Partnerzy serwisu:

Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]

inf. pras. 14.06.2018 14

arrow
arrow
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Fot. PKP PLK
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PLK w Rybniku [zdjęcia]
Trwają prace PKP PLK w Rybniku. W czerwcu wykonawca kończy prace przy peronach.
Rewitalizacja linii Chybie – Żory – Rybnik – Nędza ma za zadanie zwiększyć przepustowość i podnieść prędkość pociągów. Dla pociągów regionalnych Żory – Rybnik czas przejazdu skróci się z 22 do 13 minut. Jak informuje PKP PLK, w czerwcu wykonawca kończy prace przy peronach. Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów dzięki podwyższeniu obiektów do 76 cm. Zapewnione są tablice informacyjne z rozkładem jazdy. Dodatkowo PKP Polskie Linie Kolejowe zł kończą montaż wind na dwóch peronach. Na stacji wymieniono już część torów, sieci trakcyjnej oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Przez wiadukt nad ul. Chwałowicką po nowych torach

Zakończyła się przebudowa pierwszej części wiaduktu. Pociągi jeżdżą już po 3 nowych konstrukcjach pod 3 torami. Szeroki zakres prac wymagał specjalnej organizacji ruchu kolejowego i drogowego. To wymiana przęseł, wzmocnienie podpór oraz demontaż starych i montaż nowych torów i sieci trakcyjnej. Teraz wykonawca pracuje od strony północnej. Dzięki specjalnej organizacji ruchu drogowego wymieniane są kolejne 3 konstrukcje wiaduktu i tory. Wiadukt będzie miał także nowe powłoki antykorozyjne elementów stalowych i podpór.

Odnowa Mostu Zamysłowskiego – korzyść dla kolei i otoczenia

Prace na moście Zamysłowskim, położonym na odcinku miedzy Rybnikiem a Jejkowicami, to wzmocnienie historycznego obiektu z 1912 r. i poprawa jego wizerunku. Charakterystyczny czterołukowy obiekt ma 127 m długości. Zapewnia sprawne podróże i przewóz ładunków nad rzeką Nacyną.

W ramach renowacji mostu z części betonowych, ceglanych i kamiennych usunięto uszkodzone fragmenty. Ściany zostały oczyszczone. Zostały uzupełnione ubytki kamiennej konstrukcji mostu, która następnie będzie zabezpieczona powłokami hydrofobizującymi. Dobry stan obiektu na kolejne lata zapewni nowe odwodnienie. Na moście wymienione zostaną także tory. W czasie prac ruch pociągów prowadzony będzie po jednym torze. Nie spowoduje to zmian w rozkładzie jazdy. Zakończenie robót na moście planowane jest jesienią.

Prace liniowe trwają

Jak informuje PLK, trwają prace na odcinku Żory – Rybnik oraz Rybnik – Sumina. To wymiana torów, sieci trakcyjnej oraz remont obiektów inżynieryjnych. W Rybniku i Żorach oraz na odcinkach Chybie – Żory i Rybnik – Sumina wymieniono już ponad 45 km torów i ok. 60 km sieci trakcyjnej. Zmodernizowane przejazdy kolejowo - drogowe zwiększą poziom bezpieczeństwa a monitoring na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami zapewni lepszy nadzór w ruchu drogowym. W stacji Żory kończy się układanie nawierzchni na peronach 1 i 2. Wykonawca rozpocznie prace w kolejnych miejscowościach. Łącznie zostanie przebudowanych 19 peronów m.in. w Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach, Suminie, Górkach Śląskich, Szymocicach, Nędzy Wsi i Nędzy. Wszystkie perony będą podwyższone i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Podczas robót wykonawca wykorzystuje m.in. 3 pociągi sieciowe i ciężki dźwig. Są zapewnione planowane do wymiany rozjazdy, szyny i podkłady. Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem - zapewnia PLK.





Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony