Partnerzy serwisu:

UTK publikuje projekt cennika stawek dostępu do sieci PKP PLK

ez, Rynek Kolejowy 19.03.2013 96

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-03-19 16:01:32 Autor: amadeus
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
300 kategorii... a do jakiego to jest dziennika? Do wieczornego... a to bez kozery powiem pińcset ;) Może od razu droga PLK-o zróbcie 1000. Jak Pendo będzie gnało z muchami to każdy gram będzie na wagę złotówki.
2013-03-19 17:10:08 Autor: mnb
---.229.155.26.atman.pl
Powolny wzrost ma się tak do stabilizacji jak optymalizacja do likwidacji. Niby brzmi ładniej, a jednak to samo.

Z dwóch zagadnień doskwierających przewoźnikom:
1. globalny poziom stawek (i poziom wzrostów)
2. struktura wewnętrzna cennika

wazniejszy jest ten pierwszy. Tutaj deliberujemy o tym drugim - też ważnym.


Ad. 1. Stawki rosną - i to ponad inflację. [ocena: ĹšLE]
Ad. 2. Zmienia się struktura cennika [ocena: ?]

PS: Brakuje tutaj kategorii poszczególnych odcinków. Bywało nieraz tak, że stawka niby spadała (dla danej kategorii), ale manipulowano kategoriami linii, skutkiem czego rzeczywisty koszt takiego samego przejazdu rósł.
2013-03-19 19:05:43 Autor: moloszek
---.158.216.28.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Proszę zgadnąć, komu tym razem Dyl da zarobić na audycie cennika ??!
2013-03-20 07:12:06 Autor: R. W. O.
---.warszawa.vectranet.pl
@ \"...które generalnie są wyliczane na podstawie kosztów PKP PLK ..... podzielonych przez planowaną liczbę kilometrów pracy eksploatacyjnej, która ma zostać wykonana w okresie obowiązywania tych stawek.
@ \"Dotychczas zarząd PKP PLK robił to trochę „intuicyjnie”.
@ \"Teraz zdecydowano się przyjąć prognozę na podstawie średniej pracy eksploatacyjnej na sieci PKP PLK w ciągu ostatnich 5 lat.\"
Najpierw nie wykonywanie art.9 ustawy o transporcie kolejowym, jeśli chodzi o procedury zamykania linii. Teraz stawki.

Po pierwsze. Stawki zgodnie z art. 33 tej ustawy powinny być wyliczane na podstawie kosztów które wynikają z planowanej pracy pociągowej. Koszty przyszłe muszą być wyliczane oddzielnie dla każdej linii oddzielnie dla przewozów osób i rzeczy.

Po drugie. Dzielenie \"statystycznych\" kosztów przez planowaną pracę byłoby nie tylko nie zgodne z ustawą ale byłoby absurdem obliczeniowym.

Po trzecie. Jeśli stawki były przez ostatnie lata wyliczane \"intuicyjnie\" to ta informacja jest donosem o łamaniu prawa.

Po czwarte. To jak w końcu jest- do obliczeń przyjęto pracę \"która ma zostać wykonana w okresie obowiązywania tych stawek.\", czy \"prognozę na podstawie średniej pracy eksploatacyjnej na sieci PKP PLK w ciągu ostatnich 5 lat.\"?
2013-03-20 22:21:16 Autor: Wędkarz
---.adsl.inetia.pl
Śmieszne jest to, że w przedziale od 0t do 60t praktyczne stawki są identyczne. Czyli jadąc rowerem torowym czy drezyną ręczną płacimy tyle, co za za SN61. Drugie kuriozum jest takie, że szczegóły kalkulacji stanowią tajemnicę spółki, zapewne aby nie skorzystała na tym konkurencja...
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony