Partnerzy serwisu:

Udrożnienie Warszawskiego Węzła Kolejowego oraz nowy przystanek Warszawa Stalowa. Są oferty

Martyn Janduła 10.04.2017 831

Udrożnienie Warszawskiego Węzła Kolejowego oraz nowy przystanek Warszawa Stalowa. Są oferty
zdjęcie ilustracyjneFot. Michał Szymajda, RK
PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą warty ponad 100 milionów złotych przetarg na modernizację magistrali E20 i linii stycznych na wschód od Warszawy. Największą zauważalną korzyścią dla pasażerów będzie powstanie nowego przystanku Warszawa Stalowa i zwiększenie przepustowości linii wybiegającej ze stolicy w kierunku Mińska Mazowieckiego. Otwarto już oferty.
Przetarg odbywa się w formule „zaprojektuj i buduj”. Przedmiotem zamówienia będą wybrane odcinki i punkty eksploatacyjne linii kolejowych numer 9, 20, 501, 502, 546, 901. Prace polegać będą m.in. na wymianie nawierzchni torowej, blokady liniowej, sieci trakcyjnej i zabudowie nowych urządzeń srk, wraz z budową nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Wschodnia Towarowa. Wymienionych zostanie szereg rozjazdów.

Nowy przystanek Warszawa Stalowa

Najważniejsza z punktu widzenia mieszkańców stolicy będzie budowa dwuperonowego przystanku osobowego Warszawa Stalowa wraz z przejściami podziemnymi. Powstanie on w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską, na torach łączących Rembertów z Warszawą Gdańską.

Zatrzymywać się na nim będą m.in. pociągi Kolei Mazowieckich wyjeżdżające z Warszawy Wschodniej w kierunku Legionowa, Modlina i Nasielska. Przystanek zostanie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach przemieszczania się. W pobliżu nowego przystanku powstanie nowa stacja metra drugiej linii – Szwedzka. Nie będą one jednak ze sobą zintegrowane i dzielić je będzie około 400 metrów.

Prace obejmą również przebudowę stacji w Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkim i w Rembertowie. Zakres planowanych robót zakłada jak największe efekty – m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowych, przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym.

Prace powyżej kosztorysu

Budżet PKP PLK przygotowany do tego zadania to 124 mln zł brutto. Niestety, jedyne dwie oferty, które wpłynęły w postępowaniu przetargowym przekraczają kosztorys. Najtańszą ofertę złożył Torpol, który zaoferował prace za 155,2 mln zł brutto. Udział w postepowaniu wzięła również Trakcja PRKiI, która zaoferowała z kolei prace za 167,5 mln zł brutto.

Obie firmy podały 60-miesięczny okres gwarancji oraz zadeklarowały wykonanie prac w 26 miesięcy od momentu podpisania umowy.

PKP PLK zakładają, że tworzenie projektu prac dla całej inwestycji potrwa do końca 2018 roku, a na początku 2019 rozpoczną się prace budowlane. Według założeń potrwają one do końca 2020 roku.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony