Partnerzy serwisu:

Trzeba zmienić systemowe podejście do konstruowania rozkładów jazdy

pr, Rynek Kolejowy 06.08.2014 134

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2014-08-06 10:50:16 Autor: hajcio
---.dynamic.chello.pl
Oczywiscie ze trzeba. To co wyrabia PLK to dramat. Np 10 minut na wyprzedzanie skladu, obowiazkowo 5 stania na mijance. Kiedys dalo sie to zrobic na styk, teraz juz nie?
2014-08-06 10:50:29 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Słit Dżizus.
Dalsze wywody experta-Rumcajsa od siedmiu boleści.
A czy to nie za niego zaczął się burdel w rozkładach jazdy?
Zatrudnianie przypadkowych ludzi po ASP, szkołach medycznych i KUL-ach.
Opracowano systemy /KWR, ESR, itp./, które po "udoskonaleniach" okazały się kompletnie niewydolne.
Np. krzyżowania pociągów na szlaku jednotorowym.
Rezerwy dla pociagów idące w dziesiątki minut.
Teraz ten dziadyga udoskonala co sam dokumentnie spartolił.
2014-08-06 10:52:54 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
Lektura obowiązkowa dla rozkładowców z PKP PLK, marszałków, PR, Arrivy, kolejek marszałkowskich: Cestovny Poriadok ZSR. Więcej nie trzeba.
2014-08-06 10:56:18 Autor: Kryniczanin
---.158.216.2.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Mowa jest srebrem, ale milczenie złotem.
2014-08-06 11:01:29 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Teraz ten dziadyga udoskonala co sam dokumentnie spartolił."

No i słusznie. Przecież udoskonala się "spartolone", a nie "doskonałe". Żeby mieć więc co udoskonalać najpierw trza to spartolić. Absolutnie właściwy, logiczny ciąg rozumowania... ;-)

A tak BTW. Ciekawe czy ex-minister zapoznał się z komentarzami dotyczącymi jego wypowiedzi. Pomijając już zazwyczaj bardzo emocjonalne wypowiedzi internautów odnośnie samej osoby ministra, dobrze by było gdyby odniósł się on do zarzutów, jakie ci mu stawiają. Bo to nie są błahe zarzuty i warto by było zapoznać się z uzasadnieniem takich a nie innych ówcześnie decyzji.

Czy Pan Syryjczyk ma na tyle odwagi, aby podjąć to wyzwanie i przedstawić swoje stanowisko w rzeczonej sprawie tu na forum?
2014-08-06 11:16:40 Autor: Kryniczanin
---.158.216.2.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post PiotrW:
""Teraz ten dziadyga udoskonala co sam dokumentnie spartolił."

No i słusznie. Przecież udoskonala się "spartolone", a nie "doskonałe". Żeby mieć więc co udoskonalać najpierw trza to spartolić. Absolutnie właściwy, logiczny ciąg rozumowania... ;-)

A tak BTW. Ciekawe czy ex-minister zapoznał się z komentarzami dotyczącymi jego wypowiedzi. Pomijając już zazwyczaj bardzo emocjonalne wypowiedzi internautów odnośnie samej osoby ministra, dobrze by było gdyby odniósł się on do zarzutów, jakie ci mu stawiają. Bo to nie są błahe zarzuty i warto by było zapoznać się z uzasadnieniem takich a nie innych ówcześnie decyzji.

Czy Pan Syryjczyk ma na tyle odwagi, aby podjąć to wyzwanie i przedstawić swoje stanowisko w rzeczonej sprawie tu na forum?"
Dokładnie

Panie Ministrze proszę uzasadnić dlaczego w 1999 roku podczas Pana kadencji jako Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej ograniczono wymianę torów do 132km w tym rokiu o czym informował Pan Minister Andrzej Massel na Rynku Kolejowym

http://www.rynek-kolejowy.pl/53379/odwracanie_trendu_degradacji_infrastruktury.html

Z góry dziękuję za odpowiedź jeśli taka będzie.
2014-08-06 11:31:13 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Jaki morał ???

To nie dało się przewidzieć na etapie projektowania, przebudowy linii, że w takiej sytuacji będą kłopoty (w przyszłości) problemy z przepustowością ???

Polak jak zwykle mądry po szkodzie... ???
2014-08-06 11:49:45 Autor: Kflik
---.245.68.119
Wszystko trzeba, trzeba było dawno temu.

Tylko to taka sama dyskusja Tadeusza Syryjczyka jak nas wszystkich tutaj na forum.
Mówienie, mówienie i nic więcej.
Tymczasem on MIAŁ okazję by coś dobrze zrobić. Zrobił?
Już 15 lat temu było za późno na wielu rzeczy.
2014-08-06 12:06:32 Autor: g0sc123
---.fucio.net
WCzP. Syryjczyk. Koło jest jednym z najstarszych wynalazków ludzkości, nawet w Cupertino nikt nie wpadł na pomysł opatentowania go…
Więc po co wynajdować je na nowo?
BTW, jeśli chodzi o pytania: radbym wiedzieć, czy zgodzi się WczP. z opinią, że znaczną część problemów z koleją zawdzięczamy właśnie rządowi, w którym piastował WCzP tekę bynajmniej nie najmniej znaczącego ministra?
2014-08-06 12:27:17 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@PiotrW

"Jeśli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz".

A poza tym do "wywodów" experta-Rumcajsa dołożyłbym jeszcze takie

- Pociąg, na który czekasz na stacji, spóźni się co najmniej 15 minut.
- Pociąg, na który biegniesz, odjedzie co najmniej 2 minuty przed czasem.

Z resztą w jego przypadku - światełko na końcu tunelu to tylko reflektory nadjeżdżającego pociągu...
2014-08-06 12:55:12 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
Pan Minister mógłby się nie kompromitować. To między innymi za jego rządów wycinano stacje na E20 oraz innych liniach kolejowych oraz w ramach modernizacji szlaków kolejowych pozostawiano stare SRK i rozjazdy, jeszcze zza Króla Ćwieczka. Skutkuje to tym, co niedawno stało się pod Opalenicą (blokada) oraz psującą się infrastrukturą (Konin, Koło, Kutno).
2014-08-06 13:12:52 Autor: _Katowiczanin
---.dynamic.chello.pl
To, że PLK asekuruje się na konstrukcji, to właśnie efekt szaleństwa w Kolejach Śląskich p. Stanisława Biegi. Skoro wówczas przewoźnikowi zabrakło zdrowemu rozsądku i wymusił niewykonalny rozkład jazdy na zarządcy infrastruktury (formalnie zgodny z ich minimalnymi czasami), to teraz PLK będzie się asekurować, bo kolejny oszołom nie wyciął tego samego numeru. Logiczne, nieprawdaż?
2014-08-06 13:17:08 Autor: zdzicho
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A co ma na ten temat do powiedzenia kolejny "fachman", ekspierd od wszystkiego jego uczeń Adrianek F?
Wczoraj na Superstacji prawił swoje androny na temat bramek na autostradach, a prowadząca redaktorka była wpatrzona w niego, jak w święty obraz.
2014-08-06 13:24:57 Autor: ag
---.dynamic.gprs.plus.pl
wujek dobra rada miał szansę i za to jest ekspert senior i starczy
2014-08-06 13:32:26 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
W odpowiedzi na post arrivederci:
"Lektura obowiązkowa dla rozkładowców z PKP PLK, marszałków, PR, Arrivy, kolejek marszałkowskich: Cestovny Poriadok ZSR. Więcej nie trzeba."
O w mordę - jaki czytelny.

Mam pomysł: trzeba im wojnę wypowiedzieć i zaraz się poddać.
Tylko, że Oni mają euro, a tego bym nie chciał.
2014-08-06 14:27:23 Autor: kolej moja miłość
---.toya.net.pl
@Katowiczanin
Te rozkłady były do wykonania tylko pod pewnymi warunkami:
1. Semafory na stacjach i posterunkach odstępowych musiały być podawane na czas (bez potrzeby budzenia dyż. ruchu, co jest niestety bardzo nagminne na PLK)
2. Kierownicy poc. (szczególnie ci co ,,musieli' przejść z PR do KŚ) sprawnie i szybko bez zbędnego ociągania wykonywali swoje obowiązki.
3.Wydłużyć postoje na stacjach o dużym potoku podróżnych(Pszczyna, B.Biała, Cz-DZ itp.) z 0,5min do 1-1,5min.

PKP Intercity dziś robi na odwrót. Powydłużał postoje swoich poc. do 6-20min. na każdej stacji. Może to jest metoda na ospałych kierowników, czy ,,szyby niebieskie od ..." na nastawniach a w nocy maszynista w roli budzika.
2014-08-06 17:16:32 Autor: mistrz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Z tą blokadą samoczynną to exminister ma oczywiście rację.
Zdaje sie że na całym odcinku Kraków-CMK przy modernizacji zrezygnowano z blokady samoczynnej , tylko w jakim celu?
Nie byłoby tej straszliwej katastrofy gdyby ten odcinek Szarzyny- Sprowa miał takową zainstalowaną. Na czy tutaj zaoszczędzono to niewiem!
Gdyby nie spartolone modernizacje nie byłoby tylu problemów.
A tak były minister musi się głowić co tu mądrego wymyśleć aby nie tracić tytułu seniora. I wymyślił że trzeba kompleksowo zmienić podejście - bardzo fajnie.

A moim zdaniem powinno się wprowadzić obligatoryjne stosowanie blokady samoczynnej na liniach dwutorowych które są modernizowane i po wielu problemach.!!!!!
2014-08-06 20:08:08 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
mści się brak instrukcji o rozkładzie jazdy pociągów R11
2014-08-07 07:14:56 Autor: lolekkk
---.centertel.pl
Powiedział co wiedział. To dlaczego tak dużo powiedział, jak tak mało wiedział.
Jakoś efekty modernizacji są co roku a w tym nagle wchodzi pierdolino i sie okazuje ze nagle proglem z ruchem aglomeracyjnym. A to co dzieje sie na linii Łódzkiej to tez nie efekt pierdolino?dobre dobre
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony