Partnerzy serwisu:

Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 01.01.2023 4,2k

arrow
arrow
Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]
Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]
Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]
Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]
Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]
W przyszłym roku pociągi pojadą przez stację Kutno pod nadzorem nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym. Nowoczesne systemy komputerowe nadzorować będą przejazdy pociągów na ok. 60 km odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi. 
W nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) w Kutnie montowane są nowoczesne urządzenia komputerowe, które zastąpią stare układy mechaniczne. Równocześnie na stacji Kutno kończy się przebudowa układu torów w części zachodniej. Wymieniane są 3 rozjazdy. Na początek roku zaplanowano przebudowę kolejnych 3 rozjazdów i ostatnich 3 torów stacyjnych. Po zakończeniu tych robót w czerwcu podróżni będą mogli korzystać ze wszystkich czterech peronów. Wszystkie prace potrwają do końca 2023 r.

W nowym LCS w Kutnie dyżurni ruchu będą śledzić na monitorach pociągi na ok. 60 kilometrowym odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi (na trasie Warszawa – Poznań). Nowy obiekt zastąpi pięć starych nastawni w rejonie Kutna. Nowoczesne urządzenia zapewnią większą przepustowość linii tj. możliwość kursowania większej liczby pociągów. Dyżurni będą mieli stały podgląd na 29 przejazdów kolejowo-drogowych, dzięki zamontowanym kamerom, które sygnał przekazywały będą do lokalnego centrum sterowania. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa.

Uruchomienie wszystkich urządzeń systemu sterowania w LCS w Kutnie nastąpi w drugiej połowie 2023 roku. Nowe tory z siecią trakcyjną są już na odcinku Żychlin– Barłogi.  Modernizacja trasy Poznań – Warszawa objęła również budowę centrów sterowania w Łowiczu i Koninie.

Obecnie na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Działają przebudowane przejścia podziemne.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Przebudowa linii notuje rekordowe opóźnienia, które nie pozostają bez wpływu na czas przejazdu pociągów, który nie może wrócić do tego sprzed 2017 roku.


PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony