Partnerzy serwisu:

UTK reaguje na skargi niepełnosprawnych

Michał Szymajda 19.09.2016 81

UTK reaguje na skargi niepełnosprawnych
UTK sprawdza jak kolejarze traktują niepełnosprawnychFot. PKP Intercity
Urząd Transportu Kolejowego rozpoczyna kontrole przedsiębiorców kolejowych sprawdzające jak radzą sobie oni z organizacją przewozu i pomocą osobom niepełnosprawnym lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Dzieje się tak po licznych wakacyjnych skargach m.in. na PKP Intercity.
UTK już na początku wakacji rozpoczęło sprawdzanie w jakich okolicznościach doszło do nieprawidłowości w obsłudze pasażerów niepełnosprawnych przez pracowników spółki PKP Intercity. Z końcem czerwca przewoźnik został wezwany do niezwłocznego przedstawienia prezesowi UTK szczegółowych i wyczerpujących informacji w tej sprawie (pisaliśmy o tych przypadkach tutaj).

– W trakcie czynności sprawdzane są m.in. urządzenia ułatwiające wsiadanie i wysiadanie z pociągu osób niepełnosprawnych oraz dojścia do peronów i sprawność wind i schodów, (w tym podnośników. Weryfikowany jest sposób udzielenia pomocy, a także zachowanie osób im pomagającym - drużyn konduktorskich, wyznaczonych służb: SOK, ochrona dworca itp. – informuje UTK.

Ponadto prezes UTK 8 lipca wszczął postępowanie administracyjne wobec PKP Intercity w związku z naruszeniem przepisów odnoszących się do obowiązku zapewnienia taboru kolejowego przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej. Kierując się potrzebą ochrony interesów tej grupy pasażerów, prezes UTK nie wyklucza wszczęcia kolejnych postępowań administracyjnych wobec firm, które dopuszczą się naruszenia przepisów rozporządzenia zobowiązujących przedsiębiorstwa kolejowe do zapewnienia pomocy osobom niepełnosprawnym w pociągu.

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości inspektorzy UTK odnotowują stwierdzone naruszenia w dokumentacji pokontrolnej, która następnie kierowana jest do spółek kolejowych objętych nadzorem. – Służy to przede wszystkim zobligowaniu kontrolowanych do wyeliminowania naruszeń, weryfikacji podejmowanych działań oraz wprowadzania rozwiązań systemowych, które będą zapobiegać podobnym naruszeniom w przyszłości – czytamy w informacji UTK.

Kilka tygodni temu pisaliśmy o drobnej zmianie podejścia do sprzedaży biletów osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. O tej drobnej, ale istotnej zmianie, piszemy tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony