Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia]
inf. pras. CTL, oprac. ms ⚫ 13.09.2018 ⚫
5,2k


![Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia] Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20180913133545Torpooczyszczeniupodsypki.jpg_60-60.jpg)
![Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia] Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20180913133605Dostawatlucznia.jpg_60-60.jpg)
![Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia] Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20180913133606PrzyjazdPUNMatisaP95.jpg_60-60.jpg)
![Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia] Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20180913133607Rozladunekpodkladow.jpg_60-60.jpg)
![Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia] Trwa remont linii kolejowej Żywiec – Węgierska Górka [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20180913133607Rozladunekszyndlugich.jpg_60-60.jpg)
Prace rewitalizacyjne na odcinku Żywiec – Węgierska Górka, które realizuje CTL Service, rozpoczęły się na początku sierpnia i już widać ich pierwsze efekty. Została wymieniona nawierzchnia toru oraz oczyszczono podsypkę.
Remont linii kolejowej nr 139 relacji Żywiec – Węgierska Górka jest realizowany w systemie „projektuj i buduj”. Jej wykonawca, spółka CTL Service z grupy CTL Logistics, odpowiedzialna jest za wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie dla niej wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień, pozwoleń oraz realizację szerokiego zakresu prac inwestycyjnych.
Prace na 8 kilometrach linii
Docelowo, do końca października, wymienione zostanie ok. 8 km toru, wybudowana zostanie nowa sieć trakcyjna, a perony w Radziechowym Wieprzu, Cięcinie Dolnej oraz Cięcinie zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każda z trzech lokalizacji zostanie również wyposażona m.in. w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i nowe oświetlenie. W ramach prac zaplanowano także na 10 przejazdach kolejowo-drogowych wymianę nawierzchni, a na 3 zainstalowanie nowych urządzeń zabezpieczających. Ponadto zadanie obejmuje remont 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów.
Przez miesiąc od rozpoczęcia prac CTL Service wymienił nawierzchnię toru – podkłady drewniane zastąpiono podkładami strunobetonowymi oraz przeprowadzono mechaniczne oczyszczanie podsypki. Od 4 tygodni trwa odnowa sieci trakcyjnej.
Przy tak szerokim zakresie robót bardzo często coś zaskakuje wykonawców. My jednak stanowimy ścisłą czołówkę branży i właśnie dlatego z sukcesem podejmujemy się najtrudniejszych wyzwań – mówi Stanisław Hołda, członek zarządu i dyrektor zarządzający CTL Service. – Dokładamy wszelkich starań, aby prace odbywały się zgodnie z harmonogramem. Na razie przebiegają one po naszej myśli – dodaje.
Zminimalizować uciążliwość prac
Przedstawiciele CTL Logistics zdają sobie sprawę, że rewitalizacja linii kolejowej nr 139 oraz inne remonty, które są prowadzone w tym samym czasie, np. w Węgierskiej Górce, mogą być uciążliwe nie tylko dla pasażerów Kolei Śląskich, ale także dla mieszkańców tej części Beskidu Śląskiego i Żywieckiego.
– Roboty budowlane zawsze wiążą się z pewnymi niedogodnościami. Trudności te, na tyle, na ile to możliwe, minimalizujemy. Z myślą o okolicznych mieszkańcach ciężki sprzęt wykorzystujemy w minimalnym zakresie – mówi prezes zarządu CTL Logistics Grzegorz Bogacki. – Do końca października zakończymy prace związane z siecią trakcyjną oraz roboty torowe. Efekty naszej pracy będą służyć mieszkańcom regionu wiele lat. Myślę, że za parę miesięcy wszyscy to docenią – dodaje.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 139 na szlaku Żywiec – Węgierska Górka odbywa się w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”. Wartość rewitalizacji odcinka wynosi ok. 43 mln zł i jest finansowana z budżetu państwa.
Prace na 8 kilometrach linii
Docelowo, do końca października, wymienione zostanie ok. 8 km toru, wybudowana zostanie nowa sieć trakcyjna, a perony w Radziechowym Wieprzu, Cięcinie Dolnej oraz Cięcinie zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Każda z trzech lokalizacji zostanie również wyposażona m.in. w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i nowe oświetlenie. W ramach prac zaplanowano także na 10 przejazdach kolejowo-drogowych wymianę nawierzchni, a na 3 zainstalowanie nowych urządzeń zabezpieczających. Ponadto zadanie obejmuje remont 21 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów.
Przez miesiąc od rozpoczęcia prac CTL Service wymienił nawierzchnię toru – podkłady drewniane zastąpiono podkładami strunobetonowymi oraz przeprowadzono mechaniczne oczyszczanie podsypki. Od 4 tygodni trwa odnowa sieci trakcyjnej.
Przy tak szerokim zakresie robót bardzo często coś zaskakuje wykonawców. My jednak stanowimy ścisłą czołówkę branży i właśnie dlatego z sukcesem podejmujemy się najtrudniejszych wyzwań – mówi Stanisław Hołda, członek zarządu i dyrektor zarządzający CTL Service. – Dokładamy wszelkich starań, aby prace odbywały się zgodnie z harmonogramem. Na razie przebiegają one po naszej myśli – dodaje.
Zminimalizować uciążliwość prac
Przedstawiciele CTL Logistics zdają sobie sprawę, że rewitalizacja linii kolejowej nr 139 oraz inne remonty, które są prowadzone w tym samym czasie, np. w Węgierskiej Górce, mogą być uciążliwe nie tylko dla pasażerów Kolei Śląskich, ale także dla mieszkańców tej części Beskidu Śląskiego i Żywieckiego.
– Roboty budowlane zawsze wiążą się z pewnymi niedogodnościami. Trudności te, na tyle, na ile to możliwe, minimalizujemy. Z myślą o okolicznych mieszkańcach ciężki sprzęt wykorzystujemy w minimalnym zakresie – mówi prezes zarządu CTL Logistics Grzegorz Bogacki. – Do końca października zakończymy prace związane z siecią trakcyjną oraz roboty torowe. Efekty naszej pracy będą służyć mieszkańcom regionu wiele lat. Myślę, że za parę miesięcy wszyscy to docenią – dodaje.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 139 na szlaku Żywiec – Węgierska Górka odbywa się w ramach projektu inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice-Dziedzice – Bielsko-Biała – Zwardoń (granica państwa)”. Wartość rewitalizacji odcinka wynosi ok. 43 mln zł i jest finansowana z budżetu państwa.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |