Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]
inf. pras., oprac. ms. ⚫ 01.01.2023 ⚫
4,2k


![Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia] Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221228163904LCS3.jpg_60-60.jpg)
![Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia] Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221228163937LCS1.jpg_60-60.jpg)
![Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia] Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221228163937LCS2.jpg_60-60.jpg)
![Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia] Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221228163938LCS4.jpg_60-60.jpg)
![Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia] Trwa montaż urządzeń w LCS Kutno [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20221228164122LCS5.jpg_60-60.jpg)
W przyszłym roku pociągi pojadą przez stację Kutno pod nadzorem nowego lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym. Nowoczesne systemy komputerowe nadzorować będą przejazdy pociągów na ok. 60 km odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi.
W nowym budynku lokalnego centrum sterowania (LCS) w Kutnie montowane są nowoczesne urządzenia komputerowe, które zastąpią stare układy mechaniczne. Równocześnie na stacji Kutno kończy się przebudowa układu torów w części zachodniej. Wymieniane są 3 rozjazdy. Na początek roku zaplanowano przebudowę kolejnych 3 rozjazdów i ostatnich 3 torów stacyjnych. Po zakończeniu tych robót w czerwcu podróżni będą mogli korzystać ze wszystkich czterech peronów. Wszystkie prace potrwają do końca 2023 r.
W nowym LCS w Kutnie dyżurni ruchu będą śledzić na monitorach pociągi na ok. 60 kilometrowym odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi (na trasie Warszawa – Poznań). Nowy obiekt zastąpi pięć starych nastawni w rejonie Kutna. Nowoczesne urządzenia zapewnią większą przepustowość linii tj. możliwość kursowania większej liczby pociągów. Dyżurni będą mieli stały podgląd na 29 przejazdów kolejowo-drogowych, dzięki zamontowanym kamerom, które sygnał przekazywały będą do lokalnego centrum sterowania. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa.
Uruchomienie wszystkich urządzeń systemu sterowania w LCS w Kutnie nastąpi w drugiej połowie 2023 roku. Nowe tory z siecią trakcyjną są już na odcinku Żychlin– Barłogi. Modernizacja trasy Poznań – Warszawa objęła również budowę centrów sterowania w Łowiczu i Koninie.
Obecnie na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Działają przebudowane przejścia podziemne.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Przebudowa linii notuje rekordowe opóźnienia, które nie pozostają bez wpływu na czas przejazdu pociągów, który nie może wrócić do tego sprzed 2017 roku.
W nowym LCS w Kutnie dyżurni ruchu będą śledzić na monitorach pociągi na ok. 60 kilometrowym odcinku Żychlin – Kutno – Barłogi (na trasie Warszawa – Poznań). Nowy obiekt zastąpi pięć starych nastawni w rejonie Kutna. Nowoczesne urządzenia zapewnią większą przepustowość linii tj. możliwość kursowania większej liczby pociągów. Dyżurni będą mieli stały podgląd na 29 przejazdów kolejowo-drogowych, dzięki zamontowanym kamerom, które sygnał przekazywały będą do lokalnego centrum sterowania. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa.
Uruchomienie wszystkich urządzeń systemu sterowania w LCS w Kutnie nastąpi w drugiej połowie 2023 roku. Nowe tory z siecią trakcyjną są już na odcinku Żychlin– Barłogi. Modernizacja trasy Poznań – Warszawa objęła również budowę centrów sterowania w Łowiczu i Koninie.
Obecnie na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Działają przebudowane przejścia podziemne.
Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Przebudowa linii notuje rekordowe opóźnienia, które nie pozostają bez wpływu na czas przejazdu pociągów, który nie może wrócić do tego sprzed 2017 roku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |