Partnerzy serwisu:

UMWW: Pociąg do Frankfurtu to sprawa ministerstwa

Kasper Fiszer 11.04.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-04-11 08:56:55 Autor: Pit
---
Bo generalnie to chyba chodzi o to by uwalić potencjalną konkurencję dla swojego pupilka czyli PIC... Jeśliprawo jest spieprzone (jak większość aktów w naszym kraju) to trzeba je po prostu poprawić i dostosować do życia -prawo ma służyć społeczeństwu a nie być mu przeszkodą... No ale do tego potrzeba ludzi >z jajami
2014-04-11 09:12:43 Autor: wayfarer
---.euv-frankfurt-o.de
Burdel na kółkach! Kursy Zielona Góra-Frankfurt n. Odrą finansuje UM woj. lubuskiego.
Analogicznie, kursy Poznań-Frankfurt powinien dofinansować UM woj. wielkopolskiego oraz lubuskiego, przez które pociąg przejeżdża.
Matoły, nie potrafiące czytać ustaw.
2014-04-11 09:22:13 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
a może wystarczy (zmienić prawo i...)
zwolnić takie pociągi z opłat PLK?

To zawsze jakaś ulga dla przewoźnika (i to zachęcająca by jak najwięcej jeździć posiadanym taborem). Wtedy zmniejszy się skala pytania o dotację do wszystkiego jeśli zwolnienie ze stawek PLK będzie działać w każdym przypadku.

a EIC/EC w obniżonej taryfie to jest g... warte w wielu przypadkach bo łączy tylko największe ośrodki, nie ma honorowania biletów okresowych (regionalnych) itd.
No i godziny dostosowane pod Warszawę a nie Poznań. (w Katowicach jest ten sam problem).
2014-04-11 09:24:23 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
@Pit

niestety u nas "prawo" jest wygodnym powodem by łatwo powiedzieć "nie da się"
a nie narzędziem które trzeba dostosowywać tak by służyło rozwojowi.
2014-04-11 10:13:41 Autor: jatros
---.dynamic.chello.pl
W ustawie napisane jest jasno:
1) ["6) minister właściwy do spraw transportu – na linii komunikacyjnej albo sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym]
2) [6) międzynarodowe przewozy pasażerskie – przewóz osób w ramach publicznego transportu zbiorowego wykonywany z przekroczeniem granicy Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem przewozów realizowanych w strefie transgranicznej]
3) [17) strefa transgraniczna – obszar co najmniej jednej gminy, powiatu lub co najmniej jednego województwa, na którym operator publicznego transportu zbiorowego świadczy usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, położony bezpośrednio przy granicy Rzeczypospolitej Polskiej i obszar odpowiedniej jednostki administracyjnej położonej poza granicą Rzeczypo-spolitej Polskiej na terytorium sąsiedniego państwa]

Z powyższego wynika, że ponieważ przewóz na linii Poznań-Frankfurt n/o nie mieści sie w definicji przewozow transgranicznych, właściwym organem do wydania decyzji jest MiR.
2014-04-11 10:49:11 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
To IRInternational nie da się zrobić? Pomieszać trochę też nie? FFO- Zbąszynek regio dotowane przez Lubuskie, a dalej skoro Poznań/ MIR nie chce to IR komercyjnie. Dlaczego tak? Skład i tak musiałby zjechać do Poznania, więc jak by ktoś na ten zjazd kupił bilet...
2014-04-11 12:38:40 Autor: Właściwe pytanie
---.dynamic.chello.pl
A na jakiej zasadzie funkcjonuje RE Wrocław - Drezno ?

Pytam o finansowanie.
2014-04-11 12:57:08 Autor: SP45-116
---.warszawa.vectranet.pl
Mam wrażenie, że UMWD dopłaca, bo jesteśmy w jednym landzie. U Niemca organizatorzy landowi przetargami, co znaczy, że wcale nie musi jeździć DB. Jest to u nich Linia RE100.
2014-04-11 14:03:34 Autor: Flying deep
---.dynamic.chello.pl
A czy czasem RE na terenie Polski nie funkcjonuje jako komercyjny cug ?
2014-04-11 14:22:24 Autor: PO-FFO
---.static.icpnet.pl
Jakoś Dolnośląskie,Lubuskie czy Zachodniopomorskie nie ma z tym problemu. Tylko pszenno-buraczany marszałek Wielkopolski nie potrafi rozwiązać tak fundamentalnej kwestii. Siatka połączeń z lotniska w Poznaniu to jakaś karykatura bo marszałek też nie chce dołożyć się tanim przewoźnikom a na lotnisko do Berlina nie ma jak dojechać. No ale jak się utopiło pieniądze w okazałą siedzibę UMWW i Koleje Wielkopolskie to teraz wymyśla się powody. Wczesno poranny pociąg przyspieszony do FFO i powrót p.wieczorem to konieczność!
2014-04-11 16:13:05 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
@Kflik
Nie można zwolnić z oplat. Zaraz inni przewoźnicy ( z IC na czele ) podnieśli by larum o nierównym traktowaniu podmiotów.
A pszenno-buraczany marszałek mial nawet "pomysł' na dotowanie pociągu PKP IC rel. Poznan - Berlin.
Musiala by nastąpic "falandyzacja" prawa. Wielkopolskie dotuje na swoim odc. a lubuskie + odc. graniczny na swoim terenie. Ale ZG nie zależy. Tak więc pociagu raczej nie będzie.
2014-04-11 22:33:42 Autor: mirko
---.204.76.107.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
niechcacy usłyszałem dyskusję o kursowaniu ciapongów,Otóż tam gdzie szaleją na liniach PICki jest oficjalnie nieoficjalny,czyli cichy prykaz kochanych władz,aby utrudniać wszystkim na szynach tak aby ukochane dziecko MIRu miało teoretycznie kogo wozić.No i mamy podział na POlskę '' A'', ''B'' i ''C'', bo maluccy z malusich miejscowości zostają odcięci od transportu szynowego.Zostaje im na pocieszenie busiarstwo,bo większość PKSów ledwo zipie,albo własne zabytki na kółkach z super inchalacją zdrowotną głównie podczas stania w korkach.Dobrze,że większość kierowców to nowe pokolenie już niewojenne ,bo tam były by niezbyt miłe skojarzenia na temat spalin samochodowych
2014-04-12 00:46:20 Autor: konradzet
---.play-internet.pl
A z jakiej racji ma finansować? Marszałek niech lepiej pilnuje swojego podwórka a nie ogląda się za ościennymi krajami. Jest na co wydawać pieniądze na miejscu! Chce się jechać do Niemiaszków to płacić a nie żądać cudzego!
2014-04-12 14:07:39 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@jatros: Na upartego zapisane masz przecież "co najmniej jednego województwa", więc tu można definicję połączeń transgranicznych zastosować. Przecież i wielkopolskie, i lubuskie leżą przy granicy z Niemcami :-)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony