Partnerzy serwisu:

Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa

inf. prasowa PKP PLK 22.01.2018 48

arrow
arrow
Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Przebudowa stacji Pilawa na linii 7 Fot. PKP PLK
Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Trwa modernizacja linii nr 7. Zmienia się stacja Pilawa
Zmienia się stacja Pilawa. Na linii Otwock – Lublin przebudowywane są tory oraz wszystkie stacje i przystanki. Montowane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Trwają roboty na wiaduktach i mostach. Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie zyskają wyższy komfort obsługi a podróże między Lublinem a Warszawą będą krótsze.
Od czerwca modernizowana jest linia Otwock – Lublin. W pierwszej fazie przebudowywany jest odcinek między Pilawą a Lublinem. Pociągi zostały zastąpione komunikacją autobusową a pociągi dalekobieżne Warszawa – Lublin jeżdżą specjalnie przygotowaną trasą objazdową przez Łuków i Parczew.

W Pilawie, po przebudowie stacji, pasażerowie będą korzystać z dwóch nowych peronów wyposażonych w funkcjonalne wiaty, ławki, zegary, oświetlenie i tablice informacyjne. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Bezpieczne i wygodne dojście zapewni nowe przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Będą ścieżki dotykowe, które ułatwią poruszanie się po peronach osobom niedowidzącym. Ustawione zostaną stojaki rowerowe. PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują w Pilawie Lokalne Centrum Sterowania, które dzięki systemom komputerowym, zapewni sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów od Otwocka do Pilawy.

Co dzieje się w Pilawie?


Obecnie w Pilawie trwa rozbiórka starych peronów. Demontowane są tory, rozjazdy, oświetlenie i sieć trakcyjna. Wykonawca zdjął 5 km starej sieci trakcyjnej i wbił ponad 100 fundamentów nowych słupów. Trwają prace przy budowie tunelu dla pieszych. Na trasie od Otwocka do Pilawy zgromadzono już materiały do budowy nowych torów m.in. 20 tysięcy podkładów, około 14 tysięcy ton tłucznia i kruszyw.

Na odcinku Pilawa – Dęblin na około 50 km zdemontowany został jeden tor i sieć trakcyjna. Kontynuowana jest rozbiórka starych urządzeń sterowania ruchem oraz torów na przystankach i stacjach: Garwolin, Ruda Talubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn i Dęblin. Wzmacniany jest grunt, na którym ułożone zostaną nowe tory. Na budowach wykonawca wykorzystuje koparki, dźwigi, palownice, pociąg sieciowy, ładowarki, samochody ciężarowe, walce i pompy do betonu.

Nowe tory, po przebudowie linii Otwock – Lublin, będą dostosowane do prędkości 160 km/h, a wymiana rozjazdów i przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych zapewni większy poziom bezpieczeństwa.

Pociągi Warszawa – Lublin na linię 7 wrócą za 2 lata

Na przełomie 2018/19 roku planowane jest przywrócenie ruchu pociągów na odcinku Pilawa – Lublin. Prace będą kontynuowane na odcinku Pilawa – Otwock. Zakończenie zasadniczych robót i przywrócenie ruchu między Otwockiem a Lublinem planowane jest na przełomie 2019/20 r.

Na odcinku Lublin – Otwock zmodernizowanych zostanie 17 stacji, 355 km torów kolejowych i sieci trakcyjnej, na 68 przejazdach kolejowo-drogowych zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Po zakończeniu wszystkich prac na trasie Lublin – Warszawa najszybsze pociągi pojadą ok. 90 min.

Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk, na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I (POIiŚ 5.1-11.1)”. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony