Trwa demontaż starych wiat w peronach Szczecina Głównego
Michał Szymajda ⚫ 18.12.2017 ⚫
3,2k

Tych wiat przy peronie 2 już nie ma.Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Ruszył demontaż dwóch XIX-wiecznych wiat peronowych z dworca głównego w Szczecinie. Niestety nie powrócą już one na swoje miejsce.
Rozbiórka wiat ma miejsce w związku z kolejnym etapem inwestycji na dworcu kolejowym Szczecin Główny. W ramach prac gruntownie zostaną przebudowane perony 2 i 3, przy czym peron 2 zmieni nieco swoją lokalizację. Na peronach 2 i 3 po remoncie staną wiaty podobne do tych z peronu 4 (zbudowano ją przy okazji realizacji pierwszego etapu prac) – znacznie prostszych i mniej finezyjnych. Jedyną oryginalną wiatą na dworcu pozostanie ta przy peronie 1.
– Zabytkowa wiata na peronie nr 1 zachowa swój styl. Dodatkowo zostaną dobudowane do niej 3 przęsła przeniesione z peronu nr 2 – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK. – Zdemontowane przęsła wiat zostaną zmagazynowane i w przyszłości zamontowane na innej stacji – dodał.
Drugi etap prac w Szczecinie potrwa 19 miesięcy. Starsza kładka nad peronami zostanie zadaszona, pojawi się pięć nowych wind. Zbudowany zostanie łącznik między dwiema kładkami nad peronem 3.
– Bardzo ważna będzie modernizacja peronów, a właściwe ich rozebranie i zbudowanie nowych peronów, przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Planujemy montaż nowych urządzeń sterowania ruchem. Cała stacja będzie wyposażona w nowoczesny system informacji dla podróżnych – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.
– Zabytkowa wiata na peronie nr 1 zachowa swój styl. Dodatkowo zostaną dobudowane do niej 3 przęsła przeniesione z peronu nr 2 – powiedział Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK. – Zdemontowane przęsła wiat zostaną zmagazynowane i w przyszłości zamontowane na innej stacji – dodał.
Drugi etap prac w Szczecinie potrwa 19 miesięcy. Starsza kładka nad peronami zostanie zadaszona, pojawi się pięć nowych wind. Zbudowany zostanie łącznik między dwiema kładkami nad peronem 3.
– Bardzo ważna będzie modernizacja peronów, a właściwe ich rozebranie i zbudowanie nowych peronów, przystosowanych do obsługi osób niepełnosprawnych. Planujemy montaż nowych urządzeń sterowania ruchem. Cała stacja będzie wyposażona w nowoczesny system informacji dla podróżnych – powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK.
Komentarze:
Inwestycje liniowe

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |