Partnerzy serwisu:

Tylko jedna oferta w budżecie na przebudowę stacji Kłodzko Główne

Martyn Janduła 20.06.2017 2,5k

Tylko jedna oferta w budżecie na przebudowę stacji Kłodzko Główne
Kłodzko GłówneFot. Marek Potocki, bazakolejowa.pl
PKP PLK przygotowuje się do sporej przebudowy stacji Kłodzko Główne i odcinka linii 276 przebiegającej przez Kłodzko. Trwa przetarg, który ma wyłonić wykonawcę prac. Do zarządcy wpłynęło pięć ofert, jednak tylko jedna mieści się w założonym budżecie.
Modernizacja układu torowego i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Kłodzko Główne z pracami towarzyszącymi będzie wykonywana w ramach programu „Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych”. Zostaną przebudowane także te elementy stacji, które odpowiadają za odprawę podróżnych.

Prace w Kłodzku

Głównym elementem prac będzie wymiana nawierzchni, podkładów i szyn w torze nr 1, 2, 6 (w km 92,833 – 94,600), tory te będą oczywiście regulowane. Na stacji wymienione zostaną rozjazdy (17 szt.), zabudowane zostaną ich nowe elektryczne napędy. Na stacji staną nowe semafory świetlne. Przebudowa układu torowego ma pozwolić w przyszłości na umożliwienie kończenia biegu pociągów na przystanku osobowym Kłodzko Miasto. Wzrośnie też prędkość przejazdu pociągów.

Nowością będzie budowa przejścia dla pieszych kategorii E z rogatkami, które połączy perony 1, 2 i 3. Rozebrana zostanie kładka nad torami, znajdująca się w bardzo złym stanie technicznym. Odbudowane zostaną nawierzchnia peronów i ścianki peronowe – wszystko to ma odbyć się pod nadzorem konserwatora zabytków. Na peronach staną nowe, estetyczne ławki. W okolicy dojść do miejsc oczekiwania na pociąg powstać mają stojaki rowerowe.

Prace dłużej i drożej

PKP PLK wyceniła wartość prac na 24,35 mln zł brutto. Kryterium oceny ofert jest w 75% cena, a w 25% termin realizacji. Prace mają trwać maksymalnie 12 miesięcy od momentu podpisania umowy i będą prowadzone w warunkach ruchu pociągów. Do przetargu stanęło pięciu oferentów, jednak wyłącznie oferta firmy Infrakol zmieściła się w zakładanym budżecie. Wykonawca wycenił prace na 23 mln zł brutto, ale założył, że będzie potrzebował 10,5 miesiąca na wykonanie robót.

Najmniej czasu na inwestycję potrzebują Infra Silesia oraz Alusta, obie firmy zadeklarowały 9-miesięczny czas trwania zadania, jednak oferty są zdecydowanie droższe. W pierwszym przypadku wynosi ona 28,28 mln zł brutto, zaś drugim – 27,67 mln zł brutto. Kolejny oferent – konsorcjum ETF – zaproponowało prace za 28,5 mln zł brutto oraz czas realizacji na poziomie 11,5 miesiąca. Najdłuższy czas trwania inwestycji zadeklarowało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor, bo 11 miesięcy i 20 dni. Ponadto wykonawca ten najdrożej z oferentów wycenił własne prace, bo na 46,44 mln zł brutto.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony