Partnerzy serwisu:

Umowa na ERTMS na linii E65 podpisana

Rynek Kolejowy 20.12.2012 284

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-12-20 09:44:12 Autor: patwrobel
---.pkobp.pl
Czy bedzie sie to wiazało rownież z modernizacja zasilania sieci? Bo obecnie z informacji od maszynistów wiem że na tej linii jest tragicnzie - elf czedśto musi jeździć na 30-50% mocy bo powyżej jest zanik napiecia i kiszka.

Czy ta instalacja systemu będzie się wiazała z jakimiś utrudnieniami dla pasażerów? zamknięcia torów, nocne wyłączenia?
2012-12-20 09:49:12 Autor: Goofy
---.168.1.112
Czy ten system prowadzenia pociągów będzie tak samo kiszkowaty jak na CMK i nie będzie pozwalał na przekroczenie \"mitycznych\" 200 km\\h? (bo się okaże, że znowu semafory SBLki są za blisko siebie postawione)?
2012-12-20 10:11:10 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Zasilanie na E 65 Pólnoc będzie poprawione (nowe mocne zespoły trafa, nowe podstacje, moderna istniejących) - był na to osobny przetarg. Oczywiście to potrwa do 2015.

Goofy

Ty taki ekspert i spec od pouczania innych, a nie wiesz, hi, hi? :-)

Ale jak ładnie pytasz, to czemu mam nie odpowiedzieć.

Otóż system będzie MNIEJ \"kiszkowaty\" niż na CMK i pociągi - mówiąc Twoim językiem - mogłyby tam nawet \"polecieć\" powyżej 200 km/h, ale na razie nikt niczego takiego nie przewiduje w sensie realnym. Co nie znaczy że teoretycznie nie mogłyby - bo odcinkowo MOGŁYBY - zresztą pisałem o tym na blogu (ten portal; dział KDP, klikasz na górze po prawej :-)

No i nie udawaj niekumatego, tylko sobie wpisz hasło ERTMS/ ETCS-2 w googla i możesz zacząć np. od Wikipedii - tam jest po polsku i całkiem sporo.
2012-12-20 10:26:31 Autor: Goofy
---.168.1.112
Ach, dzięki ci o Robercie za twe pouczenie! ;) Jakże wszystko nagle stało się proste i jasne, wystarczyło tylko, że RW przemówił ;)

A tak na poważnie, wiem co to ETCS-2, zastanawiam się tylko czy... profil linii pozwoli na \"latanie\" tam powyżej dwieście... bo jak to zwykle na PeKaPie, zamiast zamontować ETCS-2 na CMK, aby tam wycisnąć z linii ile się tylko da, to montują ETCS-1, na E65 północ, gdzie wyższe prędkości, bez tiltowia jest osiągać ciężko, to montują ETCS-2... Jaki to ma sens?
Z resztą, na CMK też twierdzili, że składy zespolone pojadą 220, a tu co? Ledwo 2 stówki wyciągną... i to w bólach...
Idąc śladem logiki PKP PLK, to można spodziewać się montażu ETCS-3... na zakopiance ;)
2012-12-20 10:41:29 Autor: Fido Dido
---.internetia.net.pl
Tak sie zastanawiam....Po co ERT na odcinku Bielawa-Legnica....Tam NIC (po za jednym IC) nie jeździ powyżej 120 km/h i raczej nie pojedzie,bo KD jak dostanie newagi to raczej 160 pojedzie do Legnicy a nie Weglińca....
2012-12-20 11:08:20 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Goofy

\"Ach, dzięki ci o Robercie za twe pouczenie! ;) Jakże wszystko nagle stało się proste i jasne,
wystarczyło tylko, że RW przemówił ;)\"

Nie \"pouczenie\", ale zwykła odpowiedź na pytanie czyli informacja. No cóż, tak się z Tobą gada, a Ty nawet kpisz z odpowiedzi. Pytaj więc samego siebie - Ty zazwyczaj wszystko wiesz lepiej - ja odpowiadać nie muszę :-)

Powodzenia!
2012-12-20 11:12:55 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Goofy - cytat

\"bo jak to zwykle na PeKaPie, zamiast zamontować ETCS-2 na CMK, aby tam
wycisnąć z linii ile się tylko da, to montują ETCS-1, na E65 północ, gdzie wyższe prędkości, bez tiltowia jest osiągać ciężko, to montują ETCS-2... Jaki to ma sens?\"

Znów dywagujesz (zresztą błędnie), a potem pytasz? Kto Ci ma odpowiedzieć, dziecko, skoro zaraz będzie kpił po swojemu? A zagadnienie ciekawe i ma to swoje uzasadnienie. Ale może najpierw naucz się szanować innych na forum - potem być może będziesz dostawał stosowne odpowiedzi (lub nie :-)
2012-12-20 11:29:31 Autor: Goofy
---.168.1.112
Co ty się tak obruszasz? Trochę dystansu do siebie :) Widząc twoje nadęcie i \"ekspercką\" butę nie mogę nie kpić ;) Nie uważam, żebym wyciągał błędne wnioski. tyle się mówiło o E65 Północ, podawano fantastyczne czasy przejazdów, tylko po to, aby potem stwierdzić, że to i tak \"bez znaczenia\"...

A na CMK to jak niby było? Może napiszesz, że nikt z PKP nie chwalił się tym, że składy zespolone będą mogły tam jechać 220? A teraz się okazuje, że nie pojadą, bo... semafory SBLki, a tym samym balisy, są \"za blisko\"... Tak jakby nie można tam było zamontować ETCS-a 2 poziomu, który aż się prosi o użycie właśnie na CMK... no ale z PeKapem nie pogadasz - ETCS-1 i już! ...

Natomiast co do ETCSa-3 na zakopiance, wiesz, to by nie było nawet takie głupie, bo istnieje specjalna wersja \"low-cost\" tego systemu, o nazwie ETCS Regional, która IMO wydaje się być skrojona na miarę właśnie wielu małopolskich jednotorów... ;)
2012-12-20 11:40:44 Autor: wiedzący
---.tktelekom.pl
@Goofy

16 pociągów KD, część kwietnia i całość od czerwca 2013 - 160 km/h od Wrocławia do Węglińca - 16 pociągów. To dużo czy mało wg Ciebie?

ERTM2 jest na E30 również dlatego, że także DB będzie go montować, jest główna linia do Berlina (lotnisko BER) i Lipska. To dużo czy mało wg Ciebie?

Linia E30 to linia AGC, AGT-C, TEN-T, III korytarz transeuropejski, oś centralna wg UE. To dużo czy mało wg Ciebie?
2012-12-20 11:44:08 Autor: wiedzący
---.tktelekom.pl
W odpowiedzi na post wiedzący:
"@Goofy

16 pociągów KD, część kwietnia i całość od czerwca 2013 - 160 km/h od Wrocławia do Węglińca - 16 pociągów. To dużo czy mało wg Ciebie?

ERTM2 jest na E30 również dlatego, że także DB będzie go montować, jest główna linia do Berlina (lotnisko BER) i Lipska. To dużo czy mało wg Ciebie?

Linia E30 to linia AGC, AGT-C, TEN-T, III korytarz transeuropejski, oś centralna wg UE. To dużo czy mało wg Ciebie?"
@Goofy pardon, to miało być @fido dido
2012-12-20 11:50:31 Autor: Corgi
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Szkoda tylko, że tak późno podpisano Umowę. Równo rok po ogłoszeniu przetargu, to trochę długo.
2012-12-20 11:52:25 Autor: Goofy
---.168.1.112
@wiedzący - jak rzeczywiście pojadą te 160 to wtedy pogadamy... jak pewnie wiesz, sporo \"wojewódzkich\" kolejek kupuje sobie zabawki na 160, ale z wykorzystaniem tego potencjału jest, delikatnie mówiąc, problem...
2012-12-20 12:01:15 Autor: loopa
---.dynamic.chello.pl
Piękne Konsorcjum złożone z 2 odwiecznych wrogów Thalesa i Bombardiera i oferta jako jedyna złożona w przetargu za sumę ledwie poniżej wartości Zamawiającego.... Ktoś to spróbuje wytłumaczyć..?
2012-12-20 12:13:40 Autor: wiedzący
---.tktelekom.pl
@goofy

Pociągi te są w rozkładzie jazdy.
2012-12-20 12:18:34 Autor: Goofy
---.168.1.112
@wiedzący - KM też mają w rozkładzie pociągi \"jadące\" 160...
2012-12-20 12:18:37 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post wiedzący:
"@Goofy

16 pociągów KD, część kwietnia i całość od czerwca 2013 - 160 km/h od Wrocławia do Węglińca - 16 pociągów. To dużo czy mało wg Ciebie?

ERTM2 jest na E30 również dlatego, że także DB będzie go montować, jest główna linia do Berlina (lotnisko BER) i Lipska. To dużo czy mało wg Ciebie?

Linia E30 to linia AGC, AGT-C, TEN-T, III korytarz transeuropejski, oś centralna wg UE. To dużo czy mało wg Ciebie?"
taki korytarz transeuropejski i od Węglinca nie ma drutu (unia nie widzi tego) Niemcy też nie kwapią zawiesić drut do Drezna
2012-12-20 13:21:15 Autor: pomorzak
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post loopa:
"Piękne Konsorcjum złożone z 2 odwiecznych wrogów Thalesa i Bombardiera i oferta jako jedyna złożona w przetargu za sumę ledwie poniżej wartości Zamawiającego.... Ktoś to spróbuje wytłumaczyć..?"
Mi się wydaje że chodzi po prostu o to że zarówno Thales jak i Bombardier robią SRK na poszczególnych LCS. Zapewne Thales będzie robił ETCS na swoich urządzeniach a bombardier na swoich. Nokia oczywiście zajmie się GSM-R.
2012-12-20 15:09:18 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Goofy - cytaty:

\"@wiedzący - KM też mają w rozkładzie pociągi \"jadące\" 160...\"

\"A na CMK to jak niby było? Może napiszesz, że nikt z PKP nie chwalił się tym, że składy zespolone będą mogły tam jechać 220? A teraz się okazuje, że nie pojadą, bo... semafory SBLki, a tym samym balisy, są \"za blisko\"...\"

Być może moje \"eksperckie nadęcie\" (według Twojej subiektywnej interpretacji) generuje u Ciebie kpiny w moim kierunku, ale... jakoś dziwnym trafem \"błyskasz\" w swoich postach informacjami niemal wziętymi wyłącznie z moich ostatnich tekstów blogowych, gdzie właśnie WYCIĄGAM owe info na światło dzienne. Bez tych tekstów nawet byś o tym nie wiedział, dziecko miłe (\"Bądźcie jak dzieci\" - Jezus Chrystus :-).

Tym samym cieszę się że - mimo kpiarstwa z \"nadęcia\" - wciągasz pozyskaną z moich tekstów wiedzę nosem i innymi dziurkami - zawsze to coś na początek :-) A jakbyś tak zaczął RK kupować, to byś już w ogóle od tej wiedzy się przegrzał - lepiej więc nie rydzykuj :-)

A ten \"Twój\" ETCS-3 na Zakopiance to fajna propozvcja - ja bym dał od razu ETCS - 5, antygrawitację i pińset na godzinę :-)))
2012-12-20 16:49:48 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
R W

no widzisz Robercie też umiesz żartowac , nie ma co się wsciekac, prawdy nie należy się wstydzic (troche Goofy ma racje tak u nas jakoś wszystko od dupci strony idzie nie zauważyłeś to)
2012-12-20 20:07:47 Autor: Fido Dido
---.internetia.net.pl
@wiedzący

No jak zobaczę te 160 w KD to uwierzę.(patrz sprawa KW i KM) Swoją drogą mogli by puścić część składów od Lubania to wtedy by im się pozamykały ciągi na zachodnim obszarze Dolnego Śląska.
2012-12-21 06:36:22 Autor: Goofy
---.168.1.112
Oj Robercik, Robercik - niech będzie, że korzystam z wiedzy zawartej w Twoich artykułach :) Poczuj się lepiej, w końcu święta się zbliżają :)

RK kupować nie będę bo, powiem wprost - to nie jest pismo branżowe w pełnym tego słowa znaczeniu, tylko taka tuba propagandowa, która w zależności, skąd \"wietrzyk\" powieje, tam się kieruje...

Natomiast co do ETCS Regional na Zakopiance, to pisałem serio... :) naprawdę.
2012-12-21 08:55:06 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
\"Skąd wiatr powieje\" - powiadasz. Nie czytasz, a wiesz! :-) To pewna norma wśród tutejszych wpisywaczy, hi, hi.

A skąd wiesz - od nieczytających kolejarzy czy może od nieczytających Mikoli? Im mniej ktoś wie, tym więcej gada, na zasadzie krowy ryczącej o mleku.

Ale jakbyś tak niechcący gdzieś dorwał ostatnie dwa numery, to mógłbyś się sporo dowiedzieć o szczegółach modernizacji zasilania na CMK (art w 2 częściach), stanie i utrzymaniu linii w Hiszpanii (tym KDP) albo przeczytać wywiad z dyrektorem projektu modernizacji CMK (numer 1/2013) lub z pełnomocnikiem zarządu PKP Energetyka o niuansach moderny zasilania CMK (numer 2/2013) - takich szczegółów i wiedzy na tym portalu nie będzie.

Ale... wiem, wiem... dla większości tutejszych wpisywaczy to za \"wysokie progi\", nawet jeśli \"niebranżowe\"... A co dopiero dla Goofy-iego :-)

Wesołych Świąt i powodzenia w Nowej Erze (zresztą już jest całkiem wesoło :-)
2012-12-21 20:21:55 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
1 000 000 000 złotych (słownie: miliard złotych)! Piękna sumka. Na Święta w sam raz :D.
Oby tego nie spiepszyli i zdążyli. No i żeby też na CMK tamtejszy ERTMS jakoś przeprogramowali z v160 na v250.
2012-12-21 21:20:44 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Wiem o dwóch nowych podstacjach w Krośnicach i Iłowie i budowie nowych linii zasilających 110 kV
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony