Partnerzy serwisu:

Ukraińcy dogadują się z Litwinami. Wzmacniają intermodal, chcą modernizować tabor

Michał Szymajda 05.12.2017 2k

Ukraińcy dogadują się z Litwinami. Wzmacniają intermodal, chcą modernizować tabor
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Zapowiedzi Ukrzaliznyci dotyczące poszerzenia współpracy z Białorusią i krajami bałtyckimi znajdują swoje przełożenie na realne działani. Ukraińcy poinformowali o rezultatach rozmów z Kolejami Litewskimi.
Głównym tematem rozmów Lietuvos geležinkeliai i Ukrzaliznyci była ocena wyników przewozów towarowych i określenie planów ich rozwoju. W ciągu 10 miesięcy 2017 r. wielkość przewozów cargo z Ukrainy na Litwę wzrosła o 95,7 tys. ton i wyniosła 1054,3 tys. ton. Ilość towarów wywożonych z Ukrainy wzrósł o 137,4 tys. do 813,6 tys. ton ładunku. Plany na 2018 rok są ambitne i zakładają wzrost przewozów o 10%. Z Ukrainy eksportowane mają być przede wszystkim kruszywa, materiały budowlane, zboże, produkty naftowe i nawozy.

Kontenerowy "Wiking"

Sporo uwagi poświęcono kontenerowemu pociągowi "Wiking", który od 2013 roku łączy Ukrainę (Odessa) i Litwę (Kłajpeda) przez Białoruś. Wzrost przewozów jaki zanotowano w ciągu 10 miesięcy tego roku w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego wyniósł aż 97%. W 2017 roku przewieziono już 6658 TEU. W kierunku Ukrainy przewozi się głównie surowce, odzież, ryby, części samochodowe, polimery, tytoń, papier itp. W kierunku Białorusi i Litwy jadą detergenty, płytki, drewno, walcowane metale żelazne, wyroby z kamienia oraz napoje alkoholowe.

– Jesteśmy zainteresowani realizacją wspólnych projektów. Istnieją dobre warunki do wzrostu eksportu i tranzytu. Planujemy także przedłużenie szlaku o połączenie promowe realizowane wspólnie z partnerami z Gruzji i Azerbejdżanu. Będzie to dobry sygnał dla firm działających w basenie Morza Czarnego. Jesteśmy otwarci na nowe projekty, które obejmują nowy ładunek, na korzystne i atrakcyjne warunki dla partnerów – powiedział Jewhen Krawcow, pełniący obowiązki prezesa Ukrzaliznyci.

Projekt taborowy i nowy pociąg pasażerski

Ukrzaliznycia zaprosiła także wileńskie zakłady naprawcze taboru kolejowego (podlegające pod Lietuvos geležinkeliai) do rozmów na temat możliwości modernizacji ciężkich zespolonych lokomotyw spalinowych 2M62. Trwają rozmowy nad uruchomieniem pociągu pasażerskiego, który połączy Wilno z Kijowem lub Odessą przez stolicę Białorusi. Mówi się też o możliwości przedłużenia relacji tego pociągu do Rygi.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wyniki przewozowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony