Partnerzy serwisu:

Koleje Ukraińskie testują Flirta

Kasper Fiszer 27.08.2021 7,4k

Koleje Ukraińskie testują Flirta
Fot. UZ (kadr z filmu udostępnionego na Faceboooku)
Koleje Ukraińskie przygotowują się do przetargu na nowy tabor podmiejski. Jednostki mają trafić do Kijowa, a w dalszej kolejności także do Dniepru i Charkowa. Być może będą to Flirty podobne do tego, który właśnie przechodzi testy na podmiejskich trasach wokół ukraińskiej stolicy.
Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) zapowiadały już zamiar ścisłej współpracy ze Stadlerem, która miałaby pomóc przewoźnikowi w unowocześnieniu swojego parku taborowego. Plany te nabierają realnych kształtów: do Kijowa trafił właśnie testowy zespół trakcyjny Flirt przeznaczony do obsługi trasach podmiejskich w konfiguracji z klasą 1. i klasą 2. Państwowa spółka rozważa zakup takich jednostek i zapowiada, że pierwsze pojazdy mogłyby trafić na linie już pod koniec 2022 r. O tym, kto ostatecznie dostarczy elektryczne zespoły trakcyjne, zadecyduje przetarg.

Postępowanie rozpocznie się już w przyszłym miesiącu

Nowoczesny tabor miałby trafić w pierwszej kolejności do węzła kijowskiego, gdzie realizowany jest projekt o nazwie City Express mający na celu podniesienie standardu kolei podmiejskiej. Następnie jednostki miałyby rozpocząć kursy w rejonach Dniepru i Charkowa. UZ planuje sfinansować zakupy dzięki dotacji z budżetu państwa, ale ta nie wystarczy do zaspokojenia potrzeb przewoźnika. Chce on więc uzyskać u producenta, np. koncernu Stadler, kredyt.

Testy Flirta mają pomóc w ustaleniu szczegółów techniczno-ekonomicznych planowanego zamówienia większej liczby jednostek. To ma zaś pojawić się już w ciągu kilku najbliższych tygodniu. – Planujemy ogłosić przetarg do końca września – mówi Oleksandr Kamyszyn, p.o. prezes zarządu UZ, dodając, że trwa opracowywanie studium wykonalności projektu. Zaznaczył też, że celem reakizacji koncepcji City Express jest skrócenie czasu dojazdu do pracy z miejscowości satelickich.

Produkcja jednostek w dużej części na Ukrainie


Koleje Ukraińskie deklarują, że wysyłają już swoje wymagania techniczne do czołowych producentów z Ukrainy i z innych krajów, aby zainteresować ich zapowiadanym postępowaniem. Należy przy tym zaznaczyć, że firmy zagraniczne, które będą chciały zaoferować swój produkt UZ, będą musiały zadeklarować, że znaczna część produkcji zostanie zrealizowana na Ukrainie. UZ już wcześniej proponowało Stadlerowi, aby ten wykorzystał istniejące zakłady remontowe taboru kolejowego.

Testowany obecnie Flirt ma 262 miejsca siedzące i rozwija standardową dla tej rodziny prędkość maksymalną 160 km/godz. Można się więc spodziewać, że przetarg będzie dotyczył zakupu pojazdów elektrycznych o podobnej specyfikacji.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony