Partnerzy serwisu:

Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic

Jakub Madrjas 21.06.2018 1

arrow
arrow
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
fot. PKP PLK
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwają prace na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic
Trwa modernizacji linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Już demontowana jest sieć trakcyjna i wymieniane tory na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic. Utrzymany jest ruch pociągów. Wartość inwestycji to ok. 379 mln zł - informuje PLK.
Ciężki sprzęt do wymiany podkładów i szyn pracuje na odcinku Skarżysko-Kamienna – Wąchock. Rozpoczęła się przebudowa peronów. Po zakończeniu demontażu, wymieniona zostanie także sieć trakcyjna. Od września prace budowlane obejmą drugi tor. Modernizację trasy zaplanowano najpierw na odcinku Skarżysko-Kamienna – Starachowice Wschodnie. To demontaż i wymiana 18 km toru i 10 km sieci trakcyjnej oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych m.in. mostu nad rzeką Oleśnicą w Skarżysku-Kamiennej.

Perony na stacjach: Skarżysko-Kamienna, Wąchock, Starachowice Wschodnie i przystankach: Skarżysko-Kościelne i Marcinków zostaną podwyższone i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Wiaty, ławki, estetyczne oświetlenie oraz czytelne oznakowanie poprawią komfort korzystania z kolei. Wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym i rozjazdów oraz prace na 10 przejazdach m.in. w Skarżysku–Kamiennej, Marcinkowie, Wąchocku i Starachowicach poprawią bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego. Wyremontowane zostaną także budynki nastawni w Wąchocku i Starachowicach Wschodnich.

W trakcie modernizacji ruch pociągów zostanie utrzymany i będzie się odbywał po jednym torze. W ciągu doby po linii kursuje średnio 16 par połączeń pasażerskich. Tylko za dwie pary pociągów regionalnych wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski.

Efekty inwestycji zmienią świętokrzyską kolej

Efektem modernizacji prawie 100 km linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz będą dobre warunki do przywrócenia regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Podróżni zyskają wygodny dostęp do pociągów na 22 stacjach i przystankach Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h, co skróci czas przejazdu. Roboty planowane są do 2021 roku.

Wartość umowy na „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to 378,8 mln zł netto. Finansowanie inwestycji przewidziano z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.





Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony