Partnerzy serwisu:

Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych

Witold Urbanowicz 13.03.2022 2,2k

arrow
arrow
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
fot. UZ
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Ukrzaliznycia chce podwoić przepustowość przejść granicznych
Koleje Ukraińskie stały się głównym oknem na świat dla Ukrainy w związku z blokadą transportu lotniczego i morskiego. Ukrzaliznycia podkreśla, że ma jeszcze rezerwy na zwiększenie przewozu ładunków: pomocy humanitarnej do Ukrainy oraz eksportu towarów z Ukrainy do krajów unijnych. Pociągami ewakuowano też ponad 2 mln mieszkańców.
Koleje Ukraińskie od początku wojny, wg stanu na 13 marca, przewiozły 668 wagonów towarowych z pomocą humanitarną. Ponadto przetransportowano ponad pięć ton produktów w pociągach pasażerskich.

Ukrzaliznycia zapewnia, że posiada możliwość zwiększenia przewozu ładunków humanitarnych. W mieście Sambor otwarto nowy magazyn przeładunkowy. Przy unijnej granicy funkcjonuje kilka takich punktów, w których możliwy jest przeładunek towarów z ciężarówek i pociągów innych kolei do składów ukraińskich. Przewoźnik podaje, że najbardziej potrzebna jest pomoc medyczna. Szczegóły tutaj.

Ukraiński przewoźnik zapowiedział też chęć minimum podwojenia przepustowości kolejowych przejść granicznych z Unią Europejską. Ma to pozwolić na zwiększenie możliwości eksportowych Ukrainy, zwłaszcza w zakresie przewozu produktów rolnych. Do tej pory Ukraina eksportowała ok. 60 mln ton zboża rocznie. Prawie 95% produkcji rolnej przechodziło przez morskie porty handlowe. Obecnie tylko dwa porty Ukrainy – Izmaił i Reni na Dunaju, przy granicy z Rumunią – są w stanie przeładowywać ładunki na eksport, ale w niewielkich ilościach. Stąd szczególna rola dla kolei. Przy każdym przejściu granicznym pracują grupy robocze, które mają wdrożyć działania na rzecz zwiększenia ruchu transgranicznego, prowadzone są też negocjacje z sąsiednimi krajami w celu przyspieszenia procedur celnych.

Ukrzaliznycia w dalszym ciągu uruchamia pociągi ewakuacyjne – także z ostrzeliwanego Charkowa na wschodzie kraju. Uruchamiane są też pociągi transgraniczne. Wg informacji z 10 marca: Kijów – Warszawa, Kijów – Chełm, Dniepr – Chełm (dwa dziennie), Zaporoże – Chełm, Krzywy Róg – Chełm, Charków – Chełm, Lwów – Chełm (dwa dziennie), Lwów – Hrubieszów (dwa dziennie), Odessa – Przemyśl, Lwów – Przemyśl (sześć dziennie), Czop – Koszyce, Czop – Zahony (dziewięć par dziennie), Mukaczewo – Budapeszt, Odessa – Tulcza.

Wg danych na 11 marca pociągami z terenów objętych działaniami wojennymi ewakuowano w sumie 2 mln mieszkańców, natomiast przez granicę – 226 tys. osób.


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wojna Rosja - Ukraina
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony