Partnerzy serwisu:

AWT zmieni nazwę na PKP Cargo International

inf. pras. oprac. jm 04.09.2019 157

AWT zmieni nazwę na PKP Cargo International
fot. Marcel Štancl sm42.pl
O dyskutowano podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy. Ten region to 200 mln mieszkańców, który skupia państwa o wysokim wzroście gospodarczym - przypomina w informacji prasowej PKP Cargo.
Prezes spółki PKP Cargo Czesław Warsewicz wziął udział w dyskusji o perspektywach rozwoju kolejowych przewozów towarowych w obszarze Trójmorza. Jak podkreślił podczas Forum, przewoźnik konsekwentnie realizuje strategię zmierzającą do zdobycia pozycji lidera przewozów intermodalnych w regionie państw między Bałtykiem, Adriatykiem i Morzem Czarnym. Ma to jego zdaniem duże znaczenie dla przyszłości PKP Cargo, gdyż przewozy intermodalne, nie tylko kontenerowe, charakteryzują się dużymi wzrostami (ostatnio jest to 7-8 proc.) i to w sytuacji, gdy transporty innych ładunków spadają.

Jak podkreślił, Grupa PKP Cargo musi się skoncentrować na dalszym podnoszeniu jakości oferty usług dla klientów, aby wzmocnić tendencję wzrostową. Dlatego zapadła decyzja o powołaniu spółki PKP Cargo Terminale, a przed grupą stoi też zadanie integracji całej organizacji pod kątem obsługi przewozów kontenerowych i podobnych.

AWT zmienia nazwę


Czesław Warsewicz poinformował, że w celu wykorzystania możliwości, jakie daje nam transport na szlaku północ-południe, planowane jest powołanie w Grupie PKP Cargo dywizji intermodalnej, która ma nadać większą dynamikę działalności przewozowej w tym sektorze. – Dywizja intermodalna zapewni realizowanie przewozów od drzwi do drzwi. Chcemy, aby to było zarządzane w jednym podmiocie – wyjaśnił prezes Warsewicz. I dodał, że przykładem współpracy podmiotów w ramach Grupy jest rebranding AWT, spółki zależnej z Czech, która zacznie funkcjonować jako PKP Cargo International.

Maciej Walczyk, prezes AWT, uważa, że można powiedzieć, iż Grupa PKP Cargo staje się liderem na obszarze Trójmorza właśnie dzięki działalności AWT. Spółka jest też właścicielem słoweńskiego przewoźnika Primol-Rail, co otworzyło jej możliwości ekspansji na południu Europy. – Ponad 30 proc. naszej pracy stanowią przewozy intermodalne, z przewoźnika bocznicowego stajemy się przewoźnikiem długodystansowym, intermodalnym. Chcemy tę strategię rozwijać, widzimy jej potencjał – stwierdził prezes Walczyk. – Jesteśmy w stanie połączyć przewozy z portów znad Morza Bałtyckiego z Adriatyckim. Dzisiaj takie przewozy są skutecznie realizowane przez Primol-Rail, dynamicznie działa terminal Paskov połączony z portami Koper i Triest – deklaruje Maciej Walczyk.

Ważne czynniki zewnętrzne


Ekspansja Grupy PKP Cargo w regionie Trójmorza jest na pewno uzależniona nie tylko od rozwoju gospodarczego naszej części Europy, ale i od sytuacji międzynarodowej. Radosław Pyffel, pełnomocnik zarządu PKP Cargo ds. rynków wschodnich, jest zdania, iż pod uwagę musimy brać zwłaszcza „czynnik chiński”. Z jednej strony Chiny mogą dla PKP Cargo być konkurencją w przewozach w obszarze Trójmorza, gdyż Chińczycy sporo inwestują na Bałkanach, ale na współpracy z Chinami możemy przede wszystkim sporo zyskać. – Z obszaru Pacyfiku generowana jest ogromna ilość ładunków do Europy Zachodniej, ale liczymy, że w przyszłości będą one kierowane także na południe i że będzie udrożniony korytarz północ-południe i Polska, jako kraj znajdujący się na przecięciu tych szlaków handlowych, będzie odgrywać istotną rolę – argumentował Pyffel. – My jako PKP Cargo na pewno taką rolę będziemy odgrywać. Planujemy otworzyć przedstawicielstwo w Chinach, będziemy blisko klientów, którzy te potoki towarów nadają – podkreślił.

Prezes Czesław Warsewicz nie ukrywa, że o sukcesie PKP Cargo zdecyduje rozwijanie usług logistycznych, oferowanie klientom pełnej obsługi ładunków z zastosowaniem wszystkich rodzajów transportu, magazynowanie, składowanie, przeładunek, pakowanie. – Ważna jest pełna usługa zawierająca wszystkie środki transportu, także samolot. Rynek stawia nam wyzwania, aby być partnerem logistycznym, a nie tylko przewoźnikiem kolejowym – stwierdził prezes. Trzeba też wykorzystać położenie Polski na szlakach handlowych północ-południe i wschód-zachód oraz trendy we współczesnej gospodarce, które wymagają obsługi logistycznej. Produkcja przemysłowa opiera się o komponenty, które trzeba dowieźć często z różnych krajów. Czesław Warsewicz wskazał, że taki model współczesnej gospodarki musi mieć odzwierciedlenie w strategii logistycznej kraju. – Chodzi o to, abyśmy lepiej wykorzystali nasze atuty, w tym położenie geograficzne. Bez zintegrowania systemu logistycznego zagrożone będzie utrzymanie w Polsce wysokiego wzrostu gospodarczego – podnosi Czesław Warsewicz.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Giełda
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony