UTK ma uwagi do działania LCS Błonie. PKP PLK odpowiada
Michał Szymajda ⚫ 07.07.2016 ⚫
741

Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził kontrolę Lokalnego Centrum Sterowania położonego w miejscowości Błonie. LCS ten odpowiada za nadzór nad linią, po której kursują pociągi na szlaku Warszawa – Poznań i dalej, w kierunku Berlina. Wyniki kontroli, zdaniem UTK, są niepokojące.
Pasażerowie odczuwali niedogodności
– W ostatnich miesiącach pasażerowie, szczególnie na odcinku Warszawa – Sochaczew, odczuwali niedogodności związane z awariami systemów sterowania na tej linii. W związku z tym prezes UTK podjął decyzję o kontroli urządzeń w tym rejonie – czytamy w komunikacie urzędu. – W wyniku kontroli stwierdzono braki w zakresie obsługi diagnostycznej urządzeń sterowania ruchem kolejowym, liczne braki w dokumentacji oraz brak kontroli widoczności sygnalizacji oraz poprawności działania urządzeń kontrolujących ruch pociągów – alarmuje UTK. Ponadto kontrola wykazała brak właściwego nadzoru PKP PLK nad utrzymaniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Wyniki kontroli mogą służyć do wydania zaleceń i decyzji nakazujących usunięcie wykazanych zaniedbań. Wskazane nieprawidłowości naruszają bowiem przepisy ustawy o transporcie kolejowym, wewnętrzne przepisy zarządcy oraz procedury Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem.
PKP PLK odpowiada
PLK szybko odpowiedziały na komunikat opublikowany przez UTK.
– Jeszcze przed kontrolą UTK Polskie Linie Kolejowe podjęły działania, które zapewnią lepsze zabezpieczenie Lokalnego Centrum Sterowania w Błoniu. Kontrola UTK w LCS Błonie nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie obsługi technicznej urządzeń srk, tj. konserwacji, przeglądów i napraw – napisał do „Rynku Kolejowego” Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – Po kontroli UTK PLK usprawniła działania w zakresie diagnostyki urządzeń srk. Ma to zapewnić m.in. reorganizacja zespołu diagnostycznego ds. automatyki – dodaje.
Jak zapewnia PKP PLK, wykonano też dodatkowe prace polegające na specjalistycznych pomiarach urządzeń LCS i tych związanych z instalacja uziemiającą.
– W ostatnich miesiącach pasażerowie, szczególnie na odcinku Warszawa – Sochaczew, odczuwali niedogodności związane z awariami systemów sterowania na tej linii. W związku z tym prezes UTK podjął decyzję o kontroli urządzeń w tym rejonie – czytamy w komunikacie urzędu. – W wyniku kontroli stwierdzono braki w zakresie obsługi diagnostycznej urządzeń sterowania ruchem kolejowym, liczne braki w dokumentacji oraz brak kontroli widoczności sygnalizacji oraz poprawności działania urządzeń kontrolujących ruch pociągów – alarmuje UTK. Ponadto kontrola wykazała brak właściwego nadzoru PKP PLK nad utrzymaniem urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Wyniki kontroli mogą służyć do wydania zaleceń i decyzji nakazujących usunięcie wykazanych zaniedbań. Wskazane nieprawidłowości naruszają bowiem przepisy ustawy o transporcie kolejowym, wewnętrzne przepisy zarządcy oraz procedury Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem.
PKP PLK odpowiada
PLK szybko odpowiedziały na komunikat opublikowany przez UTK.
– Jeszcze przed kontrolą UTK Polskie Linie Kolejowe podjęły działania, które zapewnią lepsze zabezpieczenie Lokalnego Centrum Sterowania w Błoniu. Kontrola UTK w LCS Błonie nie stwierdziła nieprawidłowości w zakresie obsługi technicznej urządzeń srk, tj. konserwacji, przeglądów i napraw – napisał do „Rynku Kolejowego” Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. – Po kontroli UTK PLK usprawniła działania w zakresie diagnostyki urządzeń srk. Ma to zapewnić m.in. reorganizacja zespołu diagnostycznego ds. automatyki – dodaje.
Jak zapewnia PKP PLK, wykonano też dodatkowe prace polegające na specjalistycznych pomiarach urządzeń LCS i tych związanych z instalacja uziemiającą.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |