Partnerzy serwisu:

Umowa na rozbudowę pociągów ŁKA o dodatkowy człon podpisana

inf. pras. 02.04.2019 250

arrow
arrow
Umowa na rozbudowę pociągów ŁKA o dodatkowy człon podpisana
Fot. Stadler
Umowa na rozbudowę pociągów ŁKA o dodatkowy człon podpisana
Umowa na rozbudowę pociągów ŁKA o dodatkowy człon podpisana
Umowa na rozbudowę pociągów ŁKA o dodatkowy człon podpisana
Umowa na rozbudowę pociągów ŁKA o dodatkowy człon podpisana
Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler Polska umowę na rozbudowę dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych pociągów typu Flirt o dodatkowy, trzeci człon w ramach projektu „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Etap III”. Inwestycja pozwoli na zwiększenie liczby miejsc w pojazdach, co przy stale rosnącej frekwencji w pociągach przewoźnika staje się koniecznością.
W ramach Umowy Stadler Polska rozbuduje dziesięć pojazdów Flirt o środkowy, fabrycznie nowy człon. Długość dodatkowego przedziału pasażerskiego wyniesie 16 metrów, a całego rozbudowanego pojazdu 64 metry. W członie znajdzie się 66 miejsc siedzących i dwie pary drzwi. Wyposażony zostanie w klimatyzację, wifi, gniazdka elektryczne i urządzenia bezpieczeństwa, zgodnie ze standardem obecnych pociągów Flirt.

Dzięki inwestycji liczba miejsc siedzących w pojazdach zwiększy się ze 120 do 186. Realizację projektu umożliwiło wsparcie z Regionalnego Projektu Operacyjnego WŁ. Umowę o dofinansowanie podpisał 11 marca na Dworcu Łódź Fabryczna marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber.

- Realizacja tego projektu sprawi, że podróż pociągami ŁKA będzie jeszcze wygodniejsza. Obserwujemy stale rosnącą liczbę pasażerów korzystających z kolei, dlatego inwestujemy w jej rozwój. Większa liczba pojemniejszego taboru pozwoli nam sukcesywnie rozwijać siatkę połączeń. Chcemy docierać zwłaszcza do małych miejscowości, tam gdzie obecnie oferta kolejowa jest ograniczona – powiedział Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.

Wartość projektu to 68 481 150,00, kwota dofinansowania z RPO wyniosła 47 455 500,00. W ramach umowy Stadler zobowiązał się także do utrzymania pojazdów do roku 2029.

Konstrukcja zespołów trakcyjnych typu Flirt jest oparta na elastycznej, dostosowanej do potrzeb użytkowników koncepcji pojazdu, której fundamentem jest sprawdzony, przetestowany system modułowy. Każdy zespół trakcyjny można dopasować do wymogów przewozów regionalnych i międzymiastowych. Produkowane są zespoły trakcyjne liczące od dwóch do ośmiu członów, z liczbą miejsc siedzących od 120 do 488. Krótsze składy można z czasem rozbudować o kolejne wagony, aby umożliwić przewóz większej liczby osób.

- Bardzo się cieszymy, że zrealizujemy do naszego klienta to innowacyjne zadanie. Dzięki rozbudowie pociągów przewoźnik uzyska aż o 50 procent więcej miejsc siedzących, co znacznie zwiększy możliwości przewozowe i komfort podróżowania. Jednocześnie pełna kompatybilność parametrów technicznych trzeciego członu oraz jego wyposażenia z pojazdami Flirt ŁKA, zagwarantują niezakłóconą eksploatację i obsługę rozbudowanego pojazdu – podkreślił Tomasz Prejs – członek zarządu Stadler Polska i szef siedleckiego zakładu produkcyjnego.

Dziennie ŁKA przewozi obecnie blisko 16 tysięcy pasażerów, 450 tysięcy miesięcznie. W 2018 roku z usług przewoźnika skorzystało prawie 5 milionów pasażerów, o ponad 22% więcej niż w roku 2017.

- W kolejnych latach prognozujemy dalszy wzrost frekwencji w pociągach, stąd zapewnienie bardziej pojemnego taboru staje się dla nas priorytetem. Nasze analizy wykazały, że rozbudowa pojazdów to znacznie tańsze rozwiązanie niż zakup nowych jednostek – powiedział Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

W maju przyszłego roku ŁKA przekaże do rozbudowy producentowi pierwszy dwuczłonowy pojazd Flirt. W tym roku rozpoczną się prace projektowe. Odbiór trzyczłonowego pociągu zgodnie z umową ma się odbyć w II kwartale 2021 roku. Rozbudowa pozostałych pojazdów będzie realizowana sukcesywnie do początku 2022 roku. Z uwagi na ograniczenia taborowe przewoźnik będzie przekazywał do rozbudowy po jednym pojeździe. Rozbudowa będzie prowadzona w zakładzie Stadler Polska w Siedlcach.

Rozbudowywane pociągi Flirt produkcji Stadlera zostały dostarczone przewoźnikowi i wprowadzone do eksploatacji w latach 2014 i 2015. Producent prowadzi także usługę utrzymania pojazdów w zapleczu technicznym w Łodzi.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony