Partnerzy serwisu:

Trudne przetargi intermodalne. Powtórka w PCC, Tatravagonka dla Duisport

Jakub Madrjas 18.09.2019 14

Trudne przetargi intermodalne. Powtórka w PCC, Tatravagonka dla Duisport
fot. Łukasz Piotrowski, sm42.pl
Beneficjenci konkursu CUPT na dofinansowanie zakupów taboru do przewozów regionalnych mają problem z rozstrzygnięciem przetargów. Swoje postępowanie na dostawę platform powtarza PCC Intermodal. Wybór wykonawcy udał się Duisport Agency, ale tylko częściowo. 
W czerwcu PCC Intermodal ogłosiło przetarg na 150 nowych wagonów platform dopuszczonych do eksploatacji w ruchu międzynarodowym z możliwością rozszerzenia zamówienia do 210 wagonów. Nie wpłynęła jednak żadna oferta mieszcząca się w budżecie. Postępowanie unieważniono i w ubiegłym tygodniu ogłoszono ponownie.

W PCC powtórka

Tym razem opcja obejmuje tylko 40 wagonów. Podstawowy zakres, (dostawa 150 szt. nowych, towarowych wagonów typu platforma przystosowanych do transportu ładunków intermodalnych i dopuszczonych do eksploatacji w ruchu międzynarodowym), podzielono na trzy zadania:
  • 50 sztuk wagonów 60’ (sześćdziesięciostopowe) czteroosiowe, dwuwózkowe;
  • 40 sztuk wagonów 80’ (osiemdziesięciostopowe) sześcioosiowe, trójwózkowe;
  • 60 sztuk wagonów 90’ (dziewięćdziesięciostopowe) sześcioosiowe, trójwózkowe
Na dostawę poszczególnych typów wagonów przewidziano odpowiednio 37, 32 oraz 17 miesięcy. Oferty zostaną otwarte w listopadzie. W ramach konkursu PCC Intermodal może również kupić lokomotywy.

W Duisport częściowy sukces

Nie udało się również rozstrzygnąć ogłoszonego w podobnym czasie postępowania spółce Duisport Agency. Jej postępowanie było podzielone na cztery zadania: zakup i dostawa 17 szt. fabrycznie nowych towarowych wagonów kolejowych platform typ Sggrs(s)l zakup i dostawa 17 szt. fabrycznie nowych towarowych wagonów kolejowych platform typ Sggns(s); zakup i dostawa 28 szt. fabrycznie nowych towarowych wagonów kolejowych platform typ Sdggmrs(s) oraz zaprojektowanie i dostawa systemu informatycznego (System) klasy SCM dedykowanego do zarządzania.

Jak się okazało, udało się wybrać wykonawcę zadania nr 2 oraz nr 4. To pierwsze zrealizuje słowacka Tatravagonka, która zaoferowałą  6 545 000 mln zł netto. Natomiast zadanie nr 4 zrealizuje spółka Yellows z Warszawy (cena 3,4 mln zł netto). Zadanie nr 1 i 3 unieważniono. Niestety, nie udało nam się skontaktować z firmą Duisport w sprawie przedstawienia szczegółów swojego projektu.

Warto przypomnieć, że rozwój transportu intermodalnego w Polsce oraz sam konkurs CUPT spowodował w ostatnim roku znaczny wzrost liczby zamówień. Z tego względu wielu postępowań zakupowych nie udaje się rozstrzygnąć. Jak pisaliśmy niedawno, swój przetarg na dostawę taboru intermodalnego musi powtórzyć Lotos Kolej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony