Partnerzy serwisu:

UTK wskazuje nieprawidłowości na linii PKM

Jakub Madrjas 22.01.2016 0

arrow
arrow
UTK wskazuje nieprawidłowości na linii PKM
stosowanie zniszczonych wskaźników W11a, które straciły swoje znaczenie sygnalizacyjne Fot. UTK
UTK wskazuje nieprawidłowości na linii PKM
UTK wskazuje nieprawidłowości na linii PKM
UTK wskazuje nieprawidłowości na linii PKM
Kontrolerzy UTK znaleźli nieprawidłowości na nowej linii kolejowej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Zarządca infrastruktury zgadza się z wnioskami kontrolerów i obiecuje szybką poprawę sytuacji.
Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego podczas kontroli na linii kolejowej nr 248 Gdańsk Wrzeszcz – Gdańsk Osowa, zarządzanej przez Pomorską Kolej Metropolitalną, stwierdzili nieprawidłowości zagrażające bezpieczeństwu ruchu. Chodzi o zastosowanie wskaźników nieodpowiadających obrazowi ustalonemu w aktach prawnych, stosowanie zniszczonych wskaźników W11a, które straciły swoje znaczenie sygnalizacyjne a w jednym miejscu – brak znaku doraźnego ograniczenia prędkości do 15 km/h.

Te nieprawidłowości naruszają przepisy: ustawy o transporcie kolejowym, rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji oraz wewnętrzne instrukcje zarządcy infrastruktury Pomorska Kolej Metropolitalna – informuje urząd.

– Przyjmujemy uwagi inspektorów UTK i w ciągu kilku dni poprawimy wskazane przez nich błędy w oznakowaniu – zapewnił "Rynek Kolejowy" rzecznik PKM Tomasz Konopacki. Jak pisze, zakwestionowane przez UTK znaki ustawione zostały tymczasowo, tylko do momentu otrzymania przez PKM prawidłowych wskaźników. – Akurat dzisiaj nasi pracownicy odebrali nowe oznakowanie od producenta i w przyszłym tygodniu będzie ono już ustawione we wszystkich trzech lokalizacjach przy linii PKM, wskazanych przez UTK – podsumowuje rzecznik.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony