Partnerzy serwisu:

Umowa na projektowanie Rail Baltiki między Ełkiem a Białymstokiem podpisana

inf. prasowa PKP PLK 27.12.2017 50

Umowa na projektowanie Rail Baltiki między Ełkiem a Białymstokiem podpisana
zdjęcie ilustracyjneFot. PKP PLK
PKP podpisały dzisiaj umowę na opracowanie dokumentacji modernizacji trasy Białystok – Ełk. Inwestycja jest dofinansowana z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Modernizacja linii na odcinku Białystok – Ełk to przede wszystkim dobudowa drugiego toru, co istotnie zwiększy możliwości podróży i przewozu towarów na międzynarodowym korytarzu. Zmiany obejmą również wykorzystywany obecnie tor wraz z wymianą sieci trakcyjnej. Kompleksowo zmodernizowanych zostanie 8 stacji: Białystok Starosielce, Knyszyn, Mońki, Osowiec, Grajewo, Prostki, Ełk Towarowy i Ełk. Zdecydowanie poprawi się standard obsługi pasażerów na 11 przystankach: Białystok Bacieczki, Fasty, Dobrzyniewo Duże, Borsukówka, Zastocze, Czechowizna, Goniądz, Podlasek, Ruda, Lipińskie Małe i Ełk Szyba Wschód. Perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Będą kładki wyposażone w windy oraz nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne.

Na trasie wzrośnie bezpieczeństwo. Dodatkowo wyposażone będą przejazdy kolejowo-drogowe. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych w ruchu międzynarodowym i regionalnym.

Do 160 km/h

– Dzięki wykorzystaniu finansowania z instrumentu CEF „Łącząc Europę” przygotujemy się do modernizacji kolejnego odcinka na międzynarodowej trasie Rail Baltica z Białegostoku do Ełku. Podpisana dziś umowa zapewni dokumentację i nadzór autorski. Prace zamierzamy rozpocząć w 2020 r. – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Po zmodernizowaniu linii Białystok – Ełk pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Dzięki drugiemu torowi zwiększą się możliwości trasy, m.in. będzie mogło jeździć więcej pociągów.

Projekt modernizacji linii ma być gotowy w IV kwartale 2019 roku. Szacowany koszt całej inwestycji, razem z pracami budowlanymi to około 1,7 miliarda złotych.  Umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego PLK podpisały z firmą MGGP S.A. Koszt zamówienia to 19,8 mln zł. netto.

Zmienia się trasa Warszawa – Białystok

Na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz – Sadowne zasadnicze prace zostały już zakończone. Pasażerowie korzystają z nowych peronów, oddane do użytku zostały nowe przejścia podziemne i bezkolizyjne skrzyżowania. Trwa modernizacja linii Rail Baltica na odcinku Sadowne – Czyżew. Przebudowywane są perony, tory, sieć trakcyjna i przejazdy kolejowo-drogowe. Koszt prac na środkowym odcinku trasy Warszawa – Białystok to 641 mln złotych.

W przyszłym roku rozpoczną się prace na podlaskim fragmencie Rail Baltiki od Czyżewa do Białegostoku. Dzięki modernizacji skróci się czas przejazdu między stolicami dwóch województw, a pasażerowie zyskają odnowione stacje i przystanki bez barier architektonicznych. Zakończenie prac na trasie Białystok – Warszawa planowane jest do 2021 roku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony