Partnerzy serwisu:

UTK sprawdzi, czy pasażerowie są dobrze informowani o zmianach w rozkładzie jazdy

inf. pras. 29.08.2018 25

UTK sprawdzi, czy pasażerowie są dobrze informowani o zmianach w rozkładzie jazdy
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
W najbliższą niedzielę, 2 września 2018 r. wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Pociągi według tego rozkładu jazdy będą jeździć do 20 października.
W okresie obowiązywania rozkładu jazdy pociągów 2017/2018 zarządca infrastruktury PKP PLK przewidział pięć korekt związanych m.in. z pracami remontowymi na liniach kolejowych. Najbliższa zmiana nastąpi w niedzielę 2 września 2018 r. Kolejna zaplanowana jest na 21 października 2018 r.

Szczegóły dotyczące nowej wersji rozkładu jazdy powinny być ogłoszone co najmniej na 21 dni przed ich wejściem w życie na stronie internetowej zarządcy infrastruktury. Natomiast na dworcach i stacjach kolejowych powinny pojawić się w formie plakatów co najmniej z 10-dniowym wyprzedzeniem. Aktualny rozkład jazdy powinien być również dostępny na stronach internetowych przewoźników, choć ustawa nie nakłada na nich konkretnych terminów publikacji.

Z informacji przekazanych przez przewoźników wynika, że od 31 sierpnia do 3 września 2018 r. na największych dworcach w Polsce: Warszawie Centralnej, Wschodniej i Zachodniej, Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu, Zakopanem, Krakowie Głównym, Katowicach, Poznaniu i Szczecinie do dyspozycji podróżnych będą informatorzy mobilni.

W związku z planowaną korektą rozkładu jazdy inspektorzy UTK w całej Polsce przeprowadzą kontrole. W ich trakcie sprawdzą wywiązanie się z obowiązku publikacji oraz dostępności i czytelność przyszłego rozkładu. Wnioski z prowadzonych działań pozwolą na wskazanie ewentualnych problemów związanych w tym procesem i pozytywnie wpłyną na poziom informacji pasażerskiej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony