Łódzkie rezygnuje z przejęcia oddziału Przewozów Regionalnych
Kasper Fiszer ⚫ 24.02.2016 ⚫
246

fot. RK
Województwo łódzkie nie wykupi działającego w regionie oddziału Przewozów Regionalnych. Zmiana stanowiska w tej sprawie podyktowana jest toczącym się procesem restrukturyzacyjnym PR. UMWŁ liczy na pozytywne wyniki prowadzonych działań, ale jednocześnie w najbliższych latach prawdopodobnie znów zwiększy rolę ŁKA kosztem PR Łódź.
Ogłoszone pod koniec zeszłego roku plany połączenia struktur dwóch działających w regionie łódzkim przewoźników są już nieaktualne. Łódzki urząd marszałkowski chciał wówczas wzmocnić Łódzką Kolej Aglomeracyjną i rozważał przejęcie łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych. – Myślimy o rozwoju kolei regionalnej podobnie jak np. województwo małopolskie, w którym również planowane są takie działania – mówił wówczas Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
Negocjacje miały właśnie się rozpoczynać
Wskazywał on, że operacja wykupienia oddziału mogłaby zostać zrealizowana już w perspektywie najbliższych dwóch, trzech lat. Takiego rozwiązania nie wykluczały także Przewozy Regionalne. – W październiku 2015 zarząd spółki otrzymał pismo, w którym marszałek Witold Stępień informuje o gotowości podjęcia rozmów w zakresie ewentualnego przejęcia oddziału PR w Łodzi jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa – mówiła nam w styczniu Joanna Bator, rzecznik prasowy przewoźnika.
Zapowiedziała także rozpoczęcie konkretnych rozmów w tej sprawie i przygotowanie analiz ekonomicznych, które miałyby pomóc w ustaleniu szacunkowej wartości PR Łódź. Wszystko wskazuje jednak na to, że do negocjacji ostatecznie nie dojdzie. Dość niespodziewanie swoje zamiary zmienił bowiem potencjalny nabywca.
UMWŁ oczekuje dobrych zmian wewnątrz PR
– Temat zaistniał podczas prac nad restrukturyzacją spółki. Było to rozwiązanie rozważane jako jedna z możliwości – mówi Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Obecnie temat jest nieaktualny i żadne rozmowy dotyczące przejęcia nie są aktualnie prowadzone – dodaje.
Choć plany fuzji ŁKA i PR Łódź ogłoszone były publicznie później niż miały miejsce negocjacje dotyczące przyszłości Przewozów Regionalnych, UMWŁ tłumaczy swoją decyzję toczącym się procesem restrukturyzacji ogólnopolskiego przewoźnika. – Wojewódzkie łódzkie przystało na nią jako jeden z akcjonariuszy. Liczymy na pozytywne rezultaty zmian w spółce przynoszące korzyści dla pasażerów i dobre wyniki ekonomiczne – stwierdza Jacek Grabarski.
Dwóch przewoźników, ale to ŁKA rośnie
Mimo planowanego obecnie zachowania obu działających w Łódzkiem przewoźników należy spodziewać się dalszego ciągu postępującej marginalizacji roli PR Łódź. Łódzka Kolej Aglomeracyjna przejęła w ostatnich latach znaczną część ruchu na liniach wychodzących promieniście ze stolicy regionu. W ramach trwającej perspektywy budżetowej UE województwo wraz z ŁKA planują zakup znacznej liczby nowych jednostek, które pozwoliłyby spółce na realizację kolejnych zadań wykonywanych dziś przez Przewozy Regionalne.
Negocjacje miały właśnie się rozpoczynać
Wskazywał on, że operacja wykupienia oddziału mogłaby zostać zrealizowana już w perspektywie najbliższych dwóch, trzech lat. Takiego rozwiązania nie wykluczały także Przewozy Regionalne. – W październiku 2015 zarząd spółki otrzymał pismo, w którym marszałek Witold Stępień informuje o gotowości podjęcia rozmów w zakresie ewentualnego przejęcia oddziału PR w Łodzi jako zorganizowanej części przedsiębiorstwa – mówiła nam w styczniu Joanna Bator, rzecznik prasowy przewoźnika.
Zapowiedziała także rozpoczęcie konkretnych rozmów w tej sprawie i przygotowanie analiz ekonomicznych, które miałyby pomóc w ustaleniu szacunkowej wartości PR Łódź. Wszystko wskazuje jednak na to, że do negocjacji ostatecznie nie dojdzie. Dość niespodziewanie swoje zamiary zmienił bowiem potencjalny nabywca.
UMWŁ oczekuje dobrych zmian wewnątrz PR
– Temat zaistniał podczas prac nad restrukturyzacją spółki. Było to rozwiązanie rozważane jako jedna z możliwości – mówi Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Obecnie temat jest nieaktualny i żadne rozmowy dotyczące przejęcia nie są aktualnie prowadzone – dodaje.
Choć plany fuzji ŁKA i PR Łódź ogłoszone były publicznie później niż miały miejsce negocjacje dotyczące przyszłości Przewozów Regionalnych, UMWŁ tłumaczy swoją decyzję toczącym się procesem restrukturyzacji ogólnopolskiego przewoźnika. – Wojewódzkie łódzkie przystało na nią jako jeden z akcjonariuszy. Liczymy na pozytywne rezultaty zmian w spółce przynoszące korzyści dla pasażerów i dobre wyniki ekonomiczne – stwierdza Jacek Grabarski.
Dwóch przewoźników, ale to ŁKA rośnie
Mimo planowanego obecnie zachowania obu działających w Łódzkiem przewoźników należy spodziewać się dalszego ciągu postępującej marginalizacji roli PR Łódź. Łódzka Kolej Aglomeracyjna przejęła w ostatnich latach znaczną część ruchu na liniach wychodzących promieniście ze stolicy regionu. W ramach trwającej perspektywy budżetowej UE województwo wraz z ŁKA planują zakup znacznej liczby nowych jednostek, które pozwoliłyby spółce na realizację kolejnych zadań wykonywanych dziś przez Przewozy Regionalne.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |