Partnerzy serwisu:

Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]

Jakub Madrjas 14.07.2021 3,4k

arrow
arrow
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Fot. Ziemowit Piotr Czerski/Kolej Kołobrzeska
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Trzecia zachodniopomorska hybryda zaprezentowana przy latarni morskiej [zdjęcia]
Kolejny dwunapędowy pociąg Impuls z Newagu rozpoczyna kursowanie po Pomorzu Zachodnim. Rozpoczęła się prezentacja pojazdu przy latarni morskiej w Kołobrzegu. 
Hybrydowego taboru na Pomorzu Zachodnim przybywa – samorząd zdecydował się na dokupienie pięcie jednostek. Trzeci skład został właśnie dostarczony - do bursztynowego i zielonego dołączył Impuls w malowaniu "morskim". Prezentacja odbywa się w Kołobrzegu, przy latarni morskiej do której bardzo rzadko dojeżdżają pociągi specjalne. - To symbole naszego regionu: nowoczesne, przyjazne środowisku, wygodne i bezpieczne – mówił marszałek województwa Olgierd Geblewicz zapowiadając prezentację.

W programie od godz. 11.30 zaplanowano zabawy w kolejowo-marynistycznym klimacie. Do popołudnia przewidziane są atrakcje dla dzieci, fotobudka, konkursy, upominki, zabawa przy muzyce. Będzie nawet okazja spotkać pirata.

Pociągi z hybrydowym napędem zakupione przez Województwo Zachodniopomorskie to nowość na polskich torach. Na razie kursują tylko na trasie Szczecin – Kołobrzeg, ale będą obsługiwać również inne połączenia (m.in. do Szczecinka), gdzie część linii jest niezelektryfikowana. Podwójny napęd to duże ułatwienie w organizacji przewozów kolejowych, a przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Bardzo ważne są również korzyści dla środowiska. Hybrydy kursują tam, gdzie dotychczas wysyłano spalinówki.

– Możliwość zmiany źródła zasilania oznacza oszczędność paliwa, ograniczenie emisji spalin – tłumaczy marszałek Olgierd Geblewicz. – Dzięki realizowanym od lat inwestycjom Pomorze Zachodnie ma najnowocześniejszy w Polsce tabor do obsługi połączeń regionalnych.

– Cieszę się, że te nowoczesne pojazdy są przekazywane w użytkowanie POLREGIO, ponieważ budujemy dzięki temu atrakcyjną i konkurencyjną ofertę połączeń kolejowych służących mieszkańcom regionu i turystom. Wysoki komfort, bezpieczeństwo i nowoczesne rozwiązania podnoszą atrakcyjność kolei i przyciągają nowych pasażerów. Tu na Pomorzu Zachodnim wraz z Samorządem widzimy to bardzo wyraźnie – powiedział Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.

Po ubiegłorocznym zakupie dwóch pociągów hybrydowych Zarząd Województwa zdecydował o zamówieniu jeszcze pięciu takich pojazdów za 100 mln zł netto. Dostawy zaplanowano etapami. „Morski” to trzecia hybryda dla Pomorza Zachodniego. Czwarta również już jest gotowa i wkrótce zostanie włączona do eksploatacji. Pojazdy są wyposażone w klimatyzację, internet bezprzewodowy, monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskiej, sygnalizację przeciwpożarową, defibrylator, rampy ładunkowe dla wózków itd. Przewidziano w nich 150 miejsc siedzących plus 160 stojących oraz przestrzeń do przewozu rowerów – przypomina samorząd. Producentem dwunapędowych zespołów trakcyjnych 36WEh (o oznaczeniu kolejowym EN63H) jest nowosądecki Newag. Hybrydowy napęd tworzy silnik trakcyjny (1600 kW) zasilany z sieci elektrycznej za pomocą odbieraka prądu oraz jednostka napędowa składająca się z dwóch silników spalinowych i generatora prądu. Pojazdy wyposażone są w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa ruchu, a ich maksymalna prędkość to: 160 km/h (napęd z sieci trakcyjnej) i 120 km/h (silniki diesla).

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
POLREGIO
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony