Partnerzy serwisu:

Trójmiasto: Pociągi już na torach do portu i PKM [filmy]

Rynek Kolejowy/Trójmiasto.pl 05.09.2016 67

Od niedzieli, 4 września cała linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej znów jest przejezdna. Pociągi ruszyły też dwoma nowymi torami do przez most na Martwej Wiśle.
– Dzięki szybszemu wykonaniu niezbędnych do wznowienia ruchu prac naprawczych na linii PKM, część pociągów SKM kursujących po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej dojedzie do Gdańska Wrzeszcza już od 4 września, a nie jak wcześniej przewidywano od 1 października 2016 r. – poinformował w piątek marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk.

Powrót na PKM

Po tym, jak w wyniku gwałtownej nawałnicy jaka przeszła nad Trójmiastem w nocy z 14 na 15 lipca 2016 r. linia PKM uległa uszkodzeniom, wstrzymany został na niej ruch pociągów. W efekcie przez 1,5 miesiąca pociągi SKM obsługujące linię PKM dojeżdżały wyłącznie z Kartuz do przystanku PKM Gdańsk Port Lotniczy. W ciągu kilku dni do rozkładu jazdy mają powrócić również pociągi SKM na trasie Gdynia Główna – Gdańsk Osowa – Gdańsk Wrzeszcz. Prawdopodobnie stanie się to od 7 września. Reszta awarii na linii PKM ma być naprawiana już przy prowadzonym ruchu - dlatego, jak informuje PKM, do ich ukończenia pociągi nadal jeździć będą na podstawie tymczasowego rozkładu jazdy i nie wszystkie (w porównaniu z okresem sprzed ulewy).


Od wczoraj (4 września) na odcinku od linii 201 do przystanku PKM Gdańsk Brętowo ruch pociągów odbywa się po dwóch torach, a tuż przed przystankiem Brętowo wszystkie pociągi zjeżdżają na tor 1 (jak widać na naszym filmie), którym dalej - dwukierunkowo - poruszają się aż do wjazdu na tory PKP PLK przed stacją PKP Gdańsk Wrzeszcz. Na tym ostatnim odcinku uszkodzeń nasypów PKM po ulewie jest najwięcej, a skarpy są najbardziej strome i ich naprawa możliwa jest wyłącznie za pomocą ciężkiego sprzętu ustawionego na torze - dlatego do zakończenia wszystkich napraw nie mogą po nim jeździć pociągi.

Pociągi po nowych torach do Portu Gdańsk

Od wczoraj dostępne dla pociągów są dwa nowe toru mostu na Martwej Wiśle. Więcej o wartej 370 mln zł modernizacji linii towarowej nr 226 z Pruszcza Gdańskiego do Portu w Gdańsku można znaleźć w tym miejscu. Dzięki realizacji przedsięwzięcia, przepustowość tego szlaku handlowego wzrośnie sześciokrotnie. To ważne, ponieważ rośnie udział kolei w obsłudze transportowej portu. Jak informuje portal Trójmiasto.pl, prędkość na linii na razie jest ograniczona do 30-40 km/h, ponieważ trwa montaż i odbiór urządzeń zabezpieczających przejazdy kolejowe.


PKP PLK w ubiegłym tygodniu rozpisały przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego nad projektem poprawy dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu. Piszemy o tym tutaj.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony