Partnerzy serwisu:

UTK: Leo Express musi uzupełnić braki we wniosku

Jakub Madrjas 18.07.2016 289

UTK: Leo Express musi uzupełnić braki we wniosku
Fot. Tomasz Falkiewicz, sm42.pl
Wciąż waży się los pierwszej prywatnej konkurencji na torach dla PKP Intercity. Chcący uruchomić pociągi do Czech Leo Express dopełnia urzędowe formalności. 
O sprawie nowego połączenia kolejowego prywatnego czeskiego przewoźnika do Warszawy pisaliśmy przed tygodniem. Leo Express od nowego rozkładu jazdy 2016/2017 zakłada uruchomienie pociągu Praga – Warszawa. PKP PLK twierdzą jednak, że nie otrzymały wniosków o uruchomienie takiego połączenia. Przewoźnik zapewnia, że je złożył. Piszemy o tym tutaj.

Pociąg miałby odjeżdżać z głównego dworca w Pradze o 15:13, dotrzeć przez Pardubice i Ostrawę do Bogumina o 18:43 i po czterominutowym postoju wyruszyć w dalszą drogę do Warszawy. Nie sprecyzowano natomiast godziny przyjazdu do polskiej stolicy. Projekt zakłada także kurs powrotny realizowany w godzinach nocnych.

– Leo Express złożył wszystkie prawnie wymagane wnioski do PKP PLK. Obecnie trwa postępowanie dotyczące wydania decyzji w sprawie przyznania otwartego dostępu, które prowadzone jest przez Urząd Transportu Kolejowego. W momencie wydania opinii, nastąpi dalsza część procesu decyzyjnego, za który odpowiada PKP PLK – mówił nam Peter Jančovič z Leo Express.

O wniosek czeskiego przewoźnika zapytaliśmy zatem UTK. Wniosek spółki Leo Express o przyznanie dostępu do infrastruktury kolejowej wpłynął do Urzędu Transportu Kolejowego. Jednak zawiera braki, które muszą być przez Leo Express uzupełnione – odpowiedział "RK" Sławomir Sadowski z Urzędu Transportu Kolejowego.

– Dopiero po uzupełnieniu braków prezes UTK będzie mógł podjąć czynności w celu rozpoczęcia procedury" wydania decyzji w sprawie przyznania dostępu do infrastruktury kolejowej na potrzeby proponowanych przez Leo Express nowych międzynarodowych przewozów pasażerskich na trasie Praga – Warszawa i z powrotem – dodaje Sadowski.

Leo Express dostał informację o brakach we wniosku. – W związku z tym, że nawet dla UTK wnioski o otwarty dostęp są nowością, razem ustalamy najbardziej właściwą formę całej potrzebnej dokumentacji do wniosku w przypadku przewoźnika takiego jak my i trasy, o którą się ubiegamy – mówi "Rynkowi Kolejowemu" Peter Jančovič. O postępach tej sprawy będziemy informować. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony