Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 25.01.2019 ⚫
3,6k


![Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia] Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/910794286519538.jpg_60-60.jpg)
![Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia] Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201901251510004.jpg_60-60.jpg)
![Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia] Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201901251510007.jpg_60-60.jpg)
![Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia] Trwa modernizacja torów i stacji w Rzeszowie [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/201901251510008.jpg_60-60.jpg)
PKP Polskie Linie Kolejowe kontynuują przebudowę stacji Rzeszów i budowę nowego przystanku Rzeszów Zachodni. Inwestycja za ponad 200 mln zł zapewni wygodniejsze podróże i obsługę na stacji i przystanku.
Od poniedziałku 28 stycznia, ruszą prace przy ostatnim moście. Przy wykorzystaniu 500-tonowego dźwigu rozpocznie się demontaż 100-tonowej konstrukcji. W jej miejscu będzie nowa. Wykonawca będzie pracował nocą, by maksymalnie ograniczyć zmiany w organizacji ruchu samochodowego. Równolegle z pracami przy trzecim (ostatnim) obiekcie nad Aleją Wyzwolenia, rozpocznie się przebudowa kolejnej grupy torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Budowany jest drugi peron na przystanku Rzeszów Zachodni.
W Rzeszowie PLK realizują inwestycje za ponad 200 mln zł. W tym zadaniu jest przebudowa stacji Rzeszów, powstaje dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, przebudowywane są trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Prace obejmują również przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej oraz wiadukt przy ul. Batorego.
Bezpieczniej przez nowe mosty
PLK przebudowały już dwa mosty (z trzech) nad Aleją Wyzwolenia, w pobliżu powstającego przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni. Po nowym moście, na linii kolejowej Ocice – Rzeszów (nr 71) ruch pociągów odbywa się już od 8 grudnia. Od 24 stycznia składy pojechały również po drugim moście, na trasie Rzeszów – Przemyśl (nr 91). W połowie roku sprawniejszą komunikację kolejową na trasach Ocice – Rzeszów i Rzeszów – Przemyśl zapewnią już trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Nowe obiekty zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym.
Rzeszów Zachodni zmienia się
Obecnie jeden peron jest już prawie gotowy. Trwają roboty brukarskie, montaż balustrady i budowa wiat peronowych. Większą dostępność do kolei mieszkańcy zyskają już w połowie roku. Nowy przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne. Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się komunikację ułatwi winda oraz pochylnia. Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk Główny. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfort podróżnych. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, to 205 mln zł netto.
W Rzeszowie PLK realizują inwestycje za ponad 200 mln zł. W tym zadaniu jest przebudowa stacji Rzeszów, powstaje dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni, przebudowywane są trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Prace obejmują również przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Marii Konopnickiej oraz wiadukt przy ul. Batorego.
Bezpieczniej przez nowe mosty
PLK przebudowały już dwa mosty (z trzech) nad Aleją Wyzwolenia, w pobliżu powstającego przystanku kolejowego Rzeszów Zachodni. Po nowym moście, na linii kolejowej Ocice – Rzeszów (nr 71) ruch pociągów odbywa się już od 8 grudnia. Od 24 stycznia składy pojechały również po drugim moście, na trasie Rzeszów – Przemyśl (nr 91). W połowie roku sprawniejszą komunikację kolejową na trasach Ocice – Rzeszów i Rzeszów – Przemyśl zapewnią już trzy mosty nad Aleją Wyzwolenia. Nowe obiekty zwiększą bezpieczeństwo w ruchu kolejowym oraz drogowym.
Rzeszów Zachodni zmienia się
Obecnie jeden peron jest już prawie gotowy. Trwają roboty brukarskie, montaż balustrady i budowa wiat peronowych. Większą dostępność do kolei mieszkańcy zyskają już w połowie roku. Nowy przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki oraz oznakowanie i tablice informacyjne. Na peronach zamontowana zostanie antypoślizgowa nawierzchnia i linie naprowadzające, które ułatwiają poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się komunikację ułatwi winda oraz pochylnia. Inwestycja w Rzeszowie, realizowana jest z Krajowego Programu Kolejowego, w ramach projektu: „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)”. Projekt obejmuje trzy stacje: Rzeszów Główny, Szczecin Główny i Gdańsk Główny. Zlikwidowane będą bariery architektoniczne oraz poprawi się komfort podróżnych. Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów, to 205 mln zł netto.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |