Partnerzy serwisu:

Tramwaje Śląskie przygotowują się do przedłużenia trasy w Katowicach

wu, Transport-publiczny.pl 17.03.2015 126

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-17 09:28:36 Autor: Mać.
---.free.aero2.net.pl
a co z przedłużeniem lini politechnika- Miechowice ?
2015-03-17 09:49:21 Autor: gość
---.tktelekom.pl
....szybkie połączenie przy jednym torze ....?
2015-03-17 10:13:03 Autor: Kornel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tory mają być chyba dwa, a tutaj podano długość linii...
2015-03-17 11:20:05 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
Po co trombaje w GOPie, one zupelnie nie majom sęsu ekonomicznego.
Przykladowo trasa ciagnąca sie wzdluz DTŚki, od przystankow Rondo/Spodek w kierunku Chorzowa, pomijam dwa przystanki o "rzut beretem" obok siebie: Rondo i zaraz obok niego Spodek, trombaje zatrzymuja sie na obu, pomijam maksymalna predkosc i ze momentami to jest rollercoaster na tych krzywych glajzach, ale one nie maja priorytetu przejazdu i stoja na kazdym skrzyzowaniu.
Niemiec niegdys bardzo madrze ten GOP zaprojektował, z potencjałem dla motoryzacji - jego powierzchnia i zaludnienie, czyli wynikajaca srednia gestosc zaludnienia mniejsza niz w typowych aglomeracjach jak warszawska sprzyja po prostu rozwojowi indywidualnego transportu samochodowego. Dlatego popieram bardzo decyzje prezydenta Gliwic Frankiewicza, ze pozbył sie tego jezdzacego muzeum techniki (wiekszosc ilostanu w Trombajach Slaskich to konstale 105Na) i te zgrzytki teraz nie blokują ulic, szczegolnie w miejscach gdzie nie bylo wydzielonych torowisk.
2015-03-17 12:08:53 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Chodzi o linię dwutorową o długości ponad 5km szumnie nazwaną w mediach "szybkim tramwajem". Oczywiście o szybkim przebiegu nie ma mowy gdy spojrzeć na mapki. Pytanie, kto będzie dopłacał do kursów tramwaju zawijasami po lesie i przez dzielnicę willową w oddaleniu od wielkich osiedli...
Prezydent Krupa najwyraźniej odrzucił wcześniej rekomendowane przez specjalistów racjonalne warianty tego połączenia mające długość w granicach 3-4 km - wzdłuż ulicy Kościuszki lub Generała Jankego, a dalej obok blokowisk - wzdłuż ulicy Szewskiej i Radockiego.
2015-03-17 12:11:19 Autor: Ed
---.static.3s.pl
@PITZ filia - Gęstość zaludnienia miasta górnośląskich jest większa niż Warszawy, nieuku.
2015-03-17 12:36:52 Autor: huciński PL
---.dynamic.chello.pl
"Trombaje w GOP, nie majom sensu ekonomicznego..."

A co ma sens rower, wrotki, własne nogi ? Bo samochód i coraz bardziej rozległa i rozlazła sieć dróg na pewno nie. Może w ogóle życie nie ma sensu ekonomicznego, bo podobno, wychowanie dziecka od narodzin do ukończenia przez niego szkół, to koszt podobno od 150 000 złotych wzwyż... A nusz... wyrośnie na złodzieja, albo jakiegoś karierowicza - polityka - prezesa - dyrektora - hochsztaplera ?

Po to jest duże i zwarte miasto, a takim są 350 000 tysięczne Katowice, żeby działał w tym mieście transport publiczny - szynowy, w tym tramwaj i nie musi być wcale szybkim tramwajem, porównywalnie z samochodem, bo tramwaj nigdy nie będzie samochodem, i nie oto chodzi w tym żeby się w mieście ścigać, tylko żeby tramwaj obsługiwał wzmożone potoki pasażerskie, wespół z innymi środkami transportu publicznego a nawet indywidualnego, dla dobra wszystkich uczestników ruchu.

A Katowice są na tyle dużym, ciekawym miastem żeby były w nim tramwaje, jak w 10 piętrowym budynku - winda. "Może winda w wieżowcu nie ma sensu ekonomicznego, no bo przecież są schody" ??? !!!
2015-03-17 12:45:53 Autor: PITZ filia
---.207.107.13
@Ed

Nie bardzo. Jedynie Świętochłowice sa gesciej zaludnione od Warszawy: 3935 os./km kw. (Warszawa 3334), no i Chorzów ma zblizona gestosc, rowniez 3334. Wszystkie pozostale miasta GOPu maja gestosc zaludnienia juz wyraznie mniejsza, poczynajac od najwiekszych ludnosciowo: Katowice 1842 os/km kw, Sosnowiec 2345, Gliwice 1383, Zabrze 2231, Bytom 2516, Ruda Śląska 1825, Tychy 1574...

Przypominam ze GOP jest spory powierzchniowo, patrzac na miasta obslugiwane przez KZK GOP, to mamy Rybnik - Kamień z jednej strony az po Myszków z drugiej, czy tam od Bieruia Nowego az po Krupski Młyn (MZKP Tarnowskie Gory, ale wspolne bilety z KZK GOP). Dzielac ilosc ludnosci przez taki obszar nijak nie wyjdzie gestosc zaludnienia jak w aglomeracji warszawskiej.
GOP jest duzy, ale nie az tak duzy.
2015-03-17 18:16:57 Autor: wasiu
---.man.tk-internet.pl
Patrzę na tą mapkę i oczom nie wierzę - osiedle Odrodzenia ominięte szerokim łukiem (kretyńskie podejście projektantów), kupa zawijasów pod drodze i pętla na osiedlu domków jednorodzinnych... nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Komuś chyba został spory sentyment do jeżdżącej przez bytomskie lasy bance do Wieszowej. Mimo, że jestem mikolem, to na usta ciśnie mi się pytanie: po co i dla kogo? Przecież pierwotnie trasa miała biec przez gęsto zaludnione okolice ul. Jankego - co się stało?
2015-03-17 18:44:46 Autor: Gubernator Kalifornii
---.internetdsl.tpnet.pl

Gubernator Kalifornii
Nigdy nie zrozumiem, dlaczego Katowice wydając takie miliony na torowiska tramwajowe w mieście nie jest w stanie porządnie wyremontować, a wręcz zmodernizować przejazd tramwajowy na ulicy Brackiej (skrzyżowanie ze zjazdem na DTŚ) na Załężu. Tak nie wiedzieć czemu tylko poprawia się kostkę brukową, co nigdy jeszcze nie zdało egzaminu, a wręcz powoduje znaczne ograniczenie prędkości podczas przejazdu samochodów, co generuje jeszcze większe korki...

Wystarczy tam tylko zastosować przejazd Edilon (Tines)!!! Nic prostszego, a znacząco poprawi warunki ruchu na tym skrzyżowaniu!!!
2015-03-17 18:48:28 Autor: Gubernator Kalifornii
---.internetdsl.tpnet.pl

Gubernator Kalifornii
W odpowiedzi na post Mać.:
"a co z przedłużeniem lini politechnika- Miechowice ?"
Popieram!!!
Przecież Miechowice generują olbrzymi ruch pasażerski w komunikacji autobusowej!!!
Idealne miejsce od dziesiątków lat przygotowane pod wydłużenie linii tramwajowej!!! Czemu tam nikt nie działa w temacie???
2015-03-17 19:10:59 Autor: alfa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na południu, na południu, a Ligota to w jakim kierunku?!
Tramwaje
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony