pomimo tego ze wszystkie sa dawno gotowe.Co na to CUPT? Wszystkie wagony mialy jazdzic i zarabiac od czerwca...
2015-01-21 17:02:57 Autor: H
---.dynamic.chello.pl
@dżejsek
100% trafny komentarz. Zastanawiałem się, czy dobrze przeczytałem. W biały dzień piszą o ustawionym przetargu i nic się nie dzieje. Ciekawe od którego poziomu tak to działa ( poza prawem).
2015-01-21 17:25:27 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Bankowe sieroty nawet przetargu ustawić nie potrafią...
2015-01-21 17:52:18 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Jednego nie rozumiem. Przecież EIC Chrobry i Prus mają dobre zestawienie. EIC Norwid na przykład ma znacznie gorsze, żeby nie powiedzieć tragiczne jak na ten standard.
2015-01-21 18:44:14 Autor: st. kolejarz
---.173.8.162.tesatnet.pl
W FPS buduje sie nowe wagony już od kilku lat wyłacznie na 200 km/h.
2015-01-21 20:05:09 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ja bym to widział inaczej - nie było od kogo wziąć w kieszeń, bo ARP państwowa i nikt nie chciał wrzucić do kapelusza- to tak dla humoru.
Sprawa druga - w tamtym czasie był 1 producent nowych wagonów i najgorsze jest to, że jedna państwowa firma nie może kupić coś od inne państwowej firmy, żeby ratować produkcję w firmie mającej takie tradycje w produkcji. Zabito kolejną polską fabrykę, bo produkowała tabor wysokiej jakości i nie rzucała się na przetargi, jak szaleńca, który dużo chce, ale nie zawsze potrafi zrobić dobrze.
Sprawa trzecia - Intercity tez przekombinowało kilkakrotnie zmieniając podejście do finansowania i może się okazać że zostanie z ręką w nocniku.
Z powyższym wiąże się jeszcze jedna rzecz - dofinansowanie UE. Ciekawe jaki będzie pomysł na jego wykorzystanie, biorąc pod uwagę czas możliwe na jego wydanie.
2015-01-21 20:17:56 Autor: expert
---.icpnet.pl
Wagony są homologowane 200 km/h, w tym są dwa kompletnie nowe konstrukcje dla inwalidów i dwa kompletnie nowe wagony restauracyjne na poduszkach pneumatycznych, nieprodukowane w Polsce od ponad 25 lat
2015-01-21 20:25:16 Autor: ryszard
---.icpnet.pl
Pesa nie robiła i nie robi nowych wagonów klasycznych dlatego wzięli siwzy ale nie złożyli żadnej oferty nawet wstępnej. Generalnie nie ma w Polsce konkurencji w zakresie budowy nowych wagonów - FPS rządzi!
2015-01-21 21:37:29 Autor: Paweł R
---.toya.net.pl
@yeti - to chyba logiczne, że wówczas dotychczasowe wagony Chrobrego i Prusa przejdą na inne pociągi. Pociągi na trasie Warszawa - Szczecin (a w szczególności na odcinku Warszawa - Poznań) zawsze będą miały duże obłożenie, ja widywałem nawet EIC z ludźmi na korytarzu, więc warto na nie kupić nowe wagony (które prawdopodobnie ze względu na dofinansowanie będą przypisane do jednej trasy), a te starsze dać do obsługi innych pociągów. Poza tym na trasie Norwida pojawiło się coś nowego - Pendolino, dlatego warto teraz zainwestować w inną magistralę.
2015-01-21 23:07:38 Autor: Patryk
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Teraz najlepszym rozwiązaniem bedzie FPS Cegielski włączyć do Kompani Węglowej i całość włączyć do jakiegoś kolosa energetycznego. Wagonami bedzie mozna wozić górników i energetyków do pracy. No i wszystkim przyznać deputat węglowy i energetyczny.
2015-01-22 10:21:56 Autor: Małopolanin
---.tktelekom.pl
@Patryk

Zapomniałeś jeszcze o frankowiczach :)
2015-01-23 08:45:19 Autor: @st. kolejarz
---.internettv.atman.pl
Szkoda, że są to wciąż te same wagony...
2015-02-11 12:54:47 Autor: Marekaaa
---.219.122.195
Śmieszą mnie komentarze typu "przecież to będą te same wagony co na trasie Wrocław - Szczecin". Mylicie się, to będą najnowocześniejsze wagony, 100 razy lepsze od tych wagonów co jeżdżą w temacie. Mikole głupki nie znacie się w temacie a piszecie bzdury!!!
2015-08-08 10:40:17 Autor: st.kolejarz
---.173.12.2.tesatnet.pl
Na razie 16 wagonów 158A, 159A i 156 A ma nr EVN (kolejowe). Są to odpowiednio 1kl. bezprzedziałowa - 4 szt., 2kl. bezprzedziałowa 8 szt. i 1 kl. z trzema przedziałami Bisnes i 6-cioma 1kl - 4 szt.. Pozostają 157Aa inwalidzkie 2 szt. i 407A restauracyjne 2 szt. na które nie ma jeszcze Świadectwa Dopuszczenia Typu.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony