Newag dostarczy tabor dla rzeszowskiej kolei aglomeracyjnej [aktualizacja]
Jakub Madrjas ⚫ 16.05.2019 ⚫
11,9k
![Newag dostarczy tabor dla rzeszowskiej kolei aglomeracyjnej [aktualizacja] Newag dostarczy tabor dla rzeszowskiej kolei aglomeracyjnej [aktualizacja]](https://www.rynek-kolejowy.pl//img/20190516114915impulspodkarpaciefotsobolewski.jpg_900-528.jpg)
Fot. Kuba Sobolewski/Kolejowe Podkarpacie
Tylko Newag złożył ofertę na dostawę taboru do obsługi Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej w województwie podkarpackim. Jego oferta została zaakceptowana przez samorząd.
To drugi przetarg na dostawę taboru, który ma obsłużyć m.in. kolej do lotniska Rzeszów-Jasionka. Poprzednie zamówienie trzeba było odwołać z powodu zbyt wysokich ofert. W nowym przetargu zmianom uległy kryteria zamówienia. Województwo chce kupić osiem trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (część I zamówienia) i dwa dwuczłonowe pociągi spalinowe. W ramach umowy producent obejmie je usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą.
Województwo przedłożyło termin składania ofert do 8 kwietnia. Jak się okazało, chętny jest tylko jeden producent – nowosądecki Newag. Oferta w części I opiewa na 158,4 mln zł za dostawy pojazdów przy kosztorysie 163 mln zł brutto. Świadczenie obsługi pojazdów wyceniono na 3,2 zł za pockm, pakiet pozderzeniowy na 699 tys zł, a pakiet do naprawy P3 – na 164,6 tys zł. Symulator jazdy ma kosztować 2,5 mln zł.
W części II oferta opiewa na 37,392 mln zł brutto za dostawę pojazdów, 3,78 zł/pockm w obsłudze, pakiet pozderzeniowy na 644 tys. zł, a pakiet do P3 - na 185 tys. zł. Zaoferowano minimalne dozwolone okresy gwarancji, na odpowiednio 72 i 60 miesięcy. Kosztorys tej części to 42,55 mln złotych, zatem tym razem zamówienie powinno udać się rozstrzygnąć.
Według deklaracji Newagu, w trójczłonowych pociągach elektrycznych będzie 138 miejsc siedzących, a w spalinowych dwuczłonach – 105 miejsc siedzących.
Aktualizacja oferta zaakceptowana
Wczoraj (15.05) na stronie Urzędu Marszałkowskiego pojawiła się informacja o rozstrzygnięciu obu części przetargu na korzyść Newagu. Ocena oferty zajęła przeszło miesiąc. Wkrótce powinna zatem zostać podpisana umowa na dostawy.
Województwo przedłożyło termin składania ofert do 8 kwietnia. Jak się okazało, chętny jest tylko jeden producent – nowosądecki Newag. Oferta w części I opiewa na 158,4 mln zł za dostawy pojazdów przy kosztorysie 163 mln zł brutto. Świadczenie obsługi pojazdów wyceniono na 3,2 zł za pockm, pakiet pozderzeniowy na 699 tys zł, a pakiet do naprawy P3 – na 164,6 tys zł. Symulator jazdy ma kosztować 2,5 mln zł.
W części II oferta opiewa na 37,392 mln zł brutto za dostawę pojazdów, 3,78 zł/pockm w obsłudze, pakiet pozderzeniowy na 644 tys. zł, a pakiet do P3 - na 185 tys. zł. Zaoferowano minimalne dozwolone okresy gwarancji, na odpowiednio 72 i 60 miesięcy. Kosztorys tej części to 42,55 mln złotych, zatem tym razem zamówienie powinno udać się rozstrzygnąć.
Według deklaracji Newagu, w trójczłonowych pociągach elektrycznych będzie 138 miejsc siedzących, a w spalinowych dwuczłonach – 105 miejsc siedzących.
Aktualizacja oferta zaakceptowana
Wczoraj (15.05) na stronie Urzędu Marszałkowskiego pojawiła się informacja o rozstrzygnięciu obu części przetargu na korzyść Newagu. Ocena oferty zajęła przeszło miesiąc. Wkrótce powinna zatem zostać podpisana umowa na dostawy.
Komentarze:
Newag

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |