Partnerzy serwisu:

Tylko Pesa chce dostarczyć szt dla Kolei Dolnośląskich

ms, Rynek-Kolejowy.pl 13.08.2015 182

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-08-13 10:09:41 Autor: maciek
---.48.17.186

maciek
Gdyby Linki uzyskały homologację niemiecką w przyszłym roku, mogłyby ułatwić podróże transgraniczne.
2015-08-13 10:17:06 Autor: wujek_Kazik
---.opera-mini.net
Zapytam z ciekawosci - ile gotowych Linkow ma na stanie Pesa i ile zostalo jej jeszcze do opchniecia?
2015-08-13 10:22:06 Autor: Ty
---.play-internet.pl
Gotowych jest jeszcze około 6, oraz jakieś 4 kolejne pudla na różnym etapie wykończenia.
2015-08-13 10:29:47 Autor: Hmmm
---.play-internet.pl
Urząd miał 30mln na te 4 szty. To było do przewidzenia ze pesa wrzuci znacznie więcej. Ciekawe czy dołoża czy dadzą sobie spokój
2015-08-13 10:36:46 Autor: onn
---.tktelekom.pl
Mimo wszystko cena jak na 2 członowy nowoczesny szynobus i tak jest niska - zwłaszcza że to link a nie jakieś stare konstrukcje. Tak ze bardzo nie przegięli z ceną, były województwa w końcu które potrafiły i po 15 mln dać za 2 członowy szynobus....
2015-08-13 10:45:29 Autor: Craker
---.play-internet.pl
Pewnie poszli po koszcie produkcji tylko aby odzyskać kasę jaka włożyli.
2015-08-13 11:30:48 Autor: gość
---.tktelekom.pl
Gotowe szynobusy z półki, kupowane w drodze przetargu. Ciekawe? Publiczne pieniądze, przetarg fikcyjny, a prokuratora brak
2015-08-13 11:33:51 Autor: kd
---.play-internet.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-13 11:52:24 Autor: Przemo
---.174.209.165
Nikt Newagowi nie zabronil produkcji na zapas. Tez przeciez moga miec gotowe produkty "na polkach" i je sprzedawac.
2015-08-13 11:53:28 Autor: maciej12991
---.internetia.net.pl
No to teraz już nie tylko KW będzie się męczyć z awaryjnością tego PESOwskiego g..... Pasażerowie do opóźnień się przyzwyczają. :D
2015-08-13 12:18:40 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
W odpowiedzi na post Przemo:
"Nikt Newagowi nie zabronil produkcji na zapas. Tez przeciez moga miec gotowe produkty "na polkach" i je sprzedawac."
Dokładnie. Jak mieli gotowe ezety to było ok.
2015-08-13 12:48:41 Autor: dolnośląski
---.185.158.123
Puścić na Jelenia Góra - Dresden albo Jelenia Góra - Zielona Góra z opcją wjazdu do Gorlitz. Czeskie Linki bez problemu wjeżdżają do Niemiec więc z naszymi też powinno się udać. Bezpośrednie połączenie z Saksonii w Karkonosze to na pewno byłby hit.
2015-08-13 13:27:02 Autor: Gutek malina
---.dynamic.chello.pl
Wczoraj jechalem pociagiem kolo fabryki Pesy. Jeden z tych zoltych skladow dosc mocno wymalowany zostal przez graficiarzy
2015-08-13 13:27:32 Autor: tomtom
---.static.chello.pl
Wszyscy czepiają się ustawki, ale Pesie zostały nieodebrane linki, a na Dolnym Śląsku z RPO trzeba było skreślić projekt o wartości 30 mln zł, które trzeba wydać do końca roku - zdecydowali się na zakup pociągów. Jak uznamy to za zakup okazyjny (coś jak Impulsy z opcji SKM Warszawa) to wcale to źle nie wygląda. Jedyne, co mogli zrobić, żeby dopuścić konkurencję to wydłużyć to końca listopada okres rozliczeniowy. Co jak co, ale KD nie wymagały np. dopuszczenia na rynek niemiecki albo czeski.
Szczerze powiedziawszy to ta ustawka wygląda mi najmniej szkodliwie ze wszystkich, które ostatnio były.

Swoją drogą to KD powinno bez problemu wysupłać te 4 mln zł. Linki za 11.55 mln zł to okazja. Taniej niż jednoczłon dla Podkarpacia i niewiele drożej niż 218Mc dla Pomorskiego. Myślę, że KD też spróbowały dość pokerowej zagrywki i widząc zagrywki Pesy w przetargach KW i KM, gdzie Pesa przebijała budżet na pociągi doszły do wniosku, że Pesa i tak przebije budżet. Stąd początkowe (celowe) niedoszacowanie budżetu i dzięki temu rozsądna, ba - okazyjna cena za Linki.
2015-08-13 14:08:33 Autor: a fe
---.adsl.inetia.pl
"Gdyby Linki uzyskały homologację niemiecką w przyszłym roku.."

.. to baba miałaby wąsy.

Tyle razy już o tym było, że ten model czegoś takiego nie dostanie. Ale jak zwykle czytać się nie chce...

pesa wypycha i jak widać chyba wepchnie - i wyjdzie na tym na pewno powyżej zera....
2015-08-13 14:18:13 Autor: iksiński
---.free.aero2.net.pl
Ale do Goerlitz może się okazać, że nie będzie potrzebna homologacja. Na trasę Jelenia Góra - Goerlitz - Węgliniec (ze skomunikowaniami z innymi pociągami w Węglińcu, Goerlitz, i JG) były by jak znalazł. Warto przy tym myśleć nie tylko o pasażerach polskich, ale i niemieckich, przyzwyczajonych do trochę wyższego standardu w szynobusach, których podróż SA 134 albo SA 135 mogłaby szybko zniechęcić do wyjazdów na stronę polską.
2015-08-13 14:21:50 Autor: VT614
---.146.0.248.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak widze, to trole znowu atakują pesę z powodu bólu dupy.
2015-08-13 14:59:55 Autor: MK__Wro
---.228.216.129
[Admin: zmoderowano]
2015-08-13 15:34:47 Autor: czajka
---.211.126.7
Wrocław uduрił projekt regionalny (ogólnoinformacyjny portal dolnośląski), żeby za pozostałe po nim pieniądze unijne dokupić sobie szynobusy do kolejki aglomeracyjnej. Tylko na Dolnym Śląsku takie wałki. Dziwne, że Unia Europejska przystała na tę "zamianę".

Pewnie tak jak w przypadku Impulsów 36WE nakłamano unijnym urzędnikom, że pojazdy pójdą na inne linie niż jeżdżą w rzeczywistości.
2015-08-14 09:12:46 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano]
2015-08-14 10:26:52 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post obiektywnie:
" [Admin: zmoderowano] "
Co do niektórych osób, faktycznie rokowania są bardzo złe i stąd pewne frustracje można zrozumieć :)
2015-08-14 10:30:37 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
To jak powiadasz zeuś ? ED74 czy jak tam się nazywają te przetaczalne ogrodzenia rodem z fabryki złomu.Zaiste wizytówka możliwości tej manufaktury ... Z tym że Niemcy się na złom nie dają nabrać ... A to pech ...
2015-08-14 10:54:26 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post obiektywnie:
"To jak powiadasz zeuś ? ED74 czy jak tam się nazywają te przetaczalne ogrodzenia rodem z fabryki złomu.Zaiste wizytówka możliwości tej manufaktury ... Z tym że Niemcy się na złom nie dają nabrać ... A to pech ..."
ED74 powinny jeździć pomiędzy Łodzią a Warszawą. 26,5 metrowe wagony klasy Z też powinny jeździć ku zadowoleniu pasażerów, a cześć z nich od lat stoi na Grochowie. Najnowszy ezt z Pafawagu, czyli ED73 też stoi od lat. Najmłodsze wagony piętrowe z ex NRD są już częściowo fizycznie zlikwidowane. Widocznie przewoźników nie stać na przeglądy, a starsze konstrukcje przywraca się dużo taniej do ruchu np. podobno cały zestaw kołowy do 4ANc kosztuje mniej niż tłumik hydrauliczny do 11AN...
2015-08-14 11:05:46 Autor: zeus04
---.133.22.13
Rzecz dotyczyła wagonu 150C-001:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=7601
BvL Gość
"Miło widzieć w ruchu pierwsze polskie wózki typu "high speed" pod wagonem pomiarowym. Tyle nieprzespanych nocy... tyle telefonów z IPS Tabor. Jeden amortyzator kosztował tyle co cały zestaw kołowy 4ANc :) Wagon jedzie na testy na zachód"...
2015-08-14 11:19:54 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Właśnie "powinny jeździć" ...Tylko dlaczego nie jeżdżą...Co tam jest spartolone że od miesięcy gniją stojąc ? Pytam bez złośliwości bo jestem ciekawy.W kontekście tego badziewia nie znoszę napinek jaka to Pesa jest wielka i lepsza niż Newag bo to kosmiczna bzdura.Już choćby w zakresie designu to Newag jest dużo lepszy bo dziełą Pesy są zwyczajnie szpetne choć to kwestia gustu.Tak poza wszystkim to czy obaj producenci nie mogliby się dogadać w zakresie wspólnego polskiego projektu dla KDP ? Nie mamy doświadczeń ale mamy możliwości ...Jeśli się czegoś nie ma to się kupuje technologie.Tak robią pragmatycznie Rosjanie którzy bez zachodniej techniki tkwiliby głęboko w czasach rozruchu oporowego. W końcu nie od razu Kraków zbudowano jak to mówią ...
2015-08-14 11:36:15 Autor: zeus04
---.133.22.13
Tylko co ta druga firma miałaby zaproponować? Wzornictwo przemysłowe? :) Nawet to robi dla nich ktoś inny. ED74 stoją bo nie ma pieniędzy na ich przegląd. Nawet jakby były to nikt się tym nie interesuje. Podobnie było z EP09. Dopiero jak trafiły na Olszynkę Grochowską, to kilka spraw ruszyło z miejsca.
2015-08-14 12:25:05 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
A co niby ta pierwsza podobno wzorcowa miałaby zaproponować czego nie potrafi ta druga ? Może umocowanie polityczne bo technicznie obie są na tym samym (niezłym) poziomie a może też coś pod stołem w końcu tę polityczną hołotę ktoś opłaca ?.Wzornictwo powiadasz pan ? A dlaczego nie ? Griffin jest jak przepiękna modelka wobec szpetoty Gamy.Z ezetami to samo przy czym zaznaczam że lubię jeździć ezetami Pesy choćby na linii do Wieliczki poza zastrzeżeniem że przy kabinie maszynisty jest zdecydowanie za głośno.Wspólny projekt dla KDP obniżyłby obu firmom koszty i dał kopa rozwoju.Potrzebne też jest poparcie polityczne że później przewoźnicy by to kupili.Wtedy można by spokojnie doskonalić projekt aby nie miał chorób wieku dziecięcego.Z EP09 było tak że każda kolejna różniła się od poprzedniej bo je poprawiano w trakcie produkcji.Normalnie horror po polsku.A że można inaczej to pokazały EU06 które miały na początku tylko małą wadę w zawieszeniu silników prze co EU06-20 była jako magazyn do rotacji silników zanim nie tego nie poprawiono. A ówczesne rozwiązania jak kompensacja obciążenia osi czy rozruch samoczynny nawet dzisiaj nie wydają się przestarzałe.Wracając do projektu KDP to obie firmy mogły by się podzielić pracą z pożytkiem dla wszystkich. I jeszcze taka dygresja - uważam że zamiast tego prawie - Pendolino trzeba było negocjować kręcić nosem i wybrać niemieckie ICE.Od razu mielibyśmy liczące się dopuszczenia w każdą stronę.Rosjanie są jak widać mądrzejsi...
2015-08-14 19:50:49 Autor: grzegorz w
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jeśli linki nie pojadą z Jeleniej Góry do Niemiec to szkoda pieniędzy na te szynobusy. Podwrocławskie zaduрia można obsłużyć krótkimi SA 135, ewentualnie SA 134 (chociaż parę razy jechałem do Trzebnicy i Świdnicy i frekwencja nie powalała). Jaki jest sens kupować drogie,wygodne szynobusy na tak krótkie trasy? To tak jakby kupować wysokopokładowe autokary do obsługi komunikacji miejskiej.
2015-08-14 23:04:34 Autor: xcz
---.jeleniagora.vectranet.pl
Idealne na trasę do Karpacza!
2015-08-15 17:04:58 Autor: obiektywnie
---.dynamic.chello.pl
Karpacz ---- z małopolski mi daleko ale sobie obiecuję że na emeryturze obejrzę tę piękną krainę.Raz tylko byłem w Kudowie Zdroju ( w tamtych stronach). Pozdrowienia z Krakowa !
2015-08-17 18:37:56 Autor: DarekP
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Po mojemu PESA odrobi sobie na przeglądach. Szczegóły poniżej:
3.12.2.1. Przebieg miedzy przeglądami P1 – od 1 do 30 dni (± 1) lub od 1 do 10 000 km ±500km.
3.12.2.2. Przebieg miedzy przeglądami P2 - od 90 do 365 dni (± 12) lub od
40 000 do 160 000 km ±500km.
3.12.2.3. Przebieg miedzy przeglądami P3 - od 6 do 12 (± 3 msc.) lat lub od
300 000 do 600 000 km ±50 000km.
3.12.2.4. Przebieg do naprawy wg poziomu 4 utrzymania - maksymalnie
1 200 000 km ± 100 000 km lub 12 lat ±3 miesiące
3.12.2.5. Przebieg do naprawy wg poziomu 5 utrzymania - maksymalnie
2 400 000 km ± 200 000km lub 24 lata ± 5 miesięcy.

To kiedy może wypaść P4? Myślę, że 12 miesięcy będzie ok, by złupić KD.
2015-08-17 19:16:46 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ DarekP:
Przecież masz wyraźnie napisane, że P3 to minimum 6 lat, a gdzie tam P4? :)
2015-08-18 17:01:39 Autor: żaku
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@zeus04:

Żeby złupić KD, wcale nie potrzeba P4.
2015-08-29 14:24:12 Autor: lars
---.adsl.inetia.pl
Szczerze, to wolałbym, żeby tych Linków kupili nie więcej jak 4 (a nie 6), zaś warto byłoby kupić EZTa, bo KD dalej nie mają sensownej rezerwy.
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony