Partnerzy serwisu:

Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek

Jakub Madrjas 15.10.2020 42

arrow
arrow
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Trwają prace na linii nr 14. Nowy peron na stacji Łódź Lublinek
Pasażerowie na stacji Łódź Lublinek zyskali lepszy dostęp do pociągów. Nowy peron zapewnia wygodniejsze podróże. Podobnie jest w Pabianicach, Chechle, Dobroniu, Kolumnie, Łasku i Zduńskiej Woli. Na linii nr 14 Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowa linii to ostatnie odcinki Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń - informują PKP Polskie Linie Kolejowe.
Jak czytamy w informacji na stacji w Łodzi Lublinku podróżni korzystają z nowego wyższego peronu, który ułatwia dostęp do pociągów. Są wiaty, ławki, czytelne oznakowanie oraz tablice z rozkładami jazdy. Jest przygotowane dojście, na którym dla bezpieczeństwa zamontowane zostały labirynty. Prace obejmują obecnie peron nr 2 oraz tory i sieć trakcyjną. Po przygotowaniu terenu, układane będą podkłady i szyny, które dołączą do już zamontowanych rozjazdów, nowych torów i urządzeń sterowania ruchem.

Trwają prace

Stacja Łódź Lublinek będzie miała 2 nowe komfortowe perony oraz wygodne i bezpieczne dojścia z pochylniami dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Do peronu nr 2 zostanie wybudowane dojście wyposażone w rogatki od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Na odcinku Łódź Lublinek – Łódź Kaliska nowa nawierzchnia na przejazdach na ul. Obywatelskiej, ul. Franciszka Plocka i ul. Sanitariuszek zapewni sprawną komunikację drogową.

Jak podaje inwestor, na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola podróżni korzystają z nowych, dostępniejszych peronów na stacjach Zduńska Wola, Pabianice, Łask oraz przystankach Kolumna, Dobroń i Chechło. W Zduńskiej Woli i Pabianicach powstały nowe przejścia podziemne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, korzystną zmianą jest większa dostępność dzięki windom. Na odcinkach Łódź Kaliska – Łódź Retkinia, Łódź Lublinek – Pabianice i Dobroń – Zduńska Wola są już nowe dwa tory i sieć trakcyjna. Na pozostałych odcinkach Łódź Retkinia – Łódź Lublinek i Pabianice – Dobroń pociągi kursują już nowym torem. Kontynuowane są prace na sąsiednim torze. Do ułożenia pozostało ok.12 km torów i sieci trakcyjnej.

Między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą ułożono ponad 70 km nowych torów i sieci trakcyjnej. Wyremontowano 23 obiekty, w tym 9 mostów i 3 wiadukty. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększyła modernizacja 15 przejazdów. Zasadnicze prace, ważne dla ruchu pociągów, zostaną wykonane do końca 2020 r. W kolejnych miesiącach przewidziano prace przy odwodnieniu i szlifowanie szyn. Zakończenie inwestycji w połowie 2021 roku. Po modernizacji linii Łódź Kaliska – Zduńska Wola czas podróży między Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą i Sieradzem skróci się o ok. 15 minut - podaje PKP PLK.

Nowy harmonogram

Przypomnijmy, że zakończenie zasadniczych w połowie 2021 to opóźnienie względem pierwotnego terminu, który upłynął w III kwartale 2020 roku. O przyczynach zmiany harmonogramu pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że wystąpiły problemy z informacją o komunikacji zastępczej, oraz z wyposażeniem nowych peronów w małą architekturę.



PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony