Partnerzy serwisu:

UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną

Kasper Fiszer 09.06.2016 44

UMWŁ chce wjazdu SA135 na Fabryczną
SA135 Przewozów Regionalnych w Łodzifot. Kasper Fiszer.
Od 2021 r. z Opoczna do Łodzi prawdopodobnie będą mogły kursować pociągi elektryczne. Do tego czasu połączenie obsłużą jednostki spalinowe. UMWŁ chce, by mogły one skończyć bieg na nowym dworcu Łódź Fabryczna.
Łódzki urząd marszałkowski odniósł się dziś do planów obsługi podziemnego dworca Łódź Fabryczna. Władze samorządowe zapewniają, że rozkład jazdy pociągów regionalnych będzie realizowany na zaplanowanym wcześniej poziomie. Obaj przewoźnicy, którzy uruchamiają połączenia kolejowe w ramach umowy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego, dysponują też już dziś odpowiednim taborem elektrycznym.

Czy do tunelu wjadą EN57?

– Do Koluszek, Skierniewic i Warszawy pojadą jednostki ŁKA, natomiast do Warszawy, Częstochowy, Skierniewic i Tomaszowa Mazowieckiego skierowane będą zmodernizowane jednostki stanowiące własność województwa łódzkiego – potwierdza opisywane przez nas plany przewoźników Jacek Grabarski z wydziału informacji i komunikacji społecznej UMWŁ. – Natomiast w sytuacjach awaryjnych będzie wykorzystywany tabor niezmodernizowany – dodaje.

Wynika z tego, że w szczególnych przypadkach na nową Łódź Fabryczną docierać będą także jednostki EN57 przed generalnym remontem. Na podziemną stację bez problemów wjedzie natomiast jedyny należący do województwa pojazd ED59 Acatus, który eksploatują obecnie Przewozy Regionalne. – Jednostka ta posiada system mostkowania hamulca bezpieczeństwa – mówi przedstawiciel UMWŁ. System ten pozwala na odroczenie działania hamulca bezpieczeństwa w przypadku, w którym natychmiastowe zatrzymanie składu wiązałoby się z dodatkowym zagrożeniem, np. niemożliwością ewakuacji czy dotarcia pojazdów ratunkowych, co jest szczególnie ważne w przypadku jazdy w długich tunelach.

Z którego dworca wyjadą pociągi do Opoczna?

Choć przekazane w poniedziałek stanowisko PKP Polskich Linii Kolejowych znacznie rozszerza względem pierwotnych planów katalog pojazdów mogących obsługiwać trasę do podziemnej stacji, władze regionu będą się starać o kolejne zmiany w organizacji ruchu. – Zgłosimy do zarządcy infrastruktury zapytanie o możliwość wjazdu do Łodzi Fabrycznej spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA135. Są one własnością operatora, Przewozów Regionalnych, i obsługują w ramach umowy o świadczenie usług z województwem łódzkim połączenia na trasie z Opoczna do Łodzi – zapowiada Jacek Grabarski.

Jak przypomina jednocześnie przedstawiciel UMWŁ, ewentualne problemy z wjazdem pociągów z Opoczna są przejściowe, bo planowana jest elektryfikacja odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno. Władze regionu poinformowały też o zakładanej dacie otwarcia szlaku już po zakończeniu robót. – Zgodnie z Regionalnym Planem Transportowym Województwa Łódzkiego zakończenie realizacji projektu zostało przewidziane do końca 2021 r. – stwierdza wydział informacji i komunikacji społecznej UMWŁ.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Dworce kolejowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony