UTK chce skrócić czas zgłoszenia przejazdu osób niepełnosprawnych na kolei
UTK, Rynek Kolejowy ⚫ 26.10.2016 ⚫
285

48 godzin na zgłoszenie przejazdu osoby niepełnosprawnej to za krótko Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Urząd Transportu Kolejowego zauważa, że znaczna część osób niepełnosprawnych zgłasza potrzebę przejazdu pociągiem w terminie krótszym niż 48 godzin przed rozpoczęciem podróży koleją. Dlatego chciałby zmotywować przewoźników i zarządcę infrastruktury do bardziej elastycznych działań.
Przedsiębiorstwa kolejowe, zarządcy stacji, sprzedawcy biletów i operatorzy turystyczni zobowiązani są do udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym lub osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Do obowiązków należy m.in. pomoc podczas poruszania się po stacjach kolejowych oraz przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu. Chętni powinni powiadomić o tym przedsiębiorcę przynajmniej 48 godzin przed podróżą.
– Biorąc pod uwagę praktykę i rzeczywiste potrzeby osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, 5 października 2016 r. prezes UTK zwrócił się do przewoźników kolejowych z propozycją przyjęcia w swoich wewnętrznych regulacjach zapisów dotyczących okresu zgłaszania podróży korzystniejszych, niż te określone w obowiązujących przepisach. Zasugerował skrócenie 48-godzinnego wyprzedzenia do okresów realnie oczekiwanych przez podróżnych – informuje urząd.
W celu sprawdzenia gotowości przedsiębiorców UTK przeprowadził ponad 50 działań nadzorczych uwzględniających tę specyfikę. Tylko w trzech przypadkach kontrola wykazała nieprawidłowości. Dotyczyły one braku lub awarii platform ułatwiających bezpieczne dostanie się i opuszczenie pociągu przez osoby niepełnosprawne. Przedsiębiorcy, u których wykryto naruszenia zostali zobowiązani do usunięcia usterek. Obowiązek udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym lub osobom o ograniczonej sprawności ruchowej wynika z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym z 2007 roku.
W czasie wakacji UTK reagował na nieprawidłowości w przewozie osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się po licznych skargach na przewoźników. Szerzej piszemy o tym tutaj.
– Biorąc pod uwagę praktykę i rzeczywiste potrzeby osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej, 5 października 2016 r. prezes UTK zwrócił się do przewoźników kolejowych z propozycją przyjęcia w swoich wewnętrznych regulacjach zapisów dotyczących okresu zgłaszania podróży korzystniejszych, niż te określone w obowiązujących przepisach. Zasugerował skrócenie 48-godzinnego wyprzedzenia do okresów realnie oczekiwanych przez podróżnych – informuje urząd.
W celu sprawdzenia gotowości przedsiębiorców UTK przeprowadził ponad 50 działań nadzorczych uwzględniających tę specyfikę. Tylko w trzech przypadkach kontrola wykazała nieprawidłowości. Dotyczyły one braku lub awarii platform ułatwiających bezpieczne dostanie się i opuszczenie pociągu przez osoby niepełnosprawne. Przedsiębiorcy, u których wykryto naruszenia zostali zobowiązani do usunięcia usterek. Obowiązek udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym lub osobom o ograniczonej sprawności ruchowej wynika z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym z 2007 roku.
W czasie wakacji UTK reagował na nieprawidłowości w przewozie osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się po licznych skargach na przewoźników. Szerzej piszemy o tym tutaj.
Komentarze:
Dworce kolejowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |