Partnerzy serwisu:

Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów

inf. pras. 18.05.2018 2,8k

arrow
arrow
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Trwają prace przy przebudowie stacji Stalowa Wola Rozwadów
Zarządca infrastruktury sukcesywnie buduje kolejne tory i wymienia rozjazdy na stacji kolejowej Stalowa Wola Rozwadów. Montowana jest nowa sieć trakcyjna. Wkrótce roboty przeniosą się na drugą część stacji. Inwestycja w Stalowej Woli odbywa się w ramach modernizacji i elektryfikacji linii nr 68 do Lublina, której wartość wynosi 367 mln zł.
Sprawniejsze przejazdy przez Stalową Wolę umożliwi kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Komfortową obsługę podróżnych zapewnią nowe perony, które obecnie zyskują elementy małej architektury, w tym ławki, oznakowanie, oświetlenie oraz nagłośnienie.

W czerwcu na największej stacji kolejowej w mieście, Stalowa Wola Rozwadów gotowych będzie 5 torów i 12 rozjazdów oraz nowa sieć trakcyjna. Na ukończeniu znajdują się prace związane z budową 5 rozjazdów i 2 torów.

W kolejnym etapie PLK wybudują drugą krawędź peronu nr 2. Dzięki temu podróżni zyskają lepszy komfort obsługi na stacji. Na jesieni do dyspozycji pasażerów będą także nowe ławki, informacja pasażerska i udogodnienia dla niepełnosprawnych. Jednocześnie oddane do użytku zostaną wszystkie tory przylegające do peronów. Zakończenie robót na stacji Stalowa Wola Rozwadów zaplanowano w październiku 2018 r.

Postępują prace między Lublinem a Kraśnikiem

Pomiędzy Lublinem a Lublinem Zemborzycami zbudowany jest już jeden tor. Od marca prowadzone są prace na drugim torze. Trwa zgrzewanie szyn. Na odcinku kończy się wymiana sieci trakcyjnej. Nowe tory i rozjazdy powstają na stacji Lublin Zemborzyce. Na ukończeniu są roboty związane z montażem słupów trakcyjnych i przewodów zasilających. Jednocześnie postępuje przebudowa 7 przejazdów kolejowo-drogowych, która zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym.

Do półmetka zbliża się modernizacja odcinka Lublin Zemborzyce – Kraśnik, której ukończenie zaplanowano na 1 września br. Istotną poprawę dostępu do kolei przyniosą nowe perony przystosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania budowane w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś, Pułankowicach.

Na odcinku od stacji Lublin Zemborzyce do stacji Wilkołaz oczyszczono istniejący tłuczeń na 24 km torów. Wymieniono 4 km szyn i podkładów na odcinku Lublin Zemborzyce – Majdan. Większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego, podróżnych, a także przewożonych ładunków zapewni przebudowa 32 przejazdów drogowo-kolejowych oraz remont i modernizacja 31 mostów i przepustów. Na przejazdach ustawiane są nowe urządzenia sygnalizacyjne i oświetlenie. Postępuje rozbiórka, budowa i wzmacnianie obiektów inżynieryjnych.

Nowa sieć trakcyjna umożliwi przyspieszenie pociągów pasażerskich do prędkości 120 km/hi składów towarowych do 80 km/h. Powstało już ponad 1000 fundamentów pod słupy trakcyjne.

Krótsze podróże

Prowadzone prace przyniosą krótsze o ok. 20 min podróże na trasie Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów. Pasażerowie wygodniej wsiądą do pociągów z nowych, wyremontowanych stacji i przystanków. Dzięki budowie dwóch nowych przystanków w Zaklikowie i Charzewicach, mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do komunikacji zbiorowej. Szczególnie dla ruchu towarowego, ważne będą prace na 70 obiektach inżynieryjnych, w tym na mostach i wiaduktach. Efektem będzie dostosowanie ich do większych obciążeń i zapewnienie sprawnego przewozu cięższych ładunków. Wzrośnie także poziom bezpieczeństwa, dzięki przebudowie 75 przejazdów kolejowo-drogowych.

Inwestycja zakończy się w 2019 roku. Całkowity koszt projektu to 367 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu Polska Wschodnia wynosi 311,9 mln zł.

PKP Polskie Linie Kolejowe, w ramach Krajowego Programu Kolejowego na terenie województwa podkarpackiego realizują szereg inwestycji, które wpłyną na rozwój gospodarczy i atrakcyjność regionu. Wśród nich najważniejsze to: modernizacja linii kolejowej nr 91 na odcinku Kraków – Rzeszów, rewitalizacja linii kolejowych nr 25, 74, 78 na odcinku Stalowa Wola – Tarnobrzeg/Sandomierz – Ocice/Padew, modernizacja linii kolejowej nr 68 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk oraz rewitalizacja linii nr 108 na odcinku Jasło – Nowy Zagórz.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony