Partnerzy serwisu:

Unieważnione przetargi PKP Intercity na 30 wagonów

Martyn Janduła 12.12.2016 321

Unieważnione przetargi PKP Intercity na 30 wagonów
fot. MS
Doczekaliśmy się rozstrzygnięcia lipcowych przetargów na modernizację 30 wagonów osobowych dla PKP Intercity. Wszystkie miały przejść modernizację na piątym poziomie, jednak przewoźnik poinformował, że dwa przetargi zostaną unieważnione ze względu na oferty wykraczające poza budżet zamawiającego.
Na 10 wagonów za drogo

PKP Intercity zleciło jeszcze w lipcu wykonanie naprawy 10 wagonów klasy pierwszej dwóch typów: 112A i 140A. Otwarcie ofert przewidziano na 12 września 2016, a wykonawca miał mieć 8 miesięcy na zrealizowanie zamówienia. Wykonawca wybrany w drodze przetargu miał udzielić pisemnej gwarancji na wykonaną usługę na okres nie krótszy niż 36 miesięcy. Oferty były punktowane w następujący sposób: 70% cena, 15% gwarancja, 3% termin wykonania pierwszego wagonu, 12% termin wykonania naprawy każdego z kolejnych wagonów.

Do przetargu zgłosiło się dwóch oferentów – Newag i Pesa. Za najkorzystniejszą uznano ofertę bydgoskiej firmy, jednak wykonawca zaproponował zrealizowanie prac powyżej budżetu zamawiającego. PKP Intercity przygotowało na ten cel 29,5 mln zł, natomiast Pesa zaproponowała 37,6 mln zł. Wobec tego faktu zamawiający poinformował, że nie może zwiększyć kwoty przeznaczonej na sfinansowanie tego zadania i unieważnia przetarg.

Na 20 wagonów też za drogo

Taka sama sytuacja miała miejsce w związku z przetargiem na wykonanie modernizacji wraz z naprawą okresową na 5. poziomie utrzymania 20 wagonów osobowych typu 141A. Oferty były punktowane w ten sam sposób: 70% cena, 15% gwarancja, 3% termin wykonania pierwszego wagonu, 12% termin wykonania naprawy każdego z kolejnych wagonów.

Trzy firmy wzięły udział w przetargu – Newag, Cegielski oraz Pesa. Ofertę ostatniego producenta PKP Intercity uznały za najkorzystniejszą. Jednak podobnie, jak w przypadku przetargu na 10 wagonów, także tutaj oferta przekroczyła budżet zamawiającego. PKP Intercity na modernizację przygotowało 61,5 mln zł, z kolei Pesa zaproponowała, że wykona zadanie za 75,7 mln zł. Oznacza to, że oferta przekracza budżet o ponad 14 mln zł. Było to podstawą do unieważnienia przetargu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony