Partnerzy serwisu:

Ukraina wysyła pociąg kontenerowy do Chin

Michał Szymajda 07.10.2021 1,7k

Ukraina wysyła pociąg kontenerowy do Chin
fot. Liski.ua
Ukraińcy po raz pierwszy od wielu lat wysłali samodzielnie kontenerowy pociąg do Chin. Wyjechał z terminalu kontenerowego w Liskach pod Kijowem i zmierza do hubu w Xi'an.
Coś co wydaje się dość zwykłym wydarzeniem, wcale takim nie jest. Przez bardzo wiele lat niebyło bowiem pociągów, które eksportowałyby towary z Ukrainy do Chin. Transport ma świadczyć o ożywieniu handlowym, które ma miejsce na Ukrainie.

Jak informuje portal railfreight.com, pociąg składa się z 43 40-stopowych kontenerów przewożących drewno. Po 18 dniach podróży i po pokonaniu 10 000 kilometrów dotrze do Xi’an. Nie jest to jeszcze regularne połączenie, ale Koleje Ukraińskie twierdzą, że otwarcie połączeń regularnych jest możliwe w niedalekiej przyszłości.

– Usługa jest próbą włączenia Ukrainy do globalnego systemu transportu multimodalnego, który szybko się rozwija i definiuje nowoczesną logistykę. W Unii Europejskiej, w ruchu towarowym, udział ruchu kontenerowego wynosi około 45%. Powinniśmy szukać okazji do rozwoju tego typi przewozów, zwłaszcza, że na Ukrainie mówimy o 2,5% takich transportów, do tego tranzytowych – powiedział ukraiński minister infrastruktury Ołeksandr Kubakow.

W ostatnich miesiącach Ukraina przyjęła jednak 52 pociągi z Chin, które wracały do Kraju Środka „na pusto”. Kraj stale próbuje stać się tranzytem Nowego Jedwabnego Szlaku i miejscem docelowym do transportu towarów, co jest opłacalne ze względu na cła, którymi można obciążać towary w miejscu ostatecznego transportu. Ukraina boryka się jednak z problemami z infrastrukturą. – Obecnie nie możemy w pełni wykorzystać pozytywnego wpływu naszego położenia geograficznego, ponieważ nasza infrastruktura kolejowa i portowa jest w większości przestarzała – powiedział minister Kubakow. Wskazał jednak na rządowy plan, który ma doprowadzić do budowy terminali przeładunkowym, modernizacji portów i m.in. elektryfikacji ważnych linii, w tym do Polski. 

Nie możemy ignorować popytu i potencjału transportu multimodalnego, w szczególności z krajami azjatyckimi, dlatego modernizacja i budowa infrastruktury dla formatu morsko-kolejowego będzie jednym z głównych zadań planu „Wielkiego Budownictwa” w nadchodzących latach – powiedział.

Tymczasem w obwodzie kaliningradzkim rośnie infrastruktura, która ma szanse na przejęcie części przeładunków z polsko-białoruskiego przejścia w Małaszewiczach. Piszemy o tym tutaj. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony