Partnerzy serwisu:

UTK sprawdził, czy pociągi w 2018 były punktualne. Ile z nich dojeżdża na czas?

Michał Szymajda 12.02.2019 2,1k

UTK sprawdził, czy pociągi w 2018 były punktualne. Ile z nich dojeżdża na czas?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
W ostatnim kwartale 2018 roku nieco poprawiła się punktualność przewozów pasażerskich. Także w PKP Intercity, które w poprzednich miesiącach notowały niepokojące wyniki w tym zakresie.
W IV kwartale 2018 roku punktualnie do końca trasy dojechało 88,5% pociągów wobec 87,4% w III kwartale. W analizowanym okresie przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 448,1 tys. pociągów (spadek o 12,1 tys. względem III kwartału 2018 roku). Dla porównania rok wcześniej, w IV kwartale 2017 roku punktualność przewozów pasażerskich wynosiła 86,9%. Uruchomiono wtedy 426,9 tys. pociągów.

W IV kwartale 2018 roku średni czas opóźnień powyżej 5 minut pociągów na stacji docelowej wyniósł 16 minut 6 sekund wobec 17 minut 48 sekund w poprzednim kwartale. Największy odsetek stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut – 52,2% (ponad 56,4 tysięcy pociągów) oraz od 5 do 60 minut – 46,1% (ponad 49,8 tysięcy pociągów). Odwołano 4 571 pociągów.

Punktualność wzrosła w PKP Intercity, choć nie można mówić o jakiejś znaczącej poprawie. Najniższa była w III kwartale 2018 roku, kiedy punktualnych pociągów było jedynie 66,68% spośród wszystkich tych, które uruchamiała spółka. W IV kwartale było ich 72,53%. To i tak mniej niż w pierwszych trzech miesiącach roku 2018 – 74,52%.

Wyniki pozostałych przewoźników pasażerskich są podobne jak w poprzednich miesiącach. Pociągi największego regionalnego przewoźnika, którym jest Polregio dojeżdżają do stacji końcowych w 88,5% punktualnie, a najwyższą punktualność w Polsce osiągają pociągi Warszawskiej Kolei Dojazdowej i trójmiejskiej SKM. Działają one na całkowicie (WKD) lub niemal całkowicie wydzielonej infrastrukturze (PKP SKM Trójmiasto), stąd nie są podatne na prace modernizacyjne zaburzające ruch, prowadzone na sieci PKP PLK. Najbardziej punktualną koleją regionalną jest Łódzka Kolej Aglomeracyjna (w czwartym kwartał 94,04% dotarło do stacji końcowej punktualnie).

IV kwartał był rekordowy jeśli chodzi o liczbę odwołanych pociągów pasażerskich. W całym kraju odwołano ich aż 4571. Dla porównania – w pierwszym kwartale było ich „tylko” 2864.

Pełne dane dotyczące punktualności za rok 2019 są dostępne na stronie Urzędu Transportu Kolejowego. O tym jak wyglądała punktualność pociągów pasażerskich w 2017 roku pisaliśmy tutaj.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony