UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 07.08.2018 ⚫
7,4k


![UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia] UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/896008315836724.jpg_60-60.jpg)
![UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia] UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201808071257052.jpg_60-60.jpg)
![UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia] UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201808071257063.jpg_60-60.jpg)
![UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia] UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201808071257074.jpg_60-60.jpg)
![UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia] UTK pokazał dziennikarzom jak przebiega kontrola pociągów przed odjazdem [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201808071257095.jpg_60-60.jpg)
Urząd Transportu Kolejowego pokazał dziennikarzom jak wygląda kontrola pociągu przed odjazdem. W okresie wakacyjnych UTK zwiększa liczbę kontroli, z uwagi na warunki atmosferyczne i większą ilość chętnych do podróży.
W 2017 roku kolejarze ze spółek pasażerskich przewieźli 303 miliony pasażerów, co jest wynikiem rekordowym od lat. – Dla UTK to powód do radości, ale rosnąca liczba pasażerów zobowiązuje nas do jeszcze większe dbałości o bezpieczeństwo i komfort przewozów – powiedział prezes UTK, Ignacy Góra.
UTK w wakacje przeprowadza więcej kontroli taboru kolejowego, niż w pozostałe miesiące w roku. W lipcu np. odbyło się kontrola w 82 składach różnych przewoźników. Poza pociągami rozkładowymi kontrolowano także składy kolonijne i specjalne, np. na Festiwal Open’er.
Liczba usterek wykrytych przez UTK spada
– Z zadowoleniem stwierdzamy, że ilość nieprawidłowości spada. Pojazdy kolejowe są w coraz lepszym stanie – ocenił Ignacy Góra. Podczas kontroli pracownicy UTK odkrywają średnio jedną usterkę, zazwyczaj nie są to kwestie bardzo istotne. Pamiętajmy, że urząd, w razie braku reakcji na uwagi kontrolerów a także za opóźnianie w korekcie nieprawidłowości, może nałożyć karę na przewoźnika, w najwyższym wymiarze nawet do 2% przychodów. W roku 2017 zdarzały się jednak kary niższe – do kilku tysięcy złotych.
Kontrolerzy UTK sprawdzają pociągi w obszarze technicznym – tzn. badają, czy wagony są zdatne do drogi od strony technicznej w warstwie biegowej, a także np. sprawdzają uprawnienia maszynistów. Drugim sprawdzanym obszarem jest to, z czym styka się pasażer. Tutaj sprawdza się właściwe działanie klimatyzacji czy ogrzewania, sprawność drzwi wejściowych i międzywagonowych a także toalet, obecność atestowanych gaśnic w pociągu.
Temperatura w wagonach nie może być wyższa niż...
Ignacy Góra przypomniał, że istnieją odpowiednie wytyczne co do temperatury w pociągach. To szczególnie interesowało dziennikarzy, którzy na Olszynce Grochowskiej sami odczuwali na sobie skutki wysokiej temperatury.
– Gdy na zewnątrz jest 30 stopni C, w środku musi być 25 stopni, jeśli na zewnątrz jest 25 stopni C. na w środku nie może być cieplej niż 23,5 stopnia C – mówił prezes Ignacy Góra.
Obecnie kontrole sprawności taboru wykonuje około 70 pracowników siedmiu oddziałów terenowych UTK. W pierwszej połowie 2017 roku do UTK wpłynęło 600 skarg od pasażerów, dotyczących warunków przejazdu pociągami różnych spółek. Przez 6 miesięcy roku bieżącego skarg było ponad 600.
UTK w wakacje przeprowadza więcej kontroli taboru kolejowego, niż w pozostałe miesiące w roku. W lipcu np. odbyło się kontrola w 82 składach różnych przewoźników. Poza pociągami rozkładowymi kontrolowano także składy kolonijne i specjalne, np. na Festiwal Open’er.
Liczba usterek wykrytych przez UTK spada
– Z zadowoleniem stwierdzamy, że ilość nieprawidłowości spada. Pojazdy kolejowe są w coraz lepszym stanie – ocenił Ignacy Góra. Podczas kontroli pracownicy UTK odkrywają średnio jedną usterkę, zazwyczaj nie są to kwestie bardzo istotne. Pamiętajmy, że urząd, w razie braku reakcji na uwagi kontrolerów a także za opóźnianie w korekcie nieprawidłowości, może nałożyć karę na przewoźnika, w najwyższym wymiarze nawet do 2% przychodów. W roku 2017 zdarzały się jednak kary niższe – do kilku tysięcy złotych.
Kontrolerzy UTK sprawdzają pociągi w obszarze technicznym – tzn. badają, czy wagony są zdatne do drogi od strony technicznej w warstwie biegowej, a także np. sprawdzają uprawnienia maszynistów. Drugim sprawdzanym obszarem jest to, z czym styka się pasażer. Tutaj sprawdza się właściwe działanie klimatyzacji czy ogrzewania, sprawność drzwi wejściowych i międzywagonowych a także toalet, obecność atestowanych gaśnic w pociągu.
Temperatura w wagonach nie może być wyższa niż...
Ignacy Góra przypomniał, że istnieją odpowiednie wytyczne co do temperatury w pociągach. To szczególnie interesowało dziennikarzy, którzy na Olszynce Grochowskiej sami odczuwali na sobie skutki wysokiej temperatury.
– Gdy na zewnątrz jest 30 stopni C, w środku musi być 25 stopni, jeśli na zewnątrz jest 25 stopni C. na w środku nie może być cieplej niż 23,5 stopnia C – mówił prezes Ignacy Góra.
Obecnie kontrole sprawności taboru wykonuje około 70 pracowników siedmiu oddziałów terenowych UTK. W pierwszej połowie 2017 roku do UTK wpłynęło 600 skarg od pasażerów, dotyczących warunków przejazdu pociągami różnych spółek. Przez 6 miesięcy roku bieżącego skarg było ponad 600.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |