Partnerzy serwisu:

Trwają prace między Kędzierzynem - Koźlem a Opolem

inf. pras 31.08.2020 48

Trwają prace między Kędzierzynem - Koźlem a Opolem
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po pierwszych wyremontowanych przeprawach nad Kanałem Gliwickim i Kłodnicą - informuje PKP PLK. Inwestycja realizowana za 412 mln zł jest współfinansowana z instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
Jak informuje PKP PLK, między Kędzierzynem - Koźlem a Opolem pociągi kursują po 60 km nowych torów na odcinkach Raszowa – Zdzieszowice – Gogolin (po dwóch torach) oraz Górażdże – Przywory Opolskie – Opole Groszowice (po jednym torze). Równocześnie z torem przygotowano nową siec trakcyjną i jej zasilanie. Wymieniono też kilkadziesiąt rozjazdów, ważnych elementów linii, które pozwalają na przejazd pociągów z toru na tor. Gotowe są kable dla urządzeń łączności i zabezpieczenia ruchu pociągów. Wykonano odwodnienie. Poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zwiększają nowe urządzenia sterowania oraz przebudowa 27 przejazdów. Przebudowane tory, nowe rozjazdy i sieć trakcyjna oraz zamontowane nowe urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego umożliwią prowadzenie pociągów z prędkością do 160 km/godz.

Dwutorowa linia kolejowa nad Kanałem Gliwickim i rzeką Kłodnicą przebiega po dwóch równoległych mostach. Przeprawy na jednym torze, nad Kanałem Gliwickim (o długości 80 m) oraz nad Kłodnicą (o długości 67 m) przeszły już zasadnicze prace. Odnowione lub odbudowane są elementy podpór. Na nich położono konstrukcje przęseł i roboty toczą się nad wodą. Na odpowiednio przygotowanych mostach, ułożone będą nowe tory. Kolejowe przeprawy zapewnią sprawny przejazd pociągów pasażerskich i cięższych niż obecnie składów towarowych, o nacisku na oś 221 kN/oś. Na modernizowanej trasie Kędzierzyn - Koźle – Opole roboty obejmują 60 obiektów inżynieryjnych tzn. mostów, wiaduktów, przepustów.

Podróżni już korzystają z przebudowanych peronów. W Kędzierzynie - Koźlu korzystnie zmienił się peron nr 3. Widać już zmontowane konstrukcje kolejnych peronów nr 1 i 2. Na stacjach w Zdzieszowicach i Opolu Groszowicach oraz na przystanku Opole Grotowice dostęp do pociągów ułatwią windy. W Gogolinie zaawansowana jest budowa 40 metrowego przejścia pod torami, które zapewni bezpieczne dojście do pociągów i dogodną komunikację w mieście. Na gogolińskiej stacji na nowych peronach, do dyspozycji podróżnych będą 3 windy. Na dziesięciu stacjach i przystankach między Kędzierzynem - Koźlem a Opolem perony są dostosowywane do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Zamontowane będą wiaty, ławki oraz oznakowanie i gabloty informacyjne. Obiekty sukcesywnie są wyposażane w nowe oświetlenie.

We wrześniu przebudowa obejmie kolejne tory na odcinkach: Gogolin - Górażdże oraz Przywory Opolskie - Opole Groszowice. Pracować będzie specjalna maszyna PUN do potokowej wymiany toru - podaje inwestor. 

Odcinek Opole – Kędzierzyn - Koźle to trasa pomiędzy Górnym i Dolnym Śląskiem. W ciągu doby przejeżdża nią nawet 90 pociągów. Wartość modernizacji trasy Opole Groszowice – Kędzierzyn -Koźle wynosi 412 mln zł. Zakończenie kontraktu przewidziano na IV kwartał 2021 r. Wartość całego projektu „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn - Koźle – Opole Zachodnie” w zakresie linii nr 136 od km -0,206 do km 37,511 oraz linii nr 132 od km 94,281 do km 101,100 wynosi 835,5 mln zł. Dofinansowanie ze środków unijnych CEF (Connecting Europe Facility – „Łącząc Europę”) to przeszło 397,3 mln zł.

PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony