Partnerzy serwisu:

Uszczegółowienie lubelskiego RPO do konsultacji społecznych

jar, Rynek Kolejowy 19.04.2015 133

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-04-19 10:41:25 Autor: 46987
---.static.ip.netia.com.pl
Nowe pojazdy mają być niskoemisyjne i dostosowane do POTRZEP osób niepełnosprawnych- autor chyba miał ochotę sobie potrzepać :P
2015-04-19 11:29:06 Autor: BarteS
---.dynamic.chello.pl
"W przypadku infrastruktury kolejowej są to zadania polegające na modernizacji, rehabilitacji i rewitalizacji linii kolejowych stanowiących połączenie regionalnej sieci transportowej z siecią TEN-T. Zatem zawężono zakres przedsięwzięć do istniejącej sieci, wykluczając np. budowę nowych odcinków dróg żelaznych.|"

Mam nadzieję, że ten punkt nie stoi w sprzeczności z punktem 19.

"Ponadto inwestycje te powinny przyczyniać się do usuwania „wąskich gardeł”, a także prowadzić do zwiększenia dostępności do terenów przemysłowych oraz innych ośrodków gospodarczych i przyczyniać się do promowania integracji systemu transportu."

Bo strategiczna z punktu widzenia sieci kolejowej województwa (od)budowa łącznic Rejowiec Płd. - Rejowiec Zach. i Złojec - Płoskie Zamojskie zawarte w kontrakcie terytorialnym to będzie rehabilitacja sieci czy budowa nowego odcinka? Zasadniczo oba odcinki już istniały kiedyś.
2015-04-19 12:03:03 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Ale zaraz zaraz, przecież "puciongi" w województwie lubelskim nie mają sensu ekonomicznego!
Powinno się dofinansować aron-busy i wyremontować drogę do Parczewa, bo w busach trzęsie
i nówki-nieśmigane 15-letnie mercedesy od Niemca zaczynają się sypać.
2015-04-19 14:25:04 Autor: Oppelner
---.adsl.inetia.pl
@Wasiu: nie ironizuj, były w dobrym stanie, płakałem jak sprzedawałem ...
2015-04-19 18:03:39 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
A może by tak odtworzyć/ wybudować łącznice omijające Rejowiec i Zawadę ?
2015-04-19 19:27:30 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - wg ciebie dziurawe drogi to zapewne ułatwienie dla niepełnosprawnych?
2015-04-19 19:30:37 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Priorytetem powinny być remonty dróg wojewódzkich, natomiast puciongi regionalne należy zlikwidować, bo korzysta z nich mniej niż 1% mieszkańców woj. lubelskiego.

Z komunikacji publicznej drogowej (MPK, busy, PKS) korzysta ok. 17% mieszkańców woj. lubelskiego - czyli 17 razy więcej niż z pucionguf.
2015-04-19 20:03:17 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
np. z 815 korzysta ok. 0,25% mieszkańców województwa (dane za pitzkiem) więc jej remont byłby absurdem ekonomicznym
2015-04-19 20:49:03 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post z torów plk:
"A może by tak odtworzyć/ wybudować łącznice omijające Rejowiec i Zawadę ?"
To już powinno być dawno zrobione. Niestety w polskich warunkach najważniejsze jest beztitlino i wifi.
2015-04-19 20:59:11 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
EU07 - protestowałeś przeciwko obwodnicy Puław?
2015-04-19 21:09:36 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
nie, nie protestowałem, ale i nie protestuje za dopłatami do pociągów (oczywiście na zdrowych zasadach)
a ty popierasz remont 815 skoro korzysta z niej 0,25% mieszkańców województwa - przecież to niezgodne z głównym pitzka
2015-04-19 21:50:42 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
W Parczewie mieszka ok. 10000 ludzi - to nie jest nawet 1% ludności woj. lubelskiego. Proponuje więc tokiem rozumowania arona zlikwidować ten Parczew w u albo przynajmniej zaprzestać tam wszelkich inwestycji, a kasę skierować do Lublina. Amen.
2015-04-19 21:54:16 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Ułatwieniem dla niepełnosprawnych są niskopodłogowe, klimatyzowane szynobusy i autobusy - ale u was w Parczewie takich nie ma, bo na aronbusach same żuki i nyski jeżdżą i 15-letnie mercedesy od Niemca. "Wunderbaum" zawieszony i naklejki "pajoniera" na przedniej szybie i można na odpust jechać :)
2015-04-20 06:40:44 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07 - a ile osób jeździ obwodnicą Puław?
2015-04-20 06:41:23 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - zrób w końcu zdjęcie tej Nyski albo Żuka na linii regularnej.
2015-04-20 06:44:27 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - a co ci da niskopodłogowy autobus jeżeli jest dziurawa droga? Nic - tylko się zepsuje.

Dlatego trzeba w pierwszym rzędzie wyremontować drogi wojewódzkie a nie dotować szynobusy z których w Parczewie korzysta 30 osób na kurs.
2015-04-20 07:44:51 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Idąc twoim tokiem myślenia najpierw należy zająć się lublinem, gdzie mieszka ok. 350 tyś. ludzi, później Chełmem, Zamościem, Puławami etc. a dopiero po zaspokojeniu potrzeb większych ośrodków wziąć się za Parczew, gdzie nie mieszka nawet 0,5 % ludności lubelszczyzny.
2015-04-20 09:34:56 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
nie wiem, ale chętnie zlecę takie badania pitzkowi - podejmujesz się, czy jak zwykle podkulisxz ogona?? no chyba że pitz takow dane już posiada - a powinien:)
to może ty zrób zdjęci busza i pociąg w parczewie
2015-04-20 10:38:27 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - ale drogi krajowe na Lubelszczyźnie np. 12 do Chełma i Puław, 17 do Zamościa czy 19 do Lubartowa i Kraśnika są w dobrym stanie. Teraz właśnie czas na drogi wojewódzkie - choćby na 815 do Parczewa.

W porównaniu z szynobusami to drogą 815 jeździ 100 razy więcej ludzi.
2015-04-20 10:41:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ EU07 - tu masz mapę
http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/GENERALNY_POMIAR_RUCHU_2010/Mapa_SDR2010.pdf
obwodnica Puław na zachód od Dęblińskiej - 6800 pojazdów, na wschód od Dęblińskiej - 9200 pojazdów.

Teraz porównaj to z ilością osób w puciongach regionalnych w woj. lubelskim.
2015-04-20 12:34:20 Autor: EU07-106
---.net.pulawy.pl
pitz jak zwykle na obcych danych - sam nie potrafi? znajdą się chętni do zapłaty
po co mam porównywać - po prostu podzielam twoje zdanie - dla >1% ni ma sensu ekonomicznego, tak więc 815 do zaorania
2015-04-20 13:53:14 Autor: wasiu
---.static.korbank.pl
Lepiej te pieniądze zainwestować w nowe trolejbusy w Lublinie zamiast w jakieś aron-busy z Parczewa do Lublyna. Buszem możesz dowieźć ludziów z Parczewa na stację Parczew-Kolejowa i stamtąd puciongiem już do Lublyna. Będzie transport kombinowany jak trzeba. Można - można! Tylko zawieś nowego Wunderbauma na szybie i naklejki pajoniera na spoiler.
2015-04-20 18:36:58 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - ale ja nie domagam się inwestowania w zakup busów, bo to robi sam przewoźnik, tylko w REMONT DROGI 815.
2015-04-20 18:37:50 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - a jaki transport przewidujesz dla ludzi mieszkających przy drodze 815 Parczew - Lubartów? Oni mieszkają daleko od torów kolejowych. Chcesz im zabrać możliwośc dojazdu busem do Lublyna?
2015-04-20 18:40:13 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
a to na trasie parczew - lubartów nie ma golfa na gaz w każdej zagrodzie?? z reszta sam twierdzisz że dwa kursy PKS wystarczają:)
2015-04-20 19:18:13 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
2 kursy na dzień wystarczają, ale na wioski a nie do Lublyna
2015-04-20 19:35:29 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
dwa kursy plus golfy i gitara:)
2015-04-20 20:35:21 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
@ aron
Dla ludzi mieszkających daleko od torów proponuje aron-busza, który dowiezie ludzie na stację kolejową, a w drodze powrotnej weźmie jeszcze kapustę i zimnioki do warzywniaka śwagra w Parczewie - nie będzie pustych przebiegów.
2015-04-20 21:26:56 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
@ wasiu - a jak puciong się spóźni to co? rozwali komunikację busową w paru powiatach
2015-04-21 07:06:34 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
komunikować busy z puciongami to można w Szwajcarii, gdzie kolej jest w miarę punktualna. Już nawet Niemcy odeszli od absurdalnego zakazu konkurowania z koleją. Zresztą na linii Lublyn - Parczew kolej przebiega daleko od drogi.

Jeżeli skomunikujesz busy z puciongamy to w efekcie jeden spóźniony puciong rozwali ci komunikację w paru powiatach, bo busy bedo musieli na niego czekać.
2015-04-21 08:40:16 Autor: szermer
---.net.pulawy.pl
Zwolennicy wielkich modernizacji kolei na Lubelszczyźnie odpowiedzcie sobie najpierw na pytanie o masowe potrzeby przewozowe pasażerskie i towarowe na linii Łuków - Lublin. Drugą może nawet ważniejszą sprawą jest niedostatek wiedzy o rozwoju transportu jako takiego i transportowej obsługi ludności na terenie województwa lubelskiego. Jeżeli ktoś planuje częściową rozbiórkę budynku dworca Puławy Miasto bo jego kubatura jest niewykorzystana to należy zapytać dlaczego tak się dzieje. Puławy to szczególny przypadek ignorancji. Puławy Chemia, Puławy Miasto, Puławy - dziś każdy z tych punktów świeci pustkami. Przestrzenne zagospodarowanie terenu coraz bardziej oddala zabudowę od dworców. Dlaczego ?...
2015-04-21 14:19:04 Autor: EU07-106
---.azoty.pulawy.pl
@aron
to w Szwajcarii som buszy?? chyba kaszubskiej:) buhaha
a buszy się nie spóźniajom, niektóre nawet nie wyjeżdżajom:)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony