Czy przyszłością lekkich prac manewrowych będą pojazdy kolejowo-drogowe, czy może jednak nowoczesne, niewielkie lokomotywy manewrowe? CZ Loko zdaje się być zwolennikiem tej drugiej opcji i na targach Trako pokazuje Effishuntera.
Pojazd reklamowany jest przez CZ Loko jako tani w eksploatacji, przeznaczony głównie do lekkich prac manewrowych. Sercem lokomotywy jest silnik spalinowy Caterpilar C13 i alternator trakcyjny produkcji Siemensa. Maksymalna moc pociągowa wynosi 120 Kn, można ją zamówić w wersji dla dwóch szerokości torów: 1435 mm i 1520 mm. Pojazd może jeździć w trakcji ukrotnionej, a jego maksymalna prędkość to 60 km/h.
– Zaletą zastosowania tego pojazdu są bardzo niskie koszty eksploatacji, znakomita widoczność i niezawodność. Z pojazdów CZ Loko korzysta już np. Metro Warszawskie – powiedziała na stoisko CZ Loko Sylwia Dziadkiewicz, technolog ds. lokomotyw.
Podczas targów Trako CZ Loko oferowało także inne, cięższe pojazdy. Był wśród nich Heavyshunter oraz Effiliner. Nie znalazły się one jednak na ekspozycji na targowej bocznicy.
Inną czeską firmą, która prezentuje się na targach Trako, była Skoda. Więcej na temat jej planów na rynku polskim przeczytasz TUTAJ.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
