Partnerzy serwisu:

UMWŚ o linii Żywiec-Sucha Beskidzka

Krzysztof Kuś, Rynek Kolejowy, 30 czerwca 2010 30.06.2010 76

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2010-06-30 10:53:05 Autor: Marcin_1
---.227.131.106
W normalnym kraju byłoby tak :

- zamknięcie linii na trzy, cztery miesiące (remont linii liczącej 35 kilometrów chyba nie wymaga dłuższego czasu?)
- podniesienie prędkości do co najmniej 60 km/h na całej trasie (linia w terenie górskim więc pewnie więcej nie ma sensu bez zmiany profilu)
- od nowego rozkładu uruchomienie nowych i przywrócenie starych pociągów - nie tylko relacje Sucha - Ĺťywiec ale i Katowice - Zakopane czy Ĺťywiec - Kraków

a u nas?
2010-06-30 11:03:11 Autor: Krzysztof Kuś
---.net.stream.pl
Zgadzam się Panie Marcinie, remont trasy z Suchej do Ĺťywca jest koniecznością. To koszt ok. 20 milionów (takie przynajmniej wyliczenia ze strony PLK pojawiały się jakiś czas temu w lokalnej prasie). Z drugiej strony: proszę zauważyć, że na remont trasy Wadowice-Kalwaria/(Kraków) wydano ok. 30 milionów i dzisiaj.... nie jeździ tam praktycznie nic.

Wakacyjnie pozdrawiam
KK
2010-06-30 11:19:06 Autor: Marcin_1
---.227.131.106
Na linii Wadowice - Kalwaria rzeczywiście sytuacja jest chora, ale to nie powinno być argumentem do odkładania remontów na transwersalnej, bo nie tylko Sucha - Ĺťywiec wymaga remontu ale i Chabówka - Nowy Sącz i inne też....

A co do rozkładów, wydaje mi się, Kolego Krzysztofie, że jak już będzie po czym jeździć, to przewoźnicy w końcu się znajdą... były podobno jakieś przymiarki żeby Ceske Drahy weszły na linię Cieszyn - Bielsko, tylko zniechęcili się koszmarnymi warunkami odcinka Skoczów - Bielsko...
2010-06-30 11:52:52 Autor: Mateusz Penkala
---.ich.us.edu.pl
@ Marcin_1

\"zamknięcie linii na trzy, cztery miesiące (remont linii liczącej 35 kilometrów chyba nie wymaga dłuższego czasu?)\"

Przypomnę, że remont odcinka Bielsko-Biała Główna - Czechowice Dziedzice Południowe (8 kilometrów, linia dwutorowa) od momentu zamknięcia do momentu całkowitego otwarcia (czynne oba tory) trwał blisko ROK czasu.
2010-06-30 12:00:45 Autor: Kflik
---.8.104.65
@Mateusz Penkala:

no właśnie czy tylko u nas remonty trwają tak długo?
2010-06-30 12:28:41 Autor: AP
---.wislaNET.pl
Nie można porównywać linii BB-CD z Z-w - Sucha.
Tam był cały czas ruch, tutaj można byłoby linię zamknąć.
2010-06-30 12:44:24 Autor: sasa
---.elk.net.pl
Zrobili durne pociągi do jakiejś dziury, zamiast na całej trasie, właśnie po to, żeby nikt nie jeździłi i można było wszystko wywalić. Stara taktyka.
2010-06-30 12:53:20 Autor: KRK-KTW
---.adsl.inetia.pl
W Szwajacrii remonty robi się co do zasady \"pod ruchem\" i to mając nawet dziesięć pociągów w godzinie (dotyczy krawędzi peronowej - wiadomo, na szlaku mniej, ale to nie zmienia faktu).

Skoro już w temacie remontów - czy na Kraków-Katowice za robotę się ktoś zabierze dopiero jak ograniczenie obejmie całą trasę i wyniesie 10 km/h?
2010-06-30 13:20:54 Autor: Mateusz Penkala
---.ich.us.edu.pl
@ AP

\"Nie można porównywać linii BB-CD z Z-w - Sucha. Tam był cały czas ruch, tutaj można byłoby linię zamknąć.\"

Przy wspomnianym remoncie na linii 139 było CAŁODOBOWE zamknięcie jednego toru między Bielskiem a Czechowicami na czas robót. Pomimo tego, że faktyczne prace odbywały się od poniedziałku do soboty od 7 do 15. Ogromne utrudnienia, jakie powodował ten remont, tym bardziej powinny były sprzyjać jego szybszemu zakończeniu.
2010-06-30 14:03:18 Autor: Marcin_1
---.227.131.106
@ Mateusz Penkala - no właśnie, przy remoncie Bielsko - Czechowice zamykano jeden tor ale tam jest linia dwutorowa (przy okazji to chyba nie tabela 139) Sucha - Ĺťywiec to jest cały czas jednotor, więc najlepiej zamknąć całość, szybko wyremontować (pamiętając o konieczności przywrócenia mijanki w Hucisku!) i przywrócić ruch na trasie.
2010-06-30 14:47:18 Autor: Hubert Pollak
---.75.119.207
czyli kolejna potencjalnie turystyczna linia do kasacji.....
2010-06-30 19:07:54 Autor: ryba
---.darnet.pl
Co z tego, że się wyremontuje. Frekwencja wzrośnie o 100 czy 200% to i tak za mało. Dziś jeździ czterech a po remoncie za 20 mln 8 czy 12 pasażerów to i tak za mało. Skład przeznaczyc tam gdzie pasażerowie jeżdżą w tłoku.
2010-06-30 19:43:08 Autor: Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@ ryba, a jechałeś kiedyś tą linią? Ja jeździłem i pamiętam jak jeszcze niedawno ludzie z tej linii naprawdę korzystali. A choćby o EN81 to słyszałeś? To jest tabor na takie właśnie linie.
2010-06-30 20:36:00 Autor: xyz!
---.is.net.pl
do k..y nędzy czy ĹťADEN BETON nie rozumie że na tej linii frekwa będzie wtedy kiedy będą nią jeździć pociagi w relacjach:
1)GLIWICE-KATOWICE-BIELSKO-ZAKOPANE ;
2)OPOLE-RYBNIK-ĹťORY-PSZCZYNA-BIELSKO-ZAKOPANE
3)CZĘSTOCHOWA-BYTOM-KATOWICE-ZAKOPANE
a nie te godne pożałowania ogryzki Ĺťywiec-Sucha do cholery!!!!
2010-06-30 20:38:32 Autor: XYZ!
---.is.net.pl
zapomniałem o pociagach KRAKÓW-SUCHA-ĹťYWIEC-ZWARDOŃ-ZYLINA
2010-06-30 20:44:52 Autor: L
---.xdsl.centertel.pl
Czy podróżni muszą być przewożeni pociągami?
Myślę, że nie. Ważne aby przewoźnik na podstawie kupionego biletu przewiózł podróżnego z miejsca A do miejsca B zgodnie z rozkładem jazdy.
Przy tej ilości podróżnych i takich warunkach techniczno-ruchowych, takie linie winny być zamknięte.
2010-06-30 23:31:43 Autor: grzegorz
---.cebit.com.pl
@L pewnie, że nie muszą. Po prostu kraje rozwinięte stać na utrzymanie infrastruktury m. in. kolejowej, biedne napychają ludzi ile wlezie do busów, a w jeszcze biedniejszych łapie się na stopa wozy z mlekiem.
2010-07-01 01:23:37 Autor: k.
---.opera-mini.net
L: w swiat kumie gadacie. Linia jest w złym stanie, wiec trzeba ja wyremontowac. Gdyby marszałkowie, i ten z Krakowa i ten z Katowic, na momen zamiast polityka zajeli sie transportem to odkryliby, ze moga w tym bardzo pomoc. Np. wykorzystujac RPO.
2010-07-01 07:39:52 Autor: kolejarz_
---.42.87.196
Chcę wyjaśnić czasy remontów. Jesli dokumentacja na remont jest prawidłowa i zamawiający (plk s.a.) jest decyzyjny, to remontować można szybko. Jeśli dokumentacja ma wartość śmieciową, prowadzący projekt nie ma upoważnienia do podejmowania decyzji, a są problemy nie przewidziane w kontrakcie, to sąschody i sprawy się ślimaczą.
2010-07-01 12:08:23 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@ xyz! (Łódź) - Częstochowa powinna w drugim wariancie jechać do Zakopka przez Trzebinię - Wadowice - Suchą. Wiem, drut zdjęli. To niech go założą.
2010-07-01 20:30:18 Autor: L
---.xdsl.centertel.pl
Rzeczywiście tych ludzi jeździ chmara. Biedaki do \"busa\" nie mogą się zmieścić.
Musowo EZT.
A że drogo, kogo to obchodzi. Wszak my bogaci, my już \"zachód\", nas stać.
Jak nie, to pożyczka. Wnuki spłacą (albo i nie)
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony