Partnerzy serwisu:

Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa

inf. pras. oprac. jm 08.04.2019 3

arrow
arrow
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Fot. PKP PLK
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Trwają prace na stacji Jaworzno Szczakowa
Dobiega końca przebudowa drugiego peronu na stacji Jaworzno Szczakowa – informuje PKP PLK. Modernizacja torów na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia warta jest prawie 300 mln złotych.
Na stacji Jaworzno Szczakowa podróżni korzystają z nowego peronu nr 3. Kończy się przebudowa peronu nr 2, który również został podwyższony, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Nowa wiata, nowe oświetlenie, ławki, gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie i nagłośnienie zapewnią podróżnym komfortową obsługę. Dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się znacznym udogodnieniem będą windy i platformy, które zostaną uruchomione jesienią.

LCS uruchomiony

W nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowym zostało wyposażone lokalne centrum sterowania (LCS) w rozbudowanej nastawni na stacji Jaworzno Szczakowa. Komputerowe urządzenia już zapewniają sterowanie ruchem kolejowym na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia. Na tym odcinku wymieniono już 46 km toru, 25 km sieci trakcyjnej, 33 rozjazdy oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

W zakresie prac są także obiekty inżynieryjne. Obecnie wykonawca przebudowuje drugi tor na linii wraz całą infrastrukturą (jak sieć trakcyjna czy obiekty inżynieryjne). Podróżni korzystają z przebudowanych peronów na przystankach Jaworzno Ciężkowice oraz Balin. Perony są wyższe, mają nową nawierzchnię i oświetlenie, będą także nowe wiaty – informuje PKP PLK.

Dzięki zastępowaniu wiaduktami przejazdów kolejowo-drogowych zwiększa się poziom bezpieczeństwa w ruchu. Wiadukt drogowy w Jaworznie, w dzielnicy Pieczyska zastąpił przejazd kolejowo–drogowy w ciągu ul. Ks. Mroczka i Sobieskiego. Kontynuowane są prace przy budowie wiaduktu drogowego w Jaworznie w ciągu ul. Bukowskiej oraz w Balinie.

Roczne opóźnienie


Jak już informowaliśmy, prace na wszystkich kontraktach objętych projektem modernizacji odcinka linii E30 Jaworzno – Kraków są opóźnione o co najmniej pół roku. Na odcinku Trzebinia – Jaworzno Szczakowa prace miały się zakończyć w grudniu 2018 roku, obecnie PLK "zaktualizowała harmonogram" do IV kwartału 2019 roku, co oznacza roczne opóźnienie.

Zdaniem zarządcy torów, dzięki modernizacji linii E30 na odcinku Jaworzno Szczakowa – Trzebinia zwiększy się przepustowość linii, a dostosowanie jej do prędkości 160 km/h znacznie skróci czas przejazdu m.in. na trasie Katowice – Kraków. Wartość modernizacji to 296 mln zł netto. Na linii Katowice – Kraków zakończenie wszystkich prac planowane jest w 2020 roku. Wówczas najszybsze pociągi pokonają trasę w ok. 1 godzinę. Wartość projektu Katowice – Kraków to ok. 2 mld zł netto.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony